جامعه

چرا با وجود احتمال ابتلا به کرونا باید واکسن بزنیم؟

ایمونولوژیست های بالینی توضیح دادند که چرا هنوز عفونت ها پس از واکسیناسیون رخ می دهد و چرا به عفونت ها نیاز است.

به گزارش مجله خانواده ، دکتر امیرحسین زرنانی تفاوت ایمن سازی پس از کلون و ایمن سازی پس از بیماری را شرح می دهد. هنوز موارد سرخجه و فلج اطفال وجود دارد ، اما این مورد در مورد واکسن سالانه آنفولانزا نیز صادق است. بنابراین ، ممکن است دوباره به بیماری واکسینه شده آلوده شوید.

“اما به یاد داشته باشید ، برای مثال ، افراد مبتلا به آبله در امان بودند ، اما کسانی که تا آخر عمر مجروح دائمی شدند و کسانی که از آبله بهبود یافتند ، بینایی خود را از دست دادند.” افرادی که از بیماری فلج اطفال بهبود یافته اند توانایی حرکت خود را از دست داده اند. اولین نکته در مورد مزایای واکسن این است که می تواند پاسخی ایمن و محافظتی در برابر تماس مجدد با میکروارگانیسم ها بدون عوارض جانبی ایجاد کند.

وی گفت: “ویروس می تواند به طور طبیعی باعث این مصونیت شود ، اما آثار آن از نظر اجتماعی ، اقتصادی و شخصی بسیار گران است.” هزینه تزریق واکسن حدود 2.5 تا 5 دلار است. اما برای بستری شدن و درمان در بیمارستان ، قیمت روزانه بستری در ICU میلیون ها تومان است.

زرنانی همچنین گفت که واکسن از موارد جدی و بستری شدن افراد در بیمارستان جلوگیری می کند. بدن های مختلف انسان با توجه به ژنتیک متفاوت به عفونت های طبیعی واکنش متفاوتی می دهند. از طرف دیگر واکسن ها پاسخ یکنواختی را ایجاد می کنند و بسیاری از جامعه را ایمن می کنند. شواهد نشان می دهد که افراد واکسینه شده می توانند تا 95 درصد حمایت را دریافت کنند. با این حال ، در حالی که افراد آلوده به طور طبیعی تا 82 sa ایمن تر هستند ، پاسخ واکسن پایدارتر از پاسخ ایمنی ذاتی است.

وی در ادامه تاکید کرد: به یاد داشته باشید که حداقل 2 دوز واکسن در برنامه های واکسیناسیون و 3 دوز در برخی واکسن ها استفاده کنید. از طرف دیگر ، واکسن ها شامل فرمولاسیون هایی هستند که به آرامی و طولانی مدت پاسخ ایمنی را تحریک می کنند. واکنش حاصله طولانی مدت است و مهمتر از همه ، افراد واکسینه شده نسبت به افراد جهش یافته جدید نسبت به افراد آلوده طبیعی مقاوم تر می شوند.

به گزارش کانال تلگرامی ببدا ، وی افزود: “در جدیدترین تحقیقات انجام شده در این زمینه ، 3800 جهش در آزمایشگاه در قسمت ویروس دخیل در اتصال به گیرنده های سطح سلول ایجاد شد. در افرادی که به طور طبیعی در آزمایشگاه آلوده شده بودند. در سرم جالب بود که سرم افراد واکسینه شده می توانند این جهش ها و تغییرات آزمایشگاهی را با تفاوت های بسیار زیاد تشخیص دهند. عفونت های طبیعی کل ویروس را آلوده می کنند ، اما واکسیناسیون کل ویروس را آلوده می کند. به سیستم ایمنی دستور داده می شود که به قسمت های خاصی پاسخ دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا