جامعه

رقابت کشورها برای تولید و پیش‌خرید واکسن کرونا

در بسیاری از کشورهای جهان تلاش شده است تا پتانسیل واکسن کرونا ایجاد شود ، از این تعداد بیش از 20 مورد در حال حاضر در کارآزمایی بالینی قرار دارند.

در انگلستان ، آزمایش واکسن که توسط محققان دانشگاه آکسفورد ساخته شده است ، پاسخی از سیستم ایمنی بدن به کروناویروس را برانگیخته است.

از این نظر ، Stratzenka قراردادی برای تهیه 100 میلیون دوز واکسن در انگلیس دارد.

همچنین در اواسط ماه ژوئیه ، مادرنا تراپی ایالات متحده از دستیابی به موفقیت جدید در آزمایشات واکسن کرونا خبر داد.

در همین حال ، مقامات بهداشتی روسیه آماده سازی واکسیناسیون گسترده در برابر coronavirus را در اکتبر سال جاری اعلام کردند.

رسانه های روسی اعلام کردند ، میخائیل موراسیکو ، وزیر بهداشت گفت: پزشکان و معلمان اولین کسانی بودند که این واکسن را دریافت کردند.

رویترز با استناد به یک منبع بی نام ، گزارش می دهد که اولین واکسن در این ماه تصویب می شود.

به گزارش بی بی سی ، ماه گذشته دانشمندان روسی از اتمام مرحله اولیه واکسن در دست تهیه در انستیتوی گاماریا خبر دادند و گفتند که این نتایج تاکنون موفقیت آمیز بوده است.

در همین حال ، کمیسیون اروپا مذاکرات با دو شرکت دارویی را برای پیش خرید واکسنهای بالقوه Covid-19 بسته کرده است.

یک قرارداد با Sanofi و GlaxoSmithKlein ، دو بزرگترین شرکت داروسازی جهان ، واکسن را برای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا فراهم می کند.

به گفته یورونیوز ، پس از تولید واکسن ایمن و مؤثر علیه Covid-19 ، انتظار می رود کمیسیون اروپا از طرف همه کشورهای عضو چارچوب قراردادی خرید 300 میلیون دوز واکسن را دنبال کند. ..

شرکت فرانسوی سانوفی و ​​شرکت بریتانیایی GlaxoSmithKline در آوریل سال گذشته اعلام کردند که برای دستیابی به یک واکسن مشترک برای Covid-16 به توافق رسیده اند. این دو شرکت در بیانیه مشترک گفتند که قصد دارند این واکسن را تا اواخر سال 1996 در دسترس عموم قرار دهند.

در چین ، چندین شرکت پیشرفت موفقیت آمیز واکسن تاج را تایید کرده اند.

Deutsche Well همچنین گزارش داد که دو شرکت داروسازی چینی در برزیل ، Sinovac و Sinofarm و امارات ، مرحله سوم آزمایش واکسن را طی کرده اند.

کمیسیون اروپا همچنین متعهد شده است كه به واكسنها برای هر كس در جهان كمك كند. برای این منظور ، از تاریخ 4 مه 2020 ، ما حدود 16 میلیارد یورو در یک کمپین بین المللی برای دسترسی عمومی به کارآزمایی های بالینی ، معالجه و واکسن های ضد عروق کرونا جمع آوری کرده ایم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا