سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

جراحی پلاستیک سوختگی چگونه است؟

وقتی صحبت از جراحی پلاستیک می شود، اکثر افراد ناخودآگاه به انواع جراحی پلاستیک فکر می کنند که این یک فکر اشتباه است. جراحی پلاستیک سوختگی در بسیاری از موارد استفاده می شود که تنها یک مورد جراحی پلاستیک است. حوادثی که نیاز به جراحی پلاستیک داشتند شامل سوختگی در بافت های بدن و نواحی مختلف بود.

سوختگی، که می تواند در هر نقطه از بدن رخ دهد، پوست و بافت هایی هستند که ابتدا می سوزند. همانطور که می دانید نقش پوست اساسا لایه محافظ بیرونی است.

بافت پوست

پوست ما از لایه های مختلفی مانند درم و اپیدرم تشکیل شده است. لایه بیرونی پوست اپیدرم نامیده می شود که درونی ترین لایه بدن است. بعد از این لایه، یک لایه بسیار ضخیم دیگر به نام درم وجود دارد. بیشتر بخوانید: بالم لب

جراحی پلاستیک سوختگی

انواع آسیب های پوستی

ضایعات پوستی به 3 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

آسیب سطحی

زخم نیمه ضخیم

آسیب با ضخامت زیاد

آسیب سطحی پوست

تحریک پوست، آفتاب سوختگی و غیره مانند زخم های سطحی بسیار رایج، اپیدرم پوست بیمار آسیب می بیند، معمولا این زخم ها خوب و خوب می شوند. در این حالت سلول های درم تقسیم سلولی را افزایش داده و به اپیدرم می رسند که منجر به بهبودی پوست می شود.

برای دیدن نمونه کار جراحی زیبایی دکتر. اصحاب یمین به پیج اینستاگرام یا کانال آپارات او سر بزنید.

ضایعه پوستی نیمه ضخیم

در آسیب شدیدتر که به آن آسیب میان ضخامت می گویند، سلول های لایه درم نیز از بین می روند و در این صورت بدن برای ترمیم خود نیاز به جراحی پلاستیک دارد.

آسیب عمیق پوست

در صورت وجود زخم هایی با ضخامت زیاد، ممکن است بافت عضلانی، استخوان و نواحی اطراف آن نیز از بین برود که کار را بسیار سخت می کند. اگر جراحی پلاستیک سوختگی ضروری باشد، احتمالاً پزشک شما از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند که جراحی پلاستیک سوختگی قدیمی‌تر از آنها استفاده نمی‌کند.

انواع زخم در جراحی پلاستیک

همانطور که گفته شد جراحی پلاستیک سوختگی صورت به روش مخنلفی انجام می شود. توجه داشته باشید که اگر جراحی پلاستیک برای سوختگی پوست انجام نشود و پوست در همان حالت باقی بماند، می توان گفت در بهترین حالت اگر زخم دچار عفونت های جدی نشود، بدن لایه ای شبیه به پوست ایجاد می کند. اسکار نامیده می شود و در پهلوها که روی زخم ها و پوشش ها قرار می گیرد برای جلوگیری از عفونت های احتمالی است. این لایه اسکار علاوه بر از بین بردن شفافیت و زیبایی پوست می تواند از عملکرد صحیح قسمت هایی از صورت و عضلات صورت مانند لب ها و پلک ها جلوگیری کند.

جراحی پلاستیک سوختگی اتوگرافت

3 روش جراحی پلاستیک برای سوختگی دست و بدن وجود دارد. اگر لایه درم آسیب ببیند و از بین برود و بدن نتواند سطح پوست را ترمیم کند از روش اتوگرافت که یکی از روش های جراحی پلاستیک سوختگی است استفاده می شود. در این روش، جراح ناحیه ای از پوست سالم را که می تواند از بدن جدا شود، برمی دارد و آن را به ناحیه سوخته پیوند می دهد.

این عمل بهترین نوع عمل است که علاوه بر جلوگیری از عفونت و التیام پوست، پیوند با موفقیت انجام می شود. زیرا به طور معمول در عملیات پیوند، اگر عضوی از فرد دیگری گرفته شود، احتمال رد عضو پیوند شده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح پلاستیک در کارمان

پیوند پوست

در روش دوم به دلیل استفاده ناچیز از بافت پوست توسط خود شخص، از پوست فرد دیگری که بسیار شبیه بیمار است برای جراحی پلاستیک استفاده می شود. در این معادله، گروه خون اهداکننده پوست نباید با گروه خونی بیمار مغایرت داشته باشد، به طوری که جراح از پوست اهدایی استفاده می کند. بیشتر بخوانید: تزریق چربی زاویه دار صورت

انواع جراحی پلاستیک سوختگی

فهرست شباهت های ژنتیکی برای جراحی پلاستیک و پیوند پوست نیز مهم است. همچنین باید مراقب بود که اهداکننده به بیماری های منتقله از خون مبتلا نشود. این بیماری ها عبارتند از HPV و هپاتیت A، B و C. این نوع جراحی پیوند پوست که در آن بافت پوست از فرد دیگری گرفته می شود، آلوگرافت نامیده می شود.

انتقال حرارت زئوگرافت در پلاستیک

نوع دیگری از پلاستیک سوزان پیوند پوست، xeografting است، که در آن پوست به طور موقت به عنوان یک سپر برای جلوگیری از گسترش بیماری تا زمانی که اهداکننده پوست دیگری پیدا شود، استفاده می شود.

اما اگر پوست سر بیمار نیز به دلیل سوختگی سوخته باشد، جراحی پلاستیک برای سوختگی پوست سر لازم است. این نوع مداخله جراحی با سایر عمل ها متفاوت است، یعنی در صورت وجود درصد سوختگی و آسیب زیاد به پوست سر، احتمال تخریب سلول های پوست سر که به پیاز معروف هستند وجود دارد. در این صورت انجام جراحی پلاستیک چند مرحله ای و جراحی کاشت مو به همراه این عمل ضروری است.

کاندیدهای جراحی پلاستیک سوختگی

التهابی که به دلایل مختلف می تواند روی پوست صورت و سایر بافت های بدن ایجاد شود. به عنوان مثال، سوختن آب در یک اتاق یکی از رایج‌ترین جوش‌ها برای کسانی است که در آشپزخانه هستند. هنگامی که دستان شما با آب داغ می سوزند، باید بلافاصله با آب سرد شسته شوند تا از شدت آسیب، درد و سوزش کاسته شود.

این نوع سوختگی اسیدی نیز ممکن است رخ دهد. اگر فردی در حین کار با اسید دچار سوختگی شد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بلافاصله محل سوخته را بشویید تا هیچ یک از مایع اسیدی در بافت پوست باقی نماند و از آسیب بیشتر به بافت پوست جلوگیری شود. سپس بیمار می تواند با جراحی پلاستیک زیبایی پوست را بازیابی کند.

مرجع این مقاله: وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک شیراز

دکمه بازگشت به بالا