سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

افزایش اعتماد به نفس در زنان با کاشت مو

کاشت مو چیست؟ + مزایای کاشت مو برای زنان

کاشتن مو روشی معمول در پوشش‌دهی بخش‌های بدون موی سر با پیازهای مویی است که از قسمت‌های پرموی سر شما برداشته شده است. کاشتن مو روش‌های مختلفی دارد و با پیشرفت تکنولوژی پزشکی، این روش‌ها رو به رشد و افزایش است. از روش‌های مختلف پیوند مو می‌توان به روش‌های FUT، FIT، SUT، میکروگرافت، میکروفیت و روش‌های ترکیبی اشاره کرد. روش‌های کاشتن مو از پایه با روش‌های تحریک فولیکول‌های مو مانند پی آر پی مو متفاوت است.

ایا خانمها برای کاشت مو باید کچل کرد | ایا کاشت مو برای زنان جواب می دهد | دکتر خوب برای کاشت مو خانمها

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی کاملاً با پیوند مو متفاوت است. مزوتراپی به معنای تحریک بافت میانی پوست سر است. بافت میانی پوست سر دِرم نام دارد و جایی است که فولیکول‌های مو، کلاژن و رگ‌های خونی در آن قرار دارند. در واقع تغذیه موها و پوست به‌عهده این بخش از پوست سر است. در این روش درمانی، مزودرم یا لایه میانی پوست سر شما با استفاده از تزریق موادی به نام کاکتیل تحریک می‌شود تا به رشد موها بپردازد. البته تزریق مواد دیگری مانند ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، آنزیم‌ها، مواد معدنی، افشره‌های گیاهی و فاکتورهای رشد هم باعث تقویت بیشتر فولیکول‌های مو می‌شود. تزریق داروهای گشادکننده رگ‌ها و پروتئین‌هایی که نیاز ضروری برای رشد مو هستند هم این روند را تقویت می‌کند.

پی آر پی مو چیست؟

در خون هر انسانی پلاکت‌های بسیاری وجود دارد که فایده‌های زیادی برای بدن انسان دارد. پلاکت‌ها یا پی آر پی‌ها سلول‌های بسیار کوچکی هستند که در زمان پدید آمدن زخم یا آسیبی بر روی پوست بدن، به آن بخش هجوم می‌آورند. این هجوم با لخته کردن خون همراه است و باعث توقف خون‌ریزی می‌شود. ترمیم آسیب واردشده نیز در مرحله بعدی با مدد از همین سلول‌ها امکان‌پذیر می‌شود. در روش درمانی پی آر پی مو از پلاکت‌های غلیظ‌شده خون استفاده می‌شود تا با تزریق به بافت میانی پوست، به تحریک و رشد فولیکول‌های مو بپردازد. در واقع این روش به‌طور کامل با کاشت مو متفاوت است، اما از نظر تزریقی بودن مشابه مزوتراپی مو است.

مقایسه کاشت مو با روش‌های دیگر تقویت مو:

برای مقایسه پیوند مو با روش‌های مختلف تقویت مو باید به نکته‌های مختلفی توجه کنید:

* در روش‌های مختلف پیوند مو، پیازهای سالم مو از بخش پشت سر جدا شده، به قسمت‌های بدون موی سر پیوند زده می‌شوند. اما مزوتراپی مو بر اساس تحریک ساختن فولیکول‌های موجود در پوست سر و وادار ساختن آنها به رشد کردن پایه‌گذاری شده است.

نکته جالب این است که پی آر پی مو هم با این دو روش کمی متفاوت است. در روش PRP مو، از پلاسمای سرشار از پلاکت یا پی آر پی استفاده می‌شود تا فولیکول‌های موی روی کف سر را تحریک کند تا به رشد موهای جدید بپردازند.

* تفاوت دیگر روش کاشت مو با روش‌های دیگرِ پرپشت ساختن مو در این نکته است که پیوند مو با هر روشی که صورت گیرد، روشی تهاجمی به حساب می‌آید. در روش‌های مختلف کاشت مو، با ایجاد زخم‌هایی در قسمت پرپشت سر، پیازهای مو بیرون آورده می‌شوند. پس از آن باز با پدید آوردن سوراخ‌ها و زخم‌هایی دیگر، پیازها کاشته می‌شوند.

در صورتی که روش‌های تحریک لایه میانی پوست سر مانند مزوتراپی، روشی غیرتهاجمی است. این درمان با کمک سرنگ‌های نازکی انجام می‌شود. با این سرنگ‌ها مواد مختلفی مانند مواد معدنی و ویتامین‌ها به بافت میانی پوست سر تزریق می‌شود. همین عمل در پی آر پی مو صورت می‌گیرد، اما در این روش، پلاکت‌های پر از سلول‌های رشد به بافت سر تزریق می‌شوند.

* تفاوت دیگر کاشت مو با روش‌های مزوتراپی و PRP مو در این است که پیوند مو روشی ماندگار و همیشگی برای داشتن موهایی طبیعی و سالم است. اما دو روش دیگر، از روش‌های تقویتی برای پرپشت ساختن موی سر به‌شمار می‌روند.

* پیوند مو با زخم‌هایی بر روی سر همراه است و هر زخمی امکان عفونت دارد. اما در پی آر پی و مزوتراپی مو امکان عفونت پوست سر وجود ندارد.

* تعداد جلسه‌های پیوند مو کمتر از تعداد جلسات PRP مو و مزوتراپی است.

* از نظر هزینه نیز، قیمت کاشت مو از هزینه مزوتراپی و پی آر پی مو بالاتر است.

فواید کاشت مو طبیعی: درمان دائمی کم مویی و بالا بردن اعتماد به نفس

اکثر مردان هیچ مشکلی ندارند که اضافه وزن پیدا کنند یا دچار خطوط و چین و چروک‌هایی در صورت شوند. اما وقتی صحبت از مشکلات مو از جمله طاسی باشد، مردان نگران می‌شوند، زیرا اغلب این امر را با پیری مرتبط می‌دانند. طاسی در مردان شایع است. برای اغلب مردان یک تجربه ناراحت کننده می‌باشد.

اگرچه این مشکل در خانم‌ها کمتر مشاهده می‌شود اما بعضی از خانم‌ها نیز به دلیل اکسنتشن و داروهای هورمونی دچار مشکل کم مویی شدید می‌شوند و اعتماد به نفس آن‌ها به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اگر یک جراحی کاشت مو مناسب را انتخاب کنید، از مزایای زیادی برخوردار خواهید شد. این نوع درمان معمولا ساعت‌ها طول می‌کشد و حداقل دوره بهبودی را به همراه دارد. به علت سوابق خوبی که در انجام عمل جراحی کاشت مو حاصل شده اشت، این درمان به یک درمان مناسب تبدیل شده است که امروزه موثر می‌باشد.

امروزه مشکلات ریزش مو در جوانی در میان بسیاری از افراد مسئله مهمی است. این نکته باعث می‌شود مشکلات ریزش مو باعث خجالت، به ویژه در گردهمایی‌های اجتماعی شود. اما با استفاده از تکنولوژی اخیر در زمینه پزشکی، شما می‌توانید از طریق انجام جراحی کاشت مو، از این مشکل رهایی یابید.

عوامل موثر در هزینه

عوامل متعددی وجود دارند که در هزینه کاشت مو دخیل هستند. معمولا هزینه و قیمت گذاری کل آن با نوع تکنیک استفاده شده و تعداد گرافت‌هایی که انجام می‌شود، تعیین می‌گردد. عوامل دیگر عبارتند از:

  • میزان ریزش مو
  • در دسترس بودن موهای ناحیه دهنده
  • ویژگی‌های بافت مو
  • شدت ریزش مو

مزایای کاشت مو: ظاهر بهتر

اکثر افرادی که با مسائل مربوط به ریزش مو درگیر هستند، همچنین بیان می‌کنند که از چیزی که در آینه می‌بینند نفرت دارند. این احساس زشت یا غیر طبیعی بودن به دلیل نازک بودن موها یا طاسی با کاشت مو برطرف می‌شود، زیرا اکنون این ناحیه بی‌مو را با موهایی جایگزین می‌کنید که باعث جذابیت و جوانی دوباره شما می‌شود.

مزایای روانشناختی

مزایای رویه‌ای زیادی وجود دارد که جراحی کاشت مو می‌تواند به ارمغان بیاورد. اما افراد بسیاری هستند که به دنبال مزایای روانشناختی این عمل می‌باشند. بسیاری از افرادی که از طاسی رنج می‌برند، معمولا افرادی هستند که در معرض افسردگی هستند. اعتماد به نفس و عزت نفس پایین در آن‌ها شایع است. همچنین باعث خجالت زدگی در اجتماع می‌شود.

افزایش اعتماد به نفس

یکی از مزایایی که عمل جراحی کاشت مو می‌تواند به همراه داشته باشد این است که بیماران انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند. اعتماد به نفس آن‌ها افزایش می‌یابد. جراحانی که روش‌های کاشت مو را انجام می‌دهند، به بیماران خود خدمات با کیفیت ارائه می‌دهند. به این ترتیب، بیمار قادر خواهد بود تمام اضطراب‌هایی را که داشته فراموش کند و اعتماد به نفس خود را به دست آورد.

پیشرفت‌های فوق العاده در آینده

علاوه بر این، انجام کاشت مو همچنین می‌تواند فاکتور خوبی برای شما در محل کار باشد. از آن جایی که اعتماد به نفس خود را دوباره به دست می‌آورید، می‌توانید روی کار خود تمرکز کنید و تمام تلاش خود را برای تاثیرگذاری به کار بگیرید. علاوه بر آن، هنگام ارائه پیشنهاد به کارفرمایانتان، خجالت نخواهید کشید.

کاشت مو تا کنون موثرترین درمان برای طاسی بوده است. این جراحی در صورتی که با دقت کامل انجام شود، ظاهری طبیعی به موهای شما می‌بخشد. با این کار، شما قادر به تغییر دید نامناسب از سوی افراد دیگر و شوخی‌های خجالت آور از سوی دوستان خود خواهید بود. نتایج به نوعی آهسته است، اما بسیار طبیعی خواهد بود. از این رو، به شما کمک می‌کند اعتماد به نفس خود را در هنگام ملاقات با دیگران به دست آورید.

امنیت

یکی از مزایای کاشت مو این است که کاملا ایمن و طبیعی است. در این فرآیند هیچ مواد شیمیایی یا داروهای خاصی استفاده نمی‌شود که به موهای شما آسیب برساند. در میان تمام روش‌های رشد مو، جراحی پیوند مو طبیعی‌ترین می‌باشد. نتایج بسیار خوب است به طوری که اکثر افراد قادر به تشخیص انجام این عمل در شما نخواهند بود.

ظاهر طبیعی

برای سال‌ها مردمی که از کاشت مو و چیزهایی مانند کلاه گیس استفاده می‌کردند تا مشکلات مربوط به ریزش موی خود را پنهان کنند، مورد تمسخر قرار می‌گرفتند، زیرا زمانی که از این روش‌ها استفاده می‌کردند، خنده‌دار یا بسیار تابلو به نظر می‌رسیدند. به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی و تکنیک‌های جدید، جراحان توانسته‌اند طرز کارشان را کامل کنند و اکنون نتایج کاشت مویی را حاصل نمایند که بسیار طبیعی است و بسیاری از افراد حتی نمی‌توانند متوجه انجام این کار شوند.

رفع دائمی کچلی

هنگامی که صحبت از درمان ریزش موی مردانه می‌شود، تنها راه موجود برای خداحافظی کامل با همه مشکلات مربوط به طاسی، انجام پیوند مو می‌باشد. به این دلیل که هنگامی که جراح نواحی آسیب دیده شما را ترمیم می‌کند، هرگز نگران ریزش مو یا طاسی نقطه‌ای مجدد نخواهید بود، زیرا این عمل جراحی با همه این مشکلات مقابله می‌کند. همچنین، همان طور که آمار نشان می‌دهد، روش‌های کاشت مو معمولا میزان موفقیت بسیار بالایی به همراه دارند.

مراقبت کم

یکی دیگر از فواید کاشت مو این است که بعد از انجام این فرآیند نیاز به حداقل مراقبت از نواحی جراحی شده خود دارند. این مسئله به این دلیل است که موهای پیوند شده به طور موثری مانند موهای معمولی رفتار می‌کنند، بنابراین شما مجبور نیستید از هیچ گونه مواد شیمیایی یا شامپوی خاص برای حفظ تراکم مناسب استفاده کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که این روش یک فرآیند یک جلسه‌ای است، بنابراین لازم نیست که بارها و بارها به پزشک خود مراجعه کنید.

مناسب هم برای زنان و هم مردان

اگرچه جراحی ترمیم مو برای 90 درصد از مردان طاس مناسب است، اما زنان نیز می‌توانند متقاضی خوبی برای کاشت مو باشند.

دوره بهبودی کوتاه

مدت زمان لازم برای بهبودی از جراحی پیوند مو در بیماران متفاوت است. به طور کلی، اکثر افراد برای بهبودی نیاز به سه تا چهار روز دارند. بیماران می‌توانند بعد از 3 تا 4 روز به زندگی عادی خود بازگردند و فعالیت‌های معمول روزانه خود را ادامه دهند. پس از این که فرآیند بهبودی 3-4 روزه پایان یافت، فولیکول‌ها زیر پوست سر خواهند بود.

عوارض جانبی بسیار کم

یکی از فواید کاشت موی طبیعی این است که خطر بروز عفونت بسیار کم است. هر گونه ناراحتی که مربوط به عمل می‌شود نیز باید بعد از گذشت سه یا چهار روز تسکین یابد.

توانایی رشد مو

پس از کاشت مو، باید منتظر رشد موی جدید باشید. نتایج بهینه در طی چهار ماه تا یک سال مشاهده می‌شوند. مویی که پیوند شده باید زمخت‌تر، پرتر و ضخیم‌تر باشد. سرعت رشد موها می‌تواند به نوع پیوند موی شما بستگی داشته باشد. به عنوان مثال با انجام روش FUE، موهایی که پیوند شده‌اند، به صورت یک مو رشد خواهند کرد. بعدها، بسته به شرایطی که قبل از عمل وجود داشته است، به موهای دوگانه یا سه گانه تبدیل خواهند شد.

دکمه بازگشت به بالا