جامعه

۲ مرکز تست کرونا در ایام تاسوعا و عاشورا در قم فعال خواهد بود

مجله خانواده/لاستیک رئیس مرکز بهداشت شهرداری قم گفت: در ایام تاسوعا و عاشورا از پنج مرکز کرونا در استان امام حسن عسکری(ع) در دو شیفت صبح و عصر کار خواهیم کرد.

امروز 24 مردادماه دکتر بهاره زارع رئیس مرکز بهداشت شهرستان در سخنانی با اشاره به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و حضور پرشور همشهریان در مراسم یادبود، از اعضای جامعه خواست تا بهداشت را رعایت کنند. . بر اساس دستورالعمل مراسم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی کانون امام خمینی (ره) در بلوار کریمی در دو شیفت کاری از ساعت 8 صبح تا 20 شب فعالیت می کند.

وی با توجه به سرعت شیوع بیماری از هموطنان خود خواست در صورت مشاهده علائم مشکوک به کرونا وی را به این مرکز معرفی کنند، اما باید منتظر برگزاری مراسم بود وگرنه از حضور در مجالس خودداری می کردم.

فعالیت تیم های سیار واکسیناسیون در ایام تاسوعای حسینی و عاشورای حسینی

دکتر سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر نقش واکسیناسیون در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا گفت: علاوه بر مرکز امام موسی بن جعفر (ع) در بلوار کارگر که طبق روال قبلی از ساعت 8 صبح تا 20 شب فعالیت می کند، دسترسی مردم برای انجام واکسیناسیون به تیم سیار ایمن سازی معاونت بهداشتی نیز هدایت شده است. آنها در حرم و جمکران و همچنین هیئت های بزرگ مذهبی برای ارائه خدمات به شهروندان مستقر هستند.

محبی گفت: این تیم سیار طی دو روز آینده از ساعت 8 صبح تا 12 بعدازظهر در حرم مطهر دارالشفایی و مسجد مقدس جمکران فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: تیم های سیار واکسیناسیون از ساعت 21 تا 24 در حسینیه شهدا، ورزشگاه حیدریان و حسینیه امام خمینی (ره) با توجه به زمان برگزاری آیین های عزاداری فعالیت خواهند کرد.

محبی از مردم خواسته است که به افرادی که سابقه واکسیناسیون خود را در شش ماه پس از آخرین واکسیناسیون کامل نکرده اند، تذکر دهند.

رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت عزاداران حسینی الزامی است

وی همچنین با اشاره به اینکه کشور در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا ضروری دانست و شرایط فعلی استفاده از ماسک را ضروری دانست. استفاده از ماسک توسط همه شهروندان به ویژه افراد بیرون رفتن برای سالمندان و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند، به ویژه هنگام حضور در مجالس و مراسم، مهم و ضروری است.

محبی در خصوص برگزاری مراسم محرم و صفر گفت: افراد مسن و مبتلایان به بیماری های زمینه ای فقط در میدان حضور داشته باشند.

وی در این مراسم با تاکید بر فاصله گذاری اجتماعی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تشریفات تا 180 دقیقه به طول می‌انجامد و بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در فضاهای بسته بیشتر از فضاهای باز تاکید می‌شود.

محبی افزود: با توجه به شیوع سریع این ویروس، افرادی که علائم مشکوک به ویروس کرونا دارند، باید ضمن رعایت قرنطینه خانگی، از حضور در مراسم یا مجالس دیگر خودداری کنند و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند و با مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا تماس بگیرند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا