سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

آیا کاشت مو برای بچه دار شدن ضرر دارد؟

کنار آمدن با اولین دوره بعد از کاشت مو ارتباط مستقیمی با موفقیت عمل دارد. به همین دلیل در اولین دوره پس از کاشت مو باید به دستور پزشک عمل کرد. یکی از پیشنهادات مربوط به رابطه جنسی است. اگرچه بسیاری از مردم از پرسیدن دلیل خجالت می‌کشند، اما دلایل زیادی وجود دارد که چرا نمی‌توانید بعد از کاشت مو رابطه جنسی داشته باشید. پس از خواندن این مقاله می توانید متوجه شوید که چرا نباید بعد از کاشت مو رابطه جنسی داشته باشید.

پس از شنیدن توصیه های پزشک (بعد از کاشت مو)، ممکن است توصیه هایی در مورد رابطه جنسی بشنوید. اگر در مورد این سوال چیزی نگفته اید؛ مطمئن باشید و در مورد این سوال از پزشک خود بپرسید. اگر خجالتی هستید و چیزی نپرسید؛ کاشت مو ممکن است موفقیت آمیز نباشد.

رابطه جنسی بعد از کاشت مو

دلایل عدم رابطه جنسی بعد از کاشت مو

اول از همه باید بدانید که بعد از کاشت مو نباید رابطه جنسی داشته باشید. رعایت توصیه های پزشک ضروری است. در غیر این صورت موهای کاشته شده را از دست خواهید داد. اگرچه تحقیقات گسترده ای در مورد این موضوع وجود ندارد، اما کافی است به آنچه در طول یک رابطه اتفاق می افتد توجه کنید. اما چرا نباید بعد از کاشت مو رابطه جنسی داشت؟ بیایید با هم پاسخ ها را بررسی کنیم.

کاشت مو نوعی جراحی است.

اگرچه این روش جراحی با سایر روش های جراحی متفاوت است، اما نباید فراموش کنید که کاشت مو نیز نوعی جراحی است. به همین دلیل، مراقبت های بعد از کاشت مو باید مانند سایر مراقبت های بعد از جراحی جدی گرفته شود. بیماران باید پس از هر عمل جراحی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. دلیل اصلی انجام ندادن کارهای سنگین بعد از جراحی این است که انجام چنین کارهایی در این مدت بیشتر روی کار قلب تاثیر می گذارد. در نتیجه، هنگامی که بعد از کاشت مو رابطه جنسی دارید، نه تنها روی موهای کاشته شده، بلکه بر سلامت کلی شما نیز تأثیر می گذارد.


تغییرات در فشار خون

در طول رابطه جنسی، سطح هورمون های آزاد شده در بدن تغییر می کند. در نتیجه میزان جریان در رگ ها و فشار خون نیز تغییر می کند. رابطه جنسی پرشور فشار خون را افزایش می دهد. در نتیجه هر تار مو بیرون خواهد آمد. بنابراین افزایش فشار خون منجر به ریزش موهای کاشته شده می شود.

تغذیه موهای کاشته شده

سرعت جریان خون به سر نباید در اولین دوره پس از کاشت مو تغییر کند. در نتیجه در صورت جهش، موهای کاشته شده به درستی تغذیه نمی شوند. مشخص است که در طول رابطه جنسی، سرعت جریان خون افزایش می یابد. افزایش جریان خون به دلیل تامین انرژی لازم برای عضلات درگیر در رابطه جنسی است.

بنابراین موهای کاشته شده در حین مقاربت به اندازه کافی تغذیه نمی شوند و کاشت مو موفقیت آمیز نخواهد بود.

انواع ریزش مو

حوادث جزئی رخ می دهد

موهای کاشته شده از ناحیه گردن برداشته شده و به نواحی بدون موی سر منتقل می شوند. بنابراین هم در ناحیه اهداکننده و هم در نواحی کاشت مو زخم وجود دارد. در حین رابطه جنسی، قسمتی از بدن فرد یا بدن شریک ممکن است به سر فرد برخورد کند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، احتمال خونریزی در نواحی اهداکننده یا کاشته شده وجود دارد. اگر نواحی کاشت مو خونریزی کرد. احتمال ریزش موهای کاشته شده وجود دارد. پس از کاشت مو، فشار دادن به موها ممنوع است، بنابراین دست زدن به موها و سر وحشتناک است.

تعریق

همانطور که همه می دانند، سکس یک فعالیت خسته کننده است. در طول چنین رابطه ای، اعمال و واکنش های فیزیکی بین دو شریک جنسی اجتناب ناپذیر است. در نتیجه هم دمای بدن و هم تعریق افراد افزایش می یابد. پس از افزایش دمای بدن؛ احتمال تعریق پوست سر در حین مقاربت وجود دارد. عرق کردن یکی از دشمنان اصلی موهای تازه کاشته شده است. اگر پوست سر عرق کند؛ اگر موهای کاشته شده آسیب دیده باشند، شگفت زده نمی شوید.

چند روز بعد از کاشت مو می توان رابطه جنسی داشت؟

دلایل عدم امکان رابطه جنسی پس از کاشت مو ذکر شده است. عوامل مختلفی بر این موضوع تأثیر می گذارد. با در نظر گرفتن این عوامل می توان فهمید که چرا رابطه جنسی مضر است. در این صورت سوال دیگری مطرح می شود. تا چند روز بعد از کاشت مو نمی توانید رابطه جنسی داشته باشید. این سوال را باید از پزشک خود بپرسید. روش کاشت مو هر فردی متفاوت است. به هر حال، پاسخ کلی به این سوال این است که معمولا بعد از 10-12 روز می توانید رابطه جنسی داشته باشید. پیشنهاد میکنیم به بهترین کلینیک کاشت مو در شیراز نیز مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا