جامعه

هیچ کار مدونی برای کاهش تعارض انسان و حیات وحش انجام نشده است

یکی از اعضای کمیسیون خرس قهوه ای اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت گفت: بیشتر تحقیقات مرتبط بر شناسایی مناطق درگیری بین حیات وحش و انسانها تمرکز دارد تا نحوه حل تعارضات.

به گزارش مجله خانواده اخیراً درگیری بین یکی از گونه های حیات وحش و انسان بار دیگر مشاهده شده است و به گفته ایرج کیانی ، مدیر جمعیت هلال احمر چهارمحل ، طی 10 روز سه مورد حمله خرس به قرآن گزارش شده است. شهر

اشکان اشعریون در گفت وگو با مجله خانواده وی در مورد علت این درگیری می گوید: هدف همه حیوانات دسترسی به غذا با حداقل انرژی و خطر است. اصفهان ، چهار محل و قرآن باکتیاری در منطقه زاگرس ، یا آربولتس و جنگل هیرکانی. دسترسی خرس ها به غذا کاهش یافته است. علاوه بر این ، ساخت و گسترش زیستگاه ها و جاده های انسانی که زمانی خرس ها در آن زندگی می کردند ، خرس ها را در معرض خطر قرار داد و آنها را به زیستگاه های انسان نزدیک کرد.

وی تاکید کرد:. خرس قهوه ای ایرانی گونه ای نیست که به انسان حمله کند. مگر اینکه خرس ماده ای برای محافظت از توله حمله کند یا او را در زمستان که فصل خواب زمستانی است ببیند ، 90 درصد احتمال فرار خرس در مقابل انسان وجود دارد. خرس های این فصل ممکن است به دلیل از دست رفتن لانه های مناسب یا قرار گرفتن در معرض عوامل استرس زا حرکت کنند.

اشعریون افزود: “در تابستان ، زمانی که خرس ها برخلاف شرایط عادی غذا دریافت نمی کنند ، دلیل حمله به دنبال غذا است.”

یکی از اعضای کمیسیون ملی حفاظت از خرس ایران گفت: رژیم غذایی خرس بسیار شبیه انسان است ، از میوه ، علف و عسل استفاده می کند ، طعمه را کاهش می دهد و گاهی از گوشت لاشه استفاده می کند. این تعارض می تواند با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان افزایش یابد ، زیرا خرس ها بیشتر غذا می خورند تا بافت چربی بیشتری را برای خواب زمستانی ذخیره کنند.

او اضافه کرد: بدنبال غذا باشید. “

می توانید از برخورد انسان و خرس جلوگیری کنید

یکی از اعضای کمیته تخصصی خرس قهوه ای اتحادیه بین المللی حفاظت از خرس می گوید: «عشایر با طبیعت در تماس هستند و بخشی از خطر جان آنها خطر برخورد با حیوانات است. ما قبلاً می دانیم که رفتار تغذیه خرس از اواخر تابستان تا اوایل پاییز به شدت افزایش می یابد و اگر چیزی برای خوردن در طبیعت پیدا نکردید ، به باغ ، مزرعه ، کندو و غیره بروید تا این درگیری را کاهش دهید. اما اگر این کار را نکنید اگر به این مسئله رسیدگی نمی کنید ، به احتمال زیاد با هم درگیری دارید.

اعضای کمیسیون ملی حفاظت از خرس در پاسخ به سوال مجله خانواده مبنی بر اینکه چه اقداماتی را می توان برای کاهش درگیری بین انسان و خرس در نظر گرفت. میوه های پوسیده در باغ جمع آوری شده و در مکان های مناسب ذخیره می شوند تا خرس ها به عنوان منبع غذایی بدانند کجا هستند. این در شرایط عادی طبیعی نیست زیرا در تغذیه طبیعت و حیوانات اختلال ایجاد می کند ، اما از چنین روش هایی در شرایطی استفاده می شود که انسان و حیوان در تضاد هستند.

اشعریون افزود: تعداد خرس ها در ایتالیا کمتر از ایران است و توزیع آنها محدودتر است. مقامات ملی یک تیم عملیاتی تشکیل داده اند. دامداران ، عشایر و روستاییان در برابر خسارات ناشی از حملات خرس بیمه می شوند. در صورت حمله خرس به منطقه ، کارگروه بلافاصله وارد شده و در صورت تأیید ، کشاورزان و کشاورزان آسیب دیده تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

گفته شد خسارت ناشی از خرس خرس در ایران تحت پوشش بیمه نیست.

آچاریون ادامه داد: ما باید به روستاییان و عشایر بیاموزیم که چگونه برخورد با حیات وحش از جمله خرس را کاهش دهند و در صورت آسیب حیوانات به آنها غرامت پرداخت کنیم. بیمه گذاران همچنین می گویند آنچه را که می توانند جلوگیری کنند بیمه می کنند ، اما اگر راهی برای جلوگیری از آن وجود نداشته باشد ، چگونه می توانند بیمه شوند؟

این عضو کمیسیون ملی حفاظت از خرس ایران تأکید کرد که خدمات بیمه ، آموزش و مداخلات اجتماعی باید برای کاهش درگیری اجرا شود. متأسفانه به دلیل کمبود بودجه ، این اقدامات به درستی اجرا نمی شود.

“ما باید توجه زیادی به آموزش جامعه داشته باشیم ، زیرا ما آموزش و پرورش را مسئله شماره یک در حفاظت از حیات وحش می دانیم ، زیرا جوامع در تماس روزانه با طبیعت و حیات وحش هستند. متأسفانه توجه کافی صورت نگرفته است.” “ما ارائه کرده ایم آموزش عمومی با کمک نهادهایی مانند سازمان ملل متحد و سازمان ملل متحد ، اما نحوه رفتار مناسب مردم در طبیعت.

اگر با یک حیوان وحشی روبرو شوم چه؟

مدرسه اشعری به این س answersال پاسخ می دهد که در مواجهه با حیات وحش چه باید کرد؟ او توضیح داد: فرار نکنید ، زیرا حیوانات وحشی مانند خرس به فرار کمک می کنند. بایستید ، اما به چشم حیوان خیره نشوید زیرا تماس چشمی یک تهدید و یک آزمایش محسوب می شود. در صورت امکان ، آغوش خود را باز کنید و خود را بزرگتر و قوی تر نشان دهید. این همان تکنیکی است که حیوانات برای برخورد با یکدیگر استفاده می کنند.

اعضای کمیسیون ملی حفاظت از خرس در ایران افزودند: فرار کنید ، اما می توان چنین تجهیزاتی را بدون آموزش گذاشت. غیر ممکن است.

وی در مورد استفاده از نرده های برقی در برخی از کشورها برای کاهش برخورد با حیات وحش اظهار می دارد: چنین تجهیزاتی در ایران وجود دارد. ” خرس در چادر کوهنورد قدم می زند و غذا را بر می دارد. خرس های گریزلی در کانادا زندگی می کنند و به انسان ها حمله کرده و آنها را می کشند ، اما خرس های قهوه ای نمی دانند چگونه به انسان ها حمله کنند مگر اینکه از تهدید آگاه باشند. این بسیار نادر است.

آخریون در پایان با اشاره به اخبار حملات خرس به برخی از زنان عشایر گفت: به سرعت حمله می کند ، اما هنگامی که آنها سر و صدا ایجاد می کنند و تعداد کمی می روند ، بعید است. 90 chance این احتمال وجود دارد که قبل از اینکه شخصی متوجه حضور حیوان شود ، یک حیوان به شما نگاه کند و رفتار شما را ارزیابی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا