جامعه

کمبود منابع آب برای حیات وحش برخی مناطق تهران/ پاکسازی مستمر آبشخورها

به دنبال خشکسالی ملی ، کمبود منابع آبی و خوراک مورد نیاز حیوانات وحشی به یکی از مشکلات عمده در زمینه محیط طبیعی تبدیل شده است. رئیس اداره نظارت بر حیات وحش قدس گفت: چهار چاه در قدس به طور مداوم آبیاری و تصفیه می شود و تاکنون نیازی به محافظت دستی از حیات وحش در هیچ بخشی از قدس نبود.

محمد کرمی در گفت وگو با مجله خانواده پاکسازی و آبیاری چشمه های آب آشامیدنی در چهار منطقه قدس توسط فعالان محیط زیست در جریان است و محیط بانان هنگام بازدید از چهار منطقه آب مورد نیاز را می نوشند.

رئیس اداره حیات وحش قدس با بیان اینکه در هیچ یک از مناطق چهارگانه تهران به حیوانات وحشی دستی نیازی نیست ، گفت: نیازهای حیات وحش در چهار منطقه هنوز خوراک خشک کافی برای تأمین حیات وحش وجود دارد. با این وجود ، عمده ترین مشکلات پیش روی وضعیت موجود ، کمبود منابع آب و تأمین آب چشمه های آب آشامیدنی ، به ویژه در قسمت جنوبی قدس ، از جمله ذخیره صحرای بارامین است.

وی ادامه داد: در قسمت جنوبی قدس ، به ویژه در منطقه حفاظت شده کاویل ، آب از طریق تانکرهای آب به صورت دستی به چاه ها منتقل می شود و در آنجا تخلیه می شود و این عمل روزانه انجام می شود یا هر چند نگهبان به تعداد انجام می شود روزها در صورت لزوم

به گفته کرمی ، تأمین آب مورد نیاز حیوانات وحشی مانند لال ، شمیراناتو و فیلوزوکو در شمال تهران کمتر از مناطق جنوبی تهران مشکل دارد. از نظر منابع آب در شرایط خوبی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا