جامعه

درخواست کارت ملی و تغییرنام الکترونیک شد/ صدور کارت و کد شناسایی برای افراد فاقد شناسنامه

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص اعلام و راه اندازی پرتال خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور در هفته دولت گفت: خدمات الکترونیکی مانند تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست تک گواهی، تغییر آدرس و … در این درگاه ارائه می شود.

به گزارش مجله خانواده، هاشم کارگر معاون وزیر کشور درباره انتشار و استفاده از درگاه الکترونیکی خدمات ثبت احوال در هفته دولت گفت: نسخه اول با فرمت موبایل و در دسترس همگان خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر اطلاعات شخصی هر فرد که در این درگاه قابل مشاهده است، خدمات الکترونیکی مانند تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد، تغییر آدرس و … در اختیار افراد پرتال قرار می گیرد. سرویس الکترونیکی ما در نسخه بعدی توسعه خواهد یافت.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه برخی از خدمات ما برون سپاری است، گفت: برای سهولت دسترسی مردم به این نوع خدمات، از سال گذشته یک دفتر ویترین دولتی را برای صدور المثنی شناسنامه راه اندازی کردیم.

این مقام مسئول درباره تاخیر در صدور 10 میلیون کارت ملی برای شهروندان توضیح داد: حدود 4 میلیون 600000 کارت باقی مانده صادر می شود و تا 2-3 ماه آینده تحویل مردم می شود.

کارگر در مورد اینکه افرادی که کارت شهروندی خود را گم کرده اند چگونه می توانند برای دریافت آن اقدام کنند، گفت: در قسمت پورتال خدمات الکترونیکی ثبت نام کنید.

وی همچنین در پایان سخنان خود در برنامه رادیویی گفت:

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا