جامعه

فرآیند طولانی صدور پروانه از موانع تولید در صنعت ساخت و ساز است

معاون شهرسازی و ساخت و ساز شهر تهران، زمان طولانی صدور پروانه را یکی از موانع تولید در صنعت ساختمان می داند و باید زمان صدور پروانه ساختمانی را تا حد امکان کاهش دهد. گفت.

به گزارش مجله خانواده، حمیدرضا سالمی با انتقاد از روند طولانی صدور پروانه ساختمانی در تهران گفت: .. پس از دریافت مدارک مورد نیاز و اخذ هزینه نسبت به اخذ پروانه ساخت اقدام نمایید. البته این موضوع مختص شهر تهران نیست و میانگین زمان صدور مجوز در شهرستان ها طولانی است.

وی گفت: طبق یک بررسی، صدور پروانه ساختمانی در کشور دیگری کمتر از 30 روز طول می کشد، به عنوان مثال در استرالیا می توان به صورت کاملا مجازی و بدون محدودیت پروانه ساخت صادر کرد. کمتر از 20 روز.

معاون شهرسازی و معماری شهر تهران روند طولانی صدور مجوز را یکی از مصادیق شکست تولید دانست و ادامه داد. این مشکل خسارات زیادی از جمله رکود ساخت و ساز، بیکاری کارگران منطقه و خروج سرمایه را به دنبال دارد. گرایش فزاینده از کشور به ساخت و سازهای غیرمجاز، شکل گیری فساد، کندی روند نوسازی بافت های فرسوده.

سالمی گفت: یکی از اقداماتی که تاکنون برای کاهش زمان و فرآیند تایید بوروکراسی انجام شده، نظام مند کردن این فرآیند است. متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت های مورد نیاز، این اقدام نتوانست این روند را تسریع کند. همچنین، فرآیندهای تکراری زیادی در فرآیند رسیدگی به یک پرونده وجود دارد و کاری که یک متخصص می تواند انجام دهد توسط افراد متعدد انجام می شود. در این میان گشت‌زنی شهروندان بین دولت‌های محلی و دفاتر خدمات الکترونیک شهری برای اخذ پروانه ساختمانی، واکنش‌هایی را در زمینه ساخت و ساز و نوسازی بافت‌های فرسوده برانگیخته است.

معاون شهرسازی و ساختمان شهر تهران با بیان اینکه زمان صدور پروانه ساختمانی تنها مربوط به مدیریت شهری نیست، بلکه بخشی از طول این مسیر مربوط به دریافت استعلام از سایر سازمان ها است، تاکید کرد: یکی از این سازمان ها است. یک نظام مهندسی است که دریافت استعلام از این سازمان اغلب ماه ها طول می کشد و استعلام های کمیته ماده 7 در مورد باغ بودن ملک نیز چندین ماه طول می کشد. به خاطر داشته باشید که استعلام های طولانی مدت نه تنها روند صدور مجوز را کند می کند، بلکه منجر به فساد نیز می شود.

آقای سالمی به شرح زیر ادامه می دهد. یکی دیگر از مسائلی که روند صدور مجوز را کند می کند، عدم ارتباط آنلاین بین سازمان ها و ارگان های مرتبط مانند وزارت مسکن و شهرسازی، اداره ثبت اسناد املاک کشور و وزارت اقتصاد و دارایی است. گاز، برق و شرکت های آب.” … اگر این ارتباطات آنلاین باشد، می توانید نه تنها در صدور مجوز، بلکه در سایر موارد نیز در زمان صرفه جویی کنید.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهر تهران، وی با اشاره به کاهش اخیر آمار صدور مجوز، افزود: وی ادامه داد: یکی از دلایل کاهش علاقه به ساخت و ساز ساعات طولانی صدور پروانه است، بنابراین موانع تولید در صنعت ساختمان را برطرف می کنیم و از نتایج شرایط پزشکی تاکنون برای مرتبط شدن با این حوزه استفاده می کنیم. پروسه صدور مجوز در اسرع وقت انجام شود و صنعت ساختمان نوسازی مناطق مرفه و ویران پایتخت را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا