عدم فهم درست دانش آموزان، بزرگترین چالش در رفع آسیب های اجتماعی

دانش آموز | دانش آموزان

عدم فهم درست دانش‌آموزان، بزرگترین چالش در رفع آسیب‌های اجتماعی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه می توانیم از ظرفیت های مردمی و نهادی برای کمک به آموزش و پرورش در جهت کاهش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کنیم گفت: یک قیام برای کاهش آسیب های اجتماعی لازم و نیاز داریم. تحقق این امر استفاده از ظرفیت های مورد نیاز را می طلبد.

به گزارش مجله خانواده حجت الاسلام محمدحسین پورثانی در «دوره توانمندسازی مدیران و معاونان پرورشی و تربیت بدنی مناطق هدف طرح پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی» با بیان اینکه این دوره با هدف برنامه ریزی فعالیت های تربیتی در جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس برگزار شد گفت: در آموزش و پرورش فضای کارهای روزانه به قدری زیاد است که باید مدیر کارها را اولویت بندی کند.

وی با بیان اینکه مسیر تربیت مسیر رشد برای انسان است که انسان خود باید رشد کند افزود: بستر کاری مسئولان نظام تعلیم و تربیت بستر رشد است. باید تلاش کنیم زمینه تحقق حیات طیبه را در دانش آموزان فراهم کنیم زیرا در وزارت تربیت برای دانش آموزان فعالیت می کنیم.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بزرگترین چالش در آسیب های اجتماعی عدم فهم درست از دانش آموز و نوجوان است ادامه داد: نکته مهم در کاهش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی نوع نگاه به دانش آموز است؛ باید نگاه به عنوان یک انسان حیات بخش و فعالانه باشد تا نسبت به دانش آموز مسئولیت داشته باشیم و به مقتضیاتش در دنیای امروز توجه کنیم.

پورثانی با بیان اینکه برای حل آسیب های اجتماعی در مدارس اساسی ترین و حیاتی ترین نکته نوع نگاه به دانش آموز است گفت: دانش آموزان ولی نعمت هستند.

وی با بیان اینکه در کاهش آسیب های اجتماعی بالا بردن فضای شور نشاط و هیجان نکته مهم دیگر است که دانش آموز امروزی به آن نیاز دارد افزود: هویت بخشی به دانش آموز نکته مهم دیگر در کاهش آسیب های اجتماعی است. دانش آموز باید در مدرسه احساس میزبانی کند تا انگیزه رشد پیدا کند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هویت بخشی یعنی به دانش آموز نقش و مسئولیت داده شود ادامه داد: یکی از بسترهای مهم در دادن مسئولیت به دانش آموز استفاده از ظرفیت تشکل ها و برنامه ریزی حضور دانش آموزان در فعالیت های تربیتی است. ایجاد هسته توسط دانش آموزان در مدارس حائز اهمیت است دانش آموز خود فعالیت ها را انجام و در فعالیت ها شرکت می کند بنابراین باید از ظرفیت همسالان استفاده و آن را در مدارس مهم بدانیم.

پورثانی با بیان اینکه می توانیم از ظرفیت های مردمی و نهادی برای کمک به آموزش و پرورش در جهت کاهش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کنیم عنوان کرد: یک قیام برای کاهش آسیب های اجتماعی لازم و نیاز داریم. تحقق این امر استفاده از ظرفیت های مورد نیاز را می طلبد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط هر منطقه کارهای متفاوتی برای انجام لازم است اظهار کرد: معنی ۳۲ منطقه هدف این نیست که این ۳۲ منطقه آسیب دارند بلکه نیاز به غربالگری و رصد و پایش مناطق داریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا