جامعه

وورد کتب زبان «آلمانی» و «فرانسه» به مدارس/تغییر جلد فارسی و ریاضی پایه اول و سوم

رئیس سازمان برنامه ریزی آموزش و تحقیقات با نویسندگان کتابهای آلمانی و فرانسوی و اجرای محدود و آزمایشی در کلاس هفتم گفت: “این دو یکی از موارد انتخابی هستند.” دانش آموزان باید به تدریج از وابستگی خود به زبان انگلیسی رهایی یابند.

حسن مارکی در گفت وگو با مجله خانواده ، وی در مورد تهیه و ورود یک کتاب درسی تازه نوشته شده به مدرسه در سال آینده توضیح داد و در این زمینه گفت: ما در مجموع حدود 900 عنوان کتاب درسی داریم.

“گروه زبان های خارجی اخیراً کتابی به زبان آلمانی و فرانسوی نوشتند ، اما البته در سراسر کشور توزیع نشده است و در حال حاضر در مرحله آزمایش است.”

رئیس سازمان برنامه ریزی آموزش و تحقیقات با بیان اینکه این دو کتاب برای کلاس هفتم نوشته شده است ، گفت: “این دو کتاب یکی از موارد انتخابی است.” به تدریج دانش آموزان را از وابستگی به زبان انگلیسی جدا کنید. شما باید رها کنید و به زبان های دیگر بروید. مانند آلمانی و فرانسوی. البته چالش هایی در این زمینه وجود دارد ، مانند ارائه معلمان برای اجرا و تدریس.

مالکی در پاسخ به اینکه در سالهای اخیر صحبت از معرفی زبان چینی در مدارس مطرح شده بود ، گفت: زبان چینی نیز نیازهای خاص خود را دارد. در حال حاضر ، کتاب های درسی آلمانی و فرانسوی در حال ایجاد است.

به گفته وی ، امسال تغییرات جزئی در برخی از کتاب های درسی از جمله مطالعات اجتماعی پایه هفتم و هشتم ایجاد شده است. به طور کلی ، ما تغییرات جزئی را اعلام نمی کنیم. برخی از موارد مورد انتقاد سال گذشته نیز بازنگری شده اند ، مانند جلد کتاب ریاضی پایه سوم و عکس کتاب فارسی درجه یک.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا