بین المللکسب و کار برتر

مقررات صرافی در کانادا چگونه است؟

کانادا از افراد تجاری موفقی که به دنبال فرصت ها و چالش های جدید هستند استقبال می کند. برنامه مهاجرت تجاری برای تشویق و تسهیل پذیرش این افراد طراحی شده است. هم دولت فدرال و هم دولت های استانی/ منطقه ای از مهاجران تجاری استقبال می کنند و خدماتی را برای کمک به مهاجران برای راه اندازی کسب و کار و اقامت در کانادا ارائه می دهند. یکی از این کسب و کار هایی که می توانید شروع کیند، راه اندازی یک صرافی در کانادا است. در ادامه به شرایط و موانع این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید.

What are the exchange regulations in Canada?

شرایط و قوانین راه اندازی یک صرافی در کانادا

مردم همیشه در حال تغییر ارز از شکلی به شکل دیگر هستند و تجارت مبادله ارز از زمانی آغاز شد که پول به عنوان پول قانونی معاملات شروع به جایگزینی کرد. افرادی که از یک کشور به کشور دیگر سفر می کنند باید پول خود را از یک ارز به ارز دیگر تبدیل کنند. مشاغلی که به واردات و صادرات کالا می پردازند همیشه نیاز به تبدیل پول خود دارند. مشاغلی که دائماً در خارج از کشور خود معامله می کنند یا کارمندان خود را به خارج از کشور خود می فرستند باید پول خود را تبدیل کنند. پس با اطمینان می توان گفت که تا زمانی که روابط بین المللی بین افراد و مشاغل وجود دارد، همیشه نیاز به تجارت مبادلات ارزی وجود دارد.

تا آنجا که این نرخ ها می توانند تحت تأثیر این عوامل قرار گیرند، نرخ فروش و خرید ارز در کانادا توسط سازمان تنظیم مقررات صنعت سرمایه گذاری کانادا (IIROC) تنظیم می شود. اگر می خواهید یک صرافی در کانادا راه اندازی کنید، باید در کسب و کار خدمات پولی (MSB) ثبت نام کنید. اگرچه این بخشی از ثبت نام های اولیه ای است که باید انجام دهید، اما اسناد و مجوزهای قانونی دیگری نیز وجود دارد که باید برای آنها درخواست دهید و قبل از اینکه بتوانید بدون مشکل کسب و کار خود را اداره کنید، آن ها را تامین کنید. برخی از این قوانین قانونی برای کمک به نظارت دقیق بر مالیات و امکان پاسخگویی است.

تهیه بیمه نامه

هر کسی که تصمیم به راه اندازی یک تجارت مبادله ارز در کانادا بگیرد، قطعا باید در کمیسیون اوراق بهادار هر شهر یا شهری که قصد فعالیت در آن را دارد ثبت نام کند. عاقلانه است که از پلتفرم های بیمه مختلفی که در این نوع کسب و کار در دسترس افراد است، آگاه شوید. بیمه ریسک ارزی اولین بیمه قدرتمندی است که برای افرادی که قصد ورود به این تجارت صرافی را انتخاب می کنند در دسترس است.

این بیمه نامه به محافظت از تاجر در برابر بیشتر خطرات معمولی که در راه اندازی این نوع تجارت وجود دارد کمک می کند. با این حال فقط معاملات خود ارز را پوشش می دهد. تحت این نوع بیمه شما می توانید ارزها را بیمه کنید، لیستی از برخی از ارزهایی که می توانید بیمه کنید عبارتند از:

  • USD دلار آمریکا
  • CAD دلار کانادا
  • CHF فرانک سوئیس
  • GBP پوند انگلیس
  • AUD دلار استرالیا
  • NZD دلار نیوزلند
  • JPY ین ژاپن
  • NOK کرون نروژ
  • SEK کرون سوئد
  • DKK کرون دانمارک

سایر ارزهای عجیب و غریب را نیز می توان بیمه کرد، این ارزها شامل آن دسته از ارزهایی است که با دلار آمریکا و ارزهای برخی از بازارهای نسبتاً توسعه یافته در حال ظهور هستند. سایر ارزهای “عجیب” را می توان به صورت موردی در نظر گرفت. با این حال، حق بیمه برای ارزهای “غیرعادی” بالاتر از حق بیمه برای ارزهای “استاندارد” است.

گواهینامه حرفه ای لازم را دریافت کنید

از آنجایی که هر کسی می‌تواند بدون گذراندن آموزش رسمی وارد تجارت مبادلات ارزی شود، اگر این کار را نکنید، ممکن است با محدودیت‌هایی در این تجارت مواجه شوید. بسیاری از مشتریان به کسی که نوعی آموزش رسمی دریافت کرده است، اعتماد بیشتری می کنند، در مقابل به فردی که گواهینامه حرفه ای ندارد، کمتر اعتماد دارند. هنگامی که گواهینامه حرفه ای دریافت می کنید، می توانید به طور قانونی خود را یک کارگزار بنامید و حتی قبل از شروع به کار خود، بخشی از یک شرکت صرافی باشید.

اسناد حقوقی لازم را که برای کار نیاز دارید، دریافت کنید

برخی از اسناد که طبق قانونی اساسی که باید در صورت داشتن تجارت مبادلات ارزی در کانادا داشته باشید، عبارت هستند از:

  • گواهی ثبت
  • قراردادهای عملیاتی
  • مجوز کسب و کار
  • طرح کسب و کار
  • بیمه نامه
  • قرارداد کار

تهدیدها و چالش های احتمالی تاسیس صرافی در کانادا

تهدید عمده ای که در این کسب و کار با آن مواجه خواهید شد، نوسانات ناهماهنگ بازار است. روابط خارجی واقعاً بر نرخ ارز در هر کشوری تأثیر می گذارد. چیزی به کوچکی تغییر در سیاست‌های دولت در بخش‌های خاص می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت ارز شود و این امر به شدت بر نحوه خرید و فروش ارز تأثیر می‌گذارد. تاریخچه آنچه قبلاً اتفاق افتاده است، نحوه واکنش بازار به آن و چگونگی بازگشت آن را ببینید، با متخصصان صحبت کنید، کسانی که بیشتر از شما در مورد تجارت می دانند تا به شما کمک کند بینش بیشتری دریافت کنید.

معامله با موسسات قانونی و مجوز دهنده که تجارت را تنظیم می کنند چالش دیگری است، بنابراین مطمئن شوید که حق با این آژانس ها است زیرا زمانی که به عنوان چیزی کمتر از استاندارد در الزامات خود ظاهر شوید، ممکن است خطر از دست دادن کسب و کار خود را داشته باشید یا حتی بدتر از آن ممکن است در نهایت به نتیجه برسیم. زمانی را برای قصور انجام دهید، بنابراین قبل از شروع این نوع کسب و کار دریابید که چه مجوزهایی را باید خریداری کنید و چه اسناد قانونی را باید داشته باشید. سیاست های دولت دائما در حال بررسی است و این یک چالش دیگر است.

مطلب پیشنهادی

نرخ ارز در حال تغییر نیز یک تهدید بزرگ برای این نوع تجارت است، به خصوص اگر در تجارت بی تجربه باشید. معامله گران باتجربه تر می توانند به دلیل تجربه، نرخ بد ارز را به نفع خود تمام کنند. سرقت نیز چالش بزرگی برای کسانی که در این نوع کسب و کار هستند ایجاد می کند. اگر قصد تاسیس صرافی دارید، باید به این موضوع توجه کنید. اگرچه نوعی تجارت وجود دارد که روی رایانه است، اما در بیشتر موارد، این نوع تجارت در فرودگاه یا هتل های بزرگ انجام می شود که افراد هر روز با پول نقد برای مبادله می آیند. بنابراین سرقت یکی دیگر از تهدیدهای مهم است که باید مراقب آن باشید.

حداقل میزان سرمایه و امکان احداث شعبه صرافی در کانادا

تجارت صرافی برای شروع به سرمایه زیادی نیاز ندارد. البته برای کارگزاری رسمی باید هزینه های قانونی و سایر مجوزها را بپردازید و همچنین باید در هیئت های نظارتی خاصی ثبت نام کنید. جدا از همه اینها، واقعاً آنقدرها هم پرهزینه نیست، اما روند راه اندازی قانونی کسب و کار شما در کانادا ممکن است کمی دردسرساز باشد. این موضوع قابل درک است زیرا شما پول آنها را با دیگران معامله می کنید و آنها باید اقداماتی را برای بررسی جلوگیری از  تقلب یا پولشویی شما انجام دهند.

وقتی وارد چنین کسب و کاری می‌شوید، به غیر از حضور آشکار رقابت‌هایی که می‌تواند شامل بانک‌های بزرگ باشد، چالش‌های زیادی وجود دارد. نرخ ها بسیار متغیر است و انجام موفقیت آمیز این نوع تجارت به توجه کامل شما نیاز دارد. شما می توانید یک حساب ارزی با 1000 دلار راه اندازی کنید. این بهترین راه برای شروع در نظر گرفته می شود زیرا اگر مقداری پول از دست بدهید، هنوز مقداری پول بیشتر برای کار خواهید داشت. در واقع، مبلغ ایده آل برای شروع 2000 دلار است.

صرافی یک تجارت 24 ساعته است زیرا هیچ زمان واقعی تعطیلی وجود ندارد و پول هرگز نمی‌خوابد. حقیقت این است که وقتی در کانادا صبح است، ممکن است در کشور دیگری بعدازظهر باشد، در حالی که در کانادا شب است. ممکن است عصر دیگری باشد. بنابراین تا زمانی که مردم بیدار هستند و به تجارت، انجام معاملات و مسافرت می پردازند، پول رد و بدل می شود و نرخ ها همچنان در نوسان هستند تا باعث سود یا زیان یکی در این تجارت شود.

قبل از اینکه کسی وارد یک کسب و کار مانند این شود، باید تحقیقات کامل خود را در مورد صنعت انجام دهند و بدانند پول چگونه کار می کند. آنها همچنین باید یک کارگزار حرفه ای ارز خارجی را مطالعه کنند تا احساس کنند که واقعاً چگونه انجام می شود، زیرا اگر کسی ایده ای نداشته باشد که چه کاری انجام می دهد، ممکن است پول زیادی از دست بدهد. با این حال، وقتی این به تجارت عادت کردید، می توانید بازار را پیش بینی کنید و با شهود خود در خرید و فروش بهتر کار کنید. به زودی متوجه خواهید شد که نرخ ها چه زمانی بالاتر یا پایین تر می شوند و به طور غریزی عواملی را که باعث این تغییرات می شوند، می دانید.

برای نیازهای فنی و انسانی خود، کارمندانی را استخدام کنید!

این نوع کسب و کار به تجهیزات زیادی برای فعالیت نیاز ندارد. آنچه شما نیاز دارید لپ تاپ ( بسته به نحوه کار شما می تواند اختیاری باشد)، یک ماشین حساب و یک گاوصندوق برای تمام پول نقدی که در دست دارید.

شما می توانید انتخاب کنید که صرافی خود را تک نفره اداره کنید یا چند کارمند را استخدام کنید تا هر از گاهی به شما کمک کنند. اما این نوع تجارت در ساده ترین شکل خود به افراد زیادی نیاز ندارد. حال اگر می‌خواهید مانند یک شرکت مشارکتی یا با مسئولیت محدود اداره کنید و می‌خواهید با مبادلات ارزی کسب ‌و کارهای بزرگ سر و کار داشته باشید، ممکن است صرفاً یک کسب‌وکار تک نفره کار هوشمندانه‌ای نباشد.وقتی صحبت از نیروی انسانی به میان می آید، در زیر چند نوع کارمندی که ممکن است بخواهید در تجارت صرافی خود استخدام کنید، آورده شده است.

  • مدیر اجرایی
  • ادمین و مدیر پرسنل
  • مسئول فروش و بازاریابی
  • افسر میز جلو
  • سر حسابدار
  • کارگزاران ارز
  • رانندگان
  • مشاوران مالی، خرید و فروش دلار کانادا

 

دکمه بازگشت به بالا