جامعه

فعلا رایی برای مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت صادر نشده است/ورود و خروج حیوانات از این مرکزممنوع

مدیر آژانس نظارت بر حیات وحش تهران گفت: بیش از دو ماه پس از شکایت اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ملارد به مرکز حفاظت از حیات وحش Safadasut در مورد ظلم به حیوانات ، مرگ گورخر و مرگ قبلی گونه های حیات وحش در این مرکز ، این اداره به شرح زیر است. نتایج تحقیقات اعلام نشده است.

به گزارش مجله خانواده در اوایل ماه مه سال جاری ، یک هفته پس از ورود سه گورخر آفریقایی ، از جمله یک نر و دو ماده به ایران ، گورخر نر درگذشت و دو هفته بعد ، از دو گورخر ماده ، یکی در مرکز حفاظت از حیات وحش Safadasut درگذشت. یک روز پس از اعلام خبر مرگ یک گورخر نر آفریقایی ، ویدئویی منتشر شد که نشان می داد در فضای مجازی سه گورخر از قفس های خود بیرون آورده شده و برخی از افراد حاضر در صحنه اقدام به ضرب و شتم آنها کرده اند که انجام شد. به قفس برگردید. شهاب الدین منتظمی ، مدیر دفتر نظارت بر حفظ حیات وحش آژانس حفاظت از محیط زیست نیز گفت که با عاملان این حادثه دلخراش بدون هیچگونه اختفا conce برخورد می شود.

در عرض 24 ساعت پس از آنكه علیرضا شرفی ، رئیس مركز حفاظت از حیات وحش صفادشت ، در یك برنامه تلویزیونی گفت كه “اراذل و اوباش و كاریكاتوریست ها به این سه سر حمله كردند” ، فیلم دیگری در فضای مجازی منتشر شد. این مرکز دو گورخر را با یک چوب شکست داد ، که بیشتر از اولین اقدام ماموران این مرکز بحث برانگیز بود. چند روز پیش ، همزمان با اعلام خبر مرگ گورخر در آفریقا ، مرکز حفاظت از حیات وحش Safadasut چندین مورد را در صفحه رسمی اینستاگرام خود منتشر کرد و از کلمات توهین آمیز به منتقدان این مرکز در مورد سه انتقال استفاده کرد. که مقاله را نوشت: “او منتقد مرکز نبود و هزینه انتقال گورخر را پرداخت می کرد.” این بیانیه ادبیات را نشانه این می دانست که مرکز حیات وحش زندگی حیوانات را دست کم می گیرد. این واکنش فعالان و کارشناسان را برانگیخت. به دنبال آن و ساعاتی پس از انتشار داستان توهین آمیز ، مرکز حفاظت از حیات وحش Safadasut ادعا کرد که صفحه اینستاگرام مرکز حفاظت از حیات وحش هک شده است!

مهاجرت و انقراض این سه گورخر با ابهام و جنجال زیادی همراه بود ، اما مرکز حفاظت از حیات وحش Safadasut در صفحه رسمی اینستاگرام خود دریافت که هر دو قبل از مرگ یکی از دو گورخر ماده اعلام شده که او باردار است. با این حال ، طبق گزارش های مربوط به اولین بازدید از گورخر منقرض شده ، این نوع بارداری توسط سازمان حیات وحش قدس تأیید نشده است.

به دنبال این حادثه ، اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ملارد شکایتی را به دلیل حیوان آزاری ، مرگ گورخر و مرگ های قبلی به مرکز حفاظت از حیات وحش Safadasut ارائه داد. این پرونده توسط مقامات قضایی بررسی شد ، اما حدود دو ماه بعد ، نظارت بر حیات وحش قدس محمد کرمی به مجله خانواده گفت: “این شکایت هنوز در دست بررسی است و یکی از همکارانش در شهرستان ملارد در حال پیگیری پرونده است اما قاضی پرونده هنوز نتایج را اعلام نکرده است.”

وی همچنین گفت: ورود و خروج حیوانات به مرکز حفاظت از حیات وحش Safadasut تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش مجله خانواده ، مرکز حفاظت از حیات وحش Safadasut علاوه بر داستان سه گورخر جنجالی آفریقایی ، یکی از سه زرافه وارداتی و یک ببر را کشته است. تقریباً دو ماه پس از این حادثه که موجب ناراحتی مردم و فعالان محیط زیست شد ، به نظر می رسد قوه قضاییه بهتر است هرچه زودتر نظرات خود را در این مورد ابراز کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا