جامعه

پیشنهادهای ضدمحیط زیستی وزارت صنعت برای رفع موانع تولید/ اقتصاد را بهانه نکنیم

وزارت صنعت ، معدن و تجارت اخیراً مقررات زیست محیطی متعددی را به عنوان موانعی برای حوزه های تجاری خود معرفی کرده است. اگر آنها محیط نباشند ، وضعیت محیطی بدتر خواهد شد.

به گزارش مجله خانواده وزارت صنعت ، معدن و تجارت اخیراً موانعی را در زمینه تولید داخلی در یک کارگروه شناسایی کرده و 19 پروانه و روش تولید مخرب را برای بررسی و حذف به کمیسیون تنظیم مقررات ارسال کرده است.

در بخشی از این نامه ، مقررات و مجوزهای زیست محیطی به عنوان موانع در زمینه تجارت ذکر شده است و در این میان می توان مصوباتی را برای تأسیس دپارتمان های تولید صنعتی و مقررات زیست محیطی (سوالات وقت گیر) ، اخذ انطباق و محیط زیست کسب کرد. مجوزهای استاندارد برای نصب واحدهای تولیدی صنعتی در شهرکهای صنعتی و اخذ مجوز برای پیروی از مقررات و استانداردهای زیست محیطی برای کلیه فعالیتهای تولیدی (ماده 11 قانون هوای پاک). دنبال کنید).

در همین حال ، این وزارتخانه مکانیزم حفاظت از محیط زیست را که مخالف اجرای فعالیت های استخراج معادن در چهار منطقه زیست محیطی است ، به عنوان یکی دیگر از موانع در بخش های تولید و تجارت داخلی معرفی کرده است.

وی گفت: همه این مسائل منجر به ایجاد مسائل زیست محیطی شده است مسعود تجریشی-معاون وزیر محیط زیست انسانی ، سازمان حفاظت محیط زیست- اینها بهانه هایی برای وزارت صنعت است و بدون این قوانین و مقررات زیست محیطی ، اوضاع زیست محیطی خراب می شد.

وی در مصاحبه ای با مجله خانواده شرکت می کند وی با اشاره به اینکه موضوعات زیست محیطی یکی از اولویت های اصلی کشور است ، گفت: “تمام تلاش ما در سال های اخیر پاسخگویی هر چه سریعتر به تحقیقات زیست محیطی بوده است.” به عنوان مثال ، پروژه های بسیار بزرگ آژانس حفاظت محیط زیست به طور متوسط ​​چهار ماه ارزیابی محیطی داشتند ، بنابراین در مارس سال گذشته ، در پایان سال ، سازمان حفاظت محیط زیست هیچ پروژه نامشخصی نداشت. ..

تجریشی در ادامه اظهار داشت که آژانس حفاظت از محیط زیست در حال حاضر بیش از 175 پروژه عمرانی ، اقتصادی و سایر پروژه ها دارد كه حدود یك سوم آن بدون ارزیابی زیست محیطی به اتمام رسیده است ، سازمان محیط زیست موظف است به سوالات خاص زیست محیطی برای دستگاه های مختلف پاسخ دهد. .. در غیر این صورت می توان پروژه را بدون اجازه محیط زیست آغاز کرد.

معاون حفاظت از محیط زیست ، محیط زیست انسانی گفت: بنابراین ، در حال حاضر صنایع زیادی در کشور بدون مجوز زیست محیطی فعالیت می کنند. ما از همه این صنایع خواستیم تا مسائل زیست محیطی را حل کنند و با وام از صندوق ملی محیط زیست به فعالیت قانونی خود ادامه دهند.

وی گفت: مسائل تجاری نباید به محیط زیست منتقل شود ، “وزارت صنعت ، معدن و تجارت باید بتواند به طور خاص به ما بگوید کدام پروژه ها توسط محیط زیست مختل می شوند.” ما باید وضعیت زمین را در نظر بگیریم. در حال حاضر وضعیت آب در ژاپن خوب نیست و هنگام توزیع آب به پروژه باید دقت شود. اگر محیط خلاف پروژه باشد ، ممکن است به دلیل ارزیابی ناقص یا عدم ارزیابی محیط زیست باشد.

تجریشی افزود: “در بسیاری از مناطق کشور ، ظرفیت بارهای صنعتی بیش از آن مناطق است و پتروشیمی ها و پالایشگاه ها دیگر در جاهای مورد نیاز در دسترس نیستند.” متأسفانه اولین کشورها صنایع خود را آغاز کرده و سپس به جستجوی آب پرداخته اند و در نتیجه مشکلاتی از جمله رانش زمین به وجود آمده است.

به گفته معاون وزیر محیط زیست انسانی ، آژانس حفاظت از محیط زیست ، برخی از استانداردهای استقرار توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت تصمیم گرفته شده است. مهمتر از همه ، کارخانه سیمان به دلیل گرد و غبار نباید در کنار کارخانه مواد غذایی واقع شود. متأسفانه ، برخی از افراد در داخل کشور به دنبال قوانین و مقررات نیستند. در این حالت ، ما با سردرگمی و صدها موضوع دیگر سر و کار داریم.

وی ادامه داد: “به بهانه اقتصاد نمی توانیم الزامات زیست محیطی را منتفی بدانیم.” مقام معظم رهبری نیز بر این مسئله تأكید كردند و در سخنرانی اسفند خود از فعل “سرزنش” برای ایجاد محیط استفاده كردند.

در بخشی دیگر از سخنان خود ، تاجیریشی گفت که وزارت صنعت در حال حاضر تلاش می کند تا در مورد فعالیت های استخراج در بخش محیط زیست س questionsال نپرسد. “این یک خطر بزرگ است زیرا چهار منطقه زیست محیطی به نسل آینده اعتماد دارند و نمی توانند از بین بروند. مناطق محدود مانند سایر مناطق زمین بدون نظارت و ارزیابی.

معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: “در این مرحله ، ما از صندوق ملی محیط زیست می خواهیم به صنایعی که دارای مشکلات زیست محیطی هستند ، وام بدهد تا این مشکلات را برطرف کند ، اما به طور کلی اینگونه نیست.” تحت بار غیرقانونی در مناطقی مانند پرداخت های زیست محیطی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا