سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

فرق ایمپلنت با روکش دندان

فرق ایمپلنت با روکش دندان

اگر از ظاهر لبخند خود ناراضی هستید، ممکن است کاشت دندان یا روکش ها را برای تغییر آن در نظر گرفته باشید. هم ایمپلنت دندان و هم روکش می توانند به شما کمک کنند لبخندی را که می خواهید به آن برسید، اما آنها فقط مزایای زیبایی ندارند. آنها همچنین می توانند دندان های شما را تقویت کرده و خوردن، نوشیدن و صحبت کردن را راحت تر کنند.

ایمپلنت ‌های دندان اساسا ریشه‌ های مصنوعی هستند که در استخوان فک قرار می‌گیرند و با روکشی با ظاهری واقعی پوشانده می ‌شوند، در حالی که روکش ‌ها پوسته‌های نازکی از مواد همرنگ دندان هستند که سطح دندان را می‌پوشانند. ایمپلنت ها جایگزین دندان های از دست رفته می شوند، در حالی که روکش ها می توانند ظاهر دندان های موجود را تغییر دهند.

به هر حال، برای افرادی که مشکلات متعددی را در مورد دندان های از دست رفته خود تجربه می کنند، جای نگرانی نیست زیرا فناوری دندانپزشکی مدرن، گزینه های جایگزین دائمی، واقعی و مقرون به صرفه را برای آنها ارائه می دهد. در این محتوا قصد داریم به تفاوت بین دو روش رایج برای حل این مشکلات دندانی بپردازیم؛ ایمپلنت و روکش دندان.

ایمپلنت یک راه حل دائمی برای مشکلات دائمی

مطالعات نشان داده اند که به طور متوسط درصد قابل توجهی از بزرگسالان در مقطعی از زندگی یک یا چند دندان طبیعی خود را از دست می دهند. برای مدت طولانی، تنها گزینه موجود برای جایگزینی دندان، پروتزهای متحرک بود، اما امروزه مردم به دنبال جایگزین ‌های بادوام ‌تر و همیشگی ‌تر برای چنین مشکلاتی هستند.

ایمپلنت دندان در اصفهان | ایمپلنت دندان در اهواز | ایمپلنت دندان در بارداری

ونیرها ظاهر طبیعی را ارائه می دهند زیرا با دندان های طبیعی پیوند خورده و همچنین از لغزش جلوگیری می کنند. از طرف دیگر کاشت دندان مستقیما از طریق جراحی در استخوان فک کاشته شده و به همین دلیل است که ثبات بیشتری را ارائه می‌دهند، هرچند قیمت ایمپلنت دندان بالاتر است.

ایمپلنت دندان لبخندی برای ماندگاری یک عمر

مشکلات زیبایی مرتبط با پوسیدگی و همچنین از دست دادن دندان‌های فرد با ایمپلنت‌ های دندانی درمان می‌شوند و همچنین دارای تعدادی عملکرد مهم غیر زیبایی هستند که شامل کمک به گفتار و جویدن می‌شود. از آنجایی که کاشت دندان جای دندان‌های طبیعی فرد دارنده را می‌گیرند، نمی‌توان آنها را مانند پروتزهای دندانی دانست.

فرآیند ایمپلنت معمولا چند ماه طول می کشد تا کامل شود. فاصله زمانی بهبودی شما می تواند متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند وضعیت استخوان فک قبل از جراحی، سلامت کلی و تعداد ایمپلنت های مورد نیاز بستگی دارد.

در برخی از مواردی که از دست دادن شدید استخوان وجود دارد، انجام پیوند استخوان قبل از کاشت ایمپلنت ضروری است تا پایه کافی برای حمایت از تاج وجود داشته باشد.

روکش دندان

اگر با انجام جراحی کاشت دندان راحت نیستید، یا به جای جایگزینی همه آنها صرفا به دنبال اصلاح ظاهر دندان های خود هستید، روکش ها گزینه ای ایده آل هستند و می توانند ظاهر لبخند شما را کاملا تغییر دهند.

برخلاف ایمپلنت‌ که با جراحی در فک کاشته می‌شود، روکش‌ ها اساسا پوسته‌ های سرامیکی نازکی هستند که برای تقلید از ظاهر دندان ‌های طبیعی شما طراحی شده ‌اند. آنها به جلوی دندان ها متصل شده و مطمئنا می توانند مشکلات زیبایی مانند شکاف، تغییر رنگ، بدشکلی و کجی دندان ها را اصلاح کنند.

قبل از استفاده از روکش ها، دندانپزشکان معمولا مقدار کمی مینای دندان را از جلوی هر دندان جدا می کنند. این باعث ایجاد فضای اضافی در داخل دهان می شود تا ونیرها بتوانند ظاهر طبیعی را تضمین کنند. پس از انجام این روش، دندانپزشک از دندان های آماده شده تصویری می گیرد که از آنجا به آزمایشگاه دندانپزشکی فرستاده می شود که از آنجا روکش های سفارشی ساخته می شود.

نکته ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که چون روکش ها به جای اینکه از طریق جراحی در فک جاسازی شوند با چسب چسبانده می شوند، این امکان وجود دارد که به مرور زمان شل شوند. به همین دلیل خاص، روکش‌ها نمی‌توانند برای هر بیمار، به‌ ویژه برای کسانی که دندان های خود را به یکدیگر فشار می‌دهند، گزینه‌ای قابل اجرا باشد، زیرا این امر می‌تواند منجر به شکستگی و جابجایی ناخواسته شود.

در نهایت برای اینکه بفهمید ایمپلنت برای شما مناسب تر است یا روکش دندان، بهتر است که به یک دندانپزشک حرفه ای مراجعه نمایید. فراموش نکنید این یک واقعیت شناخته شده است که لبخند یکی از اولین چیزهایی است که افراد هنگام ملاقات با کسی متوجه می شوند. در حقیقت، تغییر رنگ، آسیب دیدن دندان ها یا از دست دادن آنها می تواند واقعا بر سبک زندگی شما تاثیر بگذارد.

دکمه بازگشت به بالا