عمومیکسب و کار برتر

ال ای دی های شاخه ای و بررسی نقاط قوت و ضعف آن

آشنایی سریع با تلویزیون 65 اینچ QNED75 ال جی 65QNED756RB

تلویزیون کیوند الجی QNED756 با پنل IPS، صفحه نمایش تخت با تکنولوژی ترکیبی کیوند (نقاط کوانتومی و نانوسل) و ظاهری جذاب در سایز 65 اینچ در سال 2023 به بازارها عرضه شد. این تلویزیون حاشیه هایی بسیار باریک و صفحه نمایشی نازک و در عین حال مقاوم دارد که روی پایه های V شکل دو شاخه ای قرار گرفته است. تلویزیون 65 اینچ QNED75 ال جی علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که دارد، می تواند به کمک فناوری های متعدد خود تصاویر را با تنوع رنگی بالا، رنگ های عمیق و زنده، کنتراست بالا و روشنایی بی نظیر به پخش بگذارد و محتواهایی با نهایت واقع گرایی را در اختیارتان قرار دهد. محتوای HDR نیز با درخشش و جنب جوش بالا به کمک فرمت های HDR10 Pro و HLG به نمایش گذاشته می شوند.

اس ام دی شاخه ای ۱۲ ولت | ال ای دی شاخه ای آبی | ال ای دی شاخه ای دو رنگ

علاوه بر این پردازنده هوشمند آلفا 5 نسل 6 به خوبی صوت و تصویر را خالص سازی و پردازش کرده و بهترین های صوتی و تصویری را در اختیارتان قرار می دهد. صداها نیز در ال جی 65QNED756RB به کمک سیستم صوتی دو کاناله به گونه ای رسا، واضح و قدرتمند با خروجی 20 وات به گوش می رسند، که به کمک رابط WOW نیز می توانید صداهای تطبیق یافته و بلندتری را هم بشنوید.

به نقل از ترب سیستم عامل webOS نیز در ساخت این تلویزیون به کار رفته و امکانات و خدمات هوشمند زیادی مانند امکان وبگردی، کنترل تلویزیون از طریق صدا، کنترل اینترنت اشیای منزل از راه دور، تماشا کردن محتوای مختلف از طریق  برنامه های پخش جریانی مختلف، اتصال تلفن همراه به تلویزیون و … را در اختیارتان قرار می دهد. علاوه بر این ها تاخیر ورودی پایین، زمان پاسخگویی سریع، رفرش ریت 60 هرتز و قابلیت HGIG نیز تلویزیون ال جی QNED75 را به مانیتوری عالی برای بازی تبدیل کرده است. و ویژگی ها و امکانات متعدد آن به طور کامل در این صفحه درج شده است، لذا مطالعه آن را از دست ندهید.

تلویزیون 2023 کیوند 75 ال جی علاوه بر تصاویر زیبا و دیدنی صداهای شنیدنی و واضحی را نیز به گوشتان می رساند. این تلویزیون صداهای 20 وات را از طریق سیستم صوتی دو کاناله خود به صورت رسا، واضح و بدون نویز انتشار می دهد. اگر قدرت این صدا برای شما کم بود می توانید از طریق رابط WOW یک نوار صوتی را به تلویزیون خود متصل کنید و از هماهنگی صدای تلویزیون و ساندبار خود لذت ببرید و در صدای پر قدرت و حجیم غرق شوید. این رابط حالت های صدا را باتوجه به محتوای در حال پخش تنظیم کرده و تنظیمات اضافه را بر صداها اعمال می کند تا همواره بهترین ها را بشنوید. بررسی مزایا و معایب ریسه های ال ای دی شاخه ای

مزایا ریسه ال ای دی شاخه ای

ال ای دی های شاخه ای و بررسی نقاط قوت و ضعف آن

در این مقاله به بررسی مزایا ریسه ال ای دی شاخه ای و همچنین معایب آن و همچنین تعریفی از ال ای دی شاخه ای یا تیغه ای، اجزا و قطعات اصلی ال ای دی شاخه ای و انواع آن، معایب و مزایای ال ای دی های شاخه ای ۱۲ ولت و معایب و مزایای ال ای دی های ۲۲۰ ولت نیز پرداخته شده است.

ال ای دی های شاخه ای که با نام لاتین Rigid LED  نیز شناخته می شوند، نسل بعدی از ال ای دی های نواری به شمار می‌روند که چون بدنه ی آلومینیومی سختی دارند، دیگر از قابلیت انعطاف پذیری برخوردار نیستند.

به طور کلی LED  های شاخه ای متشکل از اجزای زیر اند:

۱-ال ای دی های با قابلیت نصب سطحی (SMD LED)

۳- درایور یا مدار تنظیم ولتاژ ال ای دی (Driver Circuit)

که در تمامی ال ای دی های شاخه ای اجزای نام برده شده در موارد اول و دوم وجود دارد ولی بسته به ها، مورد سوم متغیر است. به عنوان مثال در LED  های شاخه ای ۱۲ ولت از یک عدد مقاومت به منظور تنظیم ولتاژ LED استفاده شده است که موجب می شود تغییرات ولتاژ ۱۲ ولتی تأثیر کمتری بر روی LED  اعمال نماید و آسیب کمتری به آن وارد سازد.

مزایا ریسه ال ای دی شاخه ای:

با توجه به امکان تولید این محصول در تیراژ بالا و وجود قطعات ارزان قیمت امکان تزریق این محصول در حجم بالا به بازار وجود دارد و به همین دلیل این محصول از قیمت مقرون به صرفه و مناسبی برخوردار است؛ کیفیت، تراکم  LED های  PCB و سایز چیپ بر روی قیمت این محصول تأثیر گذار است.

این محصول از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و در رنگ، کیفیت، تراکم و مارک های مختلف ایرانی، چینی در بازار ایران به فروش می رسد. به دلیل آنکه هر  به صورت سری و موازی بسته شده اند می توان PCB را در محل اتصال برش داد و به صورت جداگانه از هر دو قسمت بهره گرفت.

معایب و نکات منفی ال ای دی شاخه ای ۱۲ ولت:

از آنجایی که هر سه اند، جریان عبوری از برد مدار چاپی افزایش می یابد و به دلیل پایین بودن ضخامت سطح رسانایی برد مدار چاپی که حدوداً بین ۲۰ تا ۳۰ میکرو متر است، افت جریان و در پی آن افت نور در طول مسیر را به همراه دارد؛ البته در متراژ های کمتر از دو متر این موضوع محسوس نمی باشد اما در ال ای دی هایی با جریان بالا مانند چیپ ۴۰۱۴، افت نور به حدی است که حتی در طول یک متر قابل مشاهده خواهد بود.

برخی از این LED  ها از جریان بسیار بالایی برخوردار می باشند که مازاد بر نور بیشتر حرارت بالایی نیز ایجاد می کنند که برای دفع آن به خنک کننده آلومینیومی (هیت سینک) نیاز است؛ در غیر این صورت در صورت تماس با آن ها امکان سوختگی، کاهش شدید نور، عمر و کارایی ال ای دی وجود دارد.

در ال ای دی های شاخه ای درایور کنترل جریان با برق مستقیم مدار تعبیه شده است؛ به گونه ای که به طور متناوب و مستقیم برق شهری را با ولتاژ بالا و جریان کنترل شده به نور تبدیل می نماید؛ این مدل از ال ای دی دارای مزایای زیر است:

» جریان ال ای دی به طور مستقیم کنترل می شود و این امر سبب افزایش عمر و کارایی آن می شود.

» حرارت بسیار کمی تولید می شود که در پی آن مصرف برق و انرژی کاهش می یابد و از خنک کننده ضعیف تری استفاده خواهد شد.

» در صورتی که به تعداد کمی از آن در محیط نیاز باشد، استفاده از آن مقرون به صرفه تر خواهد بود، به دلیل آنکه به پاور نیاز نیست.

» چنانچه به نصب متراژ بالا با آرایش خطی نیاز داشته باشید، نگرانی کمتری برای افت ولتاژ و افزایش هزینه های مربوط به سیم کشی مستقیم سیم های ال ای دی به یکدیگر خواهید داشت.

ضمن بیان مزایای ریسه ال ای دی شاخه ای به معایب آن نیز می پردازیم:

» از آنجایی که ال ای دی ها به صورت موازی و سری قرار گرفته اند، ضمن آنکه امکان برش در محلی از PCB  فراهم نباشد، در صورتی که یکی از آن ها بسوزد، دیگر ال ای دی ها نیز می سوزند و خاموش می شوند؛ هر چند که امروزه در بازار اندازه های متفاوتی از ۱۰_۱۲۰ سانتی متر در دسترس است.

» از آنجایی که به طور مستقیم مدار درایور به برق شهری متصل می شود، احتمال تماس سطح بدن افراد با آن و خطر برق گرفتگی وجود دارد؛ در ضمن در انتخاب خنک کننده و ایزوله سازی ال ای دی نواری باید نهایت دقت را به کار بست.

در پایان با توجه به نیاز پروژه و مواردی که ذکر شد می توانید ال ای دی مناسب و ایده آل را انتخاب نمائید و از آن استفاده کنید.

تلویزیون هوشمند 65QNED756 ال جی

بازی های هیجانی و بدون وقفه را با LG QNED75 تجربه کنید

طراحی جذاب تلویزیون

داشتن نمایشگر و صفحه تخت و برخورداری از پنل پشتی و تمامی قطعات با رنگ مشکی، زیبایی منحصر به فردی را دارد، با تمامی دکوراسیون ها و دیزاین ها هماهنگ می گردد.

پیکر زیبا، لبه های ظریف و حاشیه های کم ضخامت از ویژگی‌ های این محصول که آن را در گروه محصولات مدرن قرار داده است.

پایه های این تلویزیون به صورت دو شاخه ای و از جنس فلز مقاوم انتخاب می شود که به راحتی می تواند وزن این تلویزیون بزرگ را بدون هیچ لرزشی تحمل کند.

کیفیت تصاویر واقعی ۴K

برخی از مهم ترین تکنولوژی ها و فناوری هایی که در این تلویزیون قرار گرفته، تا با همکاری یکدیگر تصاویر شفاف با رنگ های شاد را به نمایش بگذارند به شرح ذیل می باشند:

فناوری PRECISION

این فناوری وظیفه ارائه رنگ های گسترده را به عهده داشته و موجب می شود تا صحنه هایی با طیف رنگ های وسیع در اختیار کاربر قرار بگیرد.

فناوری SMOOTH MOTION

این فناوری جلوی تاری ‌دید و گیر کردن تصاویر را گرفته و موجب ارائه تصاویر شفاف و روان می گردد.

قابلیت SPORTS MODE

وجود این قابلیت شده تا تمامی مسابقات ورزشی هیجان انگیز مانند فوتبال و فیلم های جنگی و اکشن با سرعت بالا و بدون پرش و تاری ارائه شود.

تکنولوژی HDR

این تکنولوژی وظیفه بالا بردن سطح کنتراست تصاویر و ارائه تصاویری ناب و خیره کننده را به عهده دارد که با رنگ های جذاب و کاملاً طبیعی نگاه بیننده را مجذوب می کند.

تکنولوژیDOLBY VISION

این قابلیت موجب می ‌شود تا رنگ های سیاه و سفید با وضوح بیشتری مشخص گردد و بالاترین سطح روشنایی رنگ و کنتراست تصاویر جزئیات شگفت ‌آور را ارائه می ‌دهد.

نتیجه آنالیز جزء به جزء ارائه تصاویری بدون ناخالصی و نویز است که به صورت واضح، طبیعی و شفاف نگاه بیننده غوطه ور می گردد.

توان صوتی تلویزیون هایسنس

این دو بلندگو با کمک گرفتن از فناوری های متعدد که در تلویزیون قرار دارد، می ‌تواند صدای کاملا سه بعدی و واضح را به گوش مخاطب برساند.

بهترین تلویزیون با پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس کیفیت صدا بسیار بالاتر رفته و با وضوح بیشتری به گوش شنونده می رسد.

با قابلیت اشتراک گذاری وسایل هوشمند مانند ساندبار، سینمای خانگی یا مواردی از این قبیل می‌توان توان صدا را تا حد زیادی بالاتر برده و نیاز مراسمات و مهمانی ها را نیز پاسخ داد.

سرعت پردازش صفحات با این سیستم عامل بسیار بالا بوده رضایت مصرف کننده را به دنبال دارد.

این تلویزیون با داشتن قابلیت REMOTE N در صورت در دسترس نبودن ریموت کنترل این امکان را به وجود می ‌آورند که از طریق گوشی تلفن همراه می توانید تلویزیون را کنترل کرده و همچنین با اتصال به اینترنت در دنیای وب به جستجو بپردازید.

همچنین با پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا دیگر نیاز به تایپ کردن های طولانی نیست و در کوتاه ترین زمان می توانید محتوای مورد نظر خود را به صورت صوتی انتخاب کنید.

درگاه های ارتباطی تلویزیون

بر روی این تلویزیون چندین پورت و درگاه ارتباطی قرار گرفته که به آسانی می توان هر گونه اطلاعاتی را از تلویزیون دریافت کرده یا بر روی آن به نمایش گذاشتند.

تلویزیون با داشتن پورت  HDMI و USB و همچنین ورودی اپتیکال امکان اتصال وسایل مختلف مانند سیستم های صوتی، کنسول بازی، کامپیوتر و موارد دیگر را فراهم کرده است.

در واقع این تلویزیون به یک صفحه نمایش مناسب برای گیمینگ تبدیل می ‌شود که بدون پرش و تاری گیمرها می توانند بهترین عکس العمل را در هنگام بازی انجام دهند.

از طریق درگاه USB نیز می توان تمامی محتوای صوتی و تصویری از جمله فیلم های روز دنیا را نیز بر روی این صفحه نمایش بزرگ تماشا نمود.

 

 

دکمه بازگشت به بالا