اقتصادیکسب و کار برتر

آموزش خرید تتر از صرافی ارز دیجیتال بایننس

برای مشاوره آموزش خرید و فروش و ترید در صرافی بایننس

نکته لازم به ذکری که بهتر است قبل از مطالعه متن زیر همواره به یاد داشته باشید این است که بازار ارز های دیجیتال بسیار پر نوسان و پر ریسک است و نمی توان بدون داشتن علم و دانش کافی از سود بهره مند شد و چه بسا به احتمال بسیار سرمایه شما از دست برود. لذا توصیه می شود اگر چنانچه دانش تحلیلی کافی ندارید حتما برای خرید و فروش در بایننس از یک مشاور کمک بگیرید.

آموزش صرافی بایننس موبایل | اپلیکیشن بایننس | بایننس ایران

لازم به ذکر است که احراز هویت در این وب سایت 3 مرحله دارد و هر چقدر که مرحله کاربر بالا تر باشد از آزادی و خدمات بیشتری برخوردار است. البته اگر سرمایه زیادی ندارید نیازی به مرحله های بالای احراز هویت نیست و می توانید در همان مرحله اول به فعالیت خود ادامه دهید. لذا اگر ارزش تراکنش ها و معاملات شما به طور روزانه کمتر از 2 عدد باشد نیازی به احراز هویت های مرحله دو و سه نیست.

پس از اتمام مراحل ثبت نام می توانید وارد حساب کاربری خود شده و ارز های دیجیتال یا سرمایه خود را به آن اضافه کنید. برای انجام این کار باید از طریق منو روی گزینه funds و سپس بر روی Deposit کلیک کنید.

پس از کلیک صفحه ای برای شما نمایش داده خواهد شد که در آن لیست ارز های دیجیتال وجود دارد. در قسمت باید نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس برای شما یک آدرس نشان داده می شود و شما باید ارز های دیجیتال خود را به این آدرس انتقال دهید.

پس از انجام فرایند انتقال رمز ارز ها، بسته به نوع ارز دیجیتال پس از چند دقیقه حساب شما شارژ می شود و قادر به معامله خواهید بود.

با کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه همانند تصویر زیر خواهید شد که شامل قسمت های مختلفی مانند نمودار قیمتی، اطلاعات و جزئیات قیمت خرید و فروش در بایننس و سایر موارد دیگر می باشد.

برای خرید و فروش در بایننس می توان از اپلیکیشن موبایلی آن نیز استفاده کرد. این اپلیکیشن برای تمامی سیستم عامل های موبایلی وجود دارد و کاربران می توانند از طریق گوگل پلی و یا اپ استور دانلود کرده و در گوشی خود نصب کنند.

پس از نصب این اپلیکیشن باید اطلاعات کاربری خود مانند ایمیل و پسورد خود را وارد کنید تا به حساب کاربری شما در صرافی بایننس متصل شده و امکان خرید و فروش در بایننس برای شما فراهم شود.

پس از ورود به اپلیکیشن صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود. گزینه های متعددی در صفحه وجود دارد که مربوط به بخش های مختلفی است اما در این قسمت صرفه به نحوه خرید و فروش در اپلیکیشن بایننس پرداخته می شود.

پس از انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر صفحه ای مانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر قصد خرید را دارید باید گزینه BUY فعال باشد و اگر قصد فروش دارید باید گزینه SELL را فعال کنید.

در قسمت های پایین تر کادر هایی وجود دارد که میزان و حجم مورد نظر خود برای را باید در این قسمت های وارد نمایید. پس از تکمیل فرم، بر روی گزینه نهایی کلیک کنید تا معامله تکمیل شود.

پس از آن صفحه مانند تصویر مشاهده خواهید کرد. در کادر اول ارز دیجیتالی که در اختیار دارید را انتخاب و حجم آن را مشخص کنید. در کادر دوم باید ارز دیجیتالی که قصد تبدیل به آن را دارید انتخاب کرده و ثبت کنید تا فرایند تکمیل شود.

قسمت دیگر سایت که معمولا معامله گران به طور مکرر چک می کنند. قسمت تاریخچه تراکنش ها است. در این قسمت تمامی تراکنش هایی که کاربر انجام داده با تمامی جزئیات مانند حجم معامله، تاریخ، رمز ارز واریز شده، قیمت های آن ها و سایر موارد دیگر نشان داده می شود. برای مشاهده آن تنها کافی است از منوی بالای سایت، گزینه FUNDS و سپس بر روی HISTORY کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید و فروش در صرافی بایننس در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون خرید و فروش در صرافی بایننس پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- ✔️پیش از انجام معاملات در صرافی بایننس می بایست در این صرافی ثبت نام صورت گیرد؟

✔️بله، می بایست ابتدا در صرافی بایننس حساب ایجاد کنید که در متن مقاله به آن اشاره شده است.

2- ✔️برنامه موبایلی بایننس برای هر دو نسخه سیستم عامل اندروید و IOS ارائه شده است؟

✔️بله، برای هر دو نسخه اندروید و IOS این اپلیکیشن ارائه شده است که در متن مقاله به آن پرداخته است.

3- ✔️در صرافی بایننس جزئیات قیمت ارز های مختلف را می توان ملاحظه کرد؟

✔️بله، می توان شاهد جزئیات قیمت ارز های مختلف در این صرافی بود که در متن مقاله نیز بیان شده است.

توجه: احراز هویت در صرافی بایننس اجباری شده است و به‌دلیل تحریم‌ها، معامله‌گران ایرانی دیگر قادر نیستند در این صرافی معامله کنند. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جایگزین‌های بایننس به مقاله «» مراجعه کنید.

بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان است و هر روز میلیون‌ها معامله‌گر از سراسر دنیا ارزهای دیجیتال مختلف را در این پلتفرم خریدوفروش می‌کنند یا به‌اصطلاح «» انجام می‌دهند. بایننس در میان معامله‌گران ایرانی هم بیشترین محبوبیت را دارد و با وجود تحریم‌ها، همچنان هزاران معامله‌گر ایرانی در این صرافی فعالیت می‌کنند.

این مقاله به آموزش صرافی بایننس اختصاص دارد. در این راهنما، ضمن معرفی مختصر بایننس، ابتدا نحوه ساخت حساب و برقراری امنیت آن را آموزش می‌دهیم و سپس یاد می‌گیرید که چگونه در این صرافی ارزهای دیجیتال را معامله کنید.

معرفی صرافی بایننس

این صرافی در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد؛ اما خیلی سریع رشد کرد و رقبای قدرتمند خود را پشت سر گذاشت. در زمان به‌روزرسانی این مقاله (اواسط ۲۰۲۳) حجم معاملات روزانه بایننس به‌طور میانگین به بیش از ۸ میلیارد دلار می‌رسد که این یعنی نقدشوندگی و تعداد خریداران و فروشندگان در این صرافی به‌شدت بالاست.

علاوه بر امکان معامله در وب‌سایت بایننس، این صرافی هم برای موبایل و هم برای کامپیوترهای شخصی اپلیکیشن مخصوص دارد که ترید را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

بایننس چگونه کار می‌کند؟

به‌زبان ساده، خریداران و فروشندگان در بایننس جمع می‌شوند و سفارش خرید یا فروش خود را ثبت می‌کنند و این پلتفرم به‌صورت خیلی سریع معامله بین خریداران و فروشندگان را جوش می‌دهد و در ازای آن مقداری کمیسیون از معامله دریافت می‌کند.

به‌عنوان مثال، وقتی یک سفارش خرید ثبت می‌کنید، سیستم بایننس در میان سفارش‌های فروش منطبق با سفارش شما که معامله‌گران دیگر ثبت کرده‌اند، می‌گردد و سفارش شما را تکمیل می‌کند.

بنابراین بایننس خودش بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری نمی‌فروشد، بلکه یک پلتفرم واسطه بین خریداران و فروشندگان است و از هر معامله مقداری کارمزد برمی‌دارد.

معمولاً کاربران در این صرافی حساب خود را با بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری شارژ می‌کنند و سپس با تبدیل آن به ارز دیجیتال دیگر ترید می‌کنند.

اغلب معامله‌گران ایرانی برای انجام معامله در این صرافی ابتدا از سایت‌های صرافی ایرانی، بیت کوین یا تتر خریداری می‌کنند و سپس با انتقال ارزهای خریداری‌شده به بایننس، معامله انجام می‌دهند.

کارمزد صرافی بایننس

کارمزد صرافی بایننس در سطوح مختلف کاربری متفاوت است. به‌عنوان مثال، افرادی که حجم معاملات ماهانه‌شان به زیر ۵۰ بیت کوین می‌رسد، برای هر معامله ۰.۱ درصد از مبلغ معامله را پرداخت می‌کنند.

کارمزدهای بایننس در سطوح کاربری مختلف

اگر در معاملات خود از ارز دیجیتال ، ارز دیجیتال داخلی بایننس، استفاده کنید، کارمزدها می‌تواند تا ۲۵٪ کاهش پیدا کند.

بایننس برای واریز و شارژ حساب کارمزدی دریافت نمی‌کند؛ اما برداشت‌ها از این صرافی دارای کارمزد هستند که نسبت به نوع ارز دیجیتال متغیر است.

به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، کاربران ایرانی صرافی‌های خارجی همیشه در معرض خطر بلوکه‌شدن دارایی‌ها قرار دارند و بایننس هم از آنجا که به‌صورت بین‌المللی فعالیت می‌کند، از این قاعده مستثنی نیست. در سال ۲۰۲۱ با ، این خطر بیشتر از قبل هم شده است.

اگر در بایننس یا هر صرافی خارجی دیگری معامله می‌کنید، همیشه خطر مسدودشدن حساب را در ذهن خود داشته باشید.

به‌عنوان یک نمونه واقعی می‌توان به صرافی بیترکس اشاره کرد که در سال ۲۰۱۷ صدها هزار دلار از دارایی‌های کاربران ایرانی را بلوکه کرد و بعد از دو سال با پیگیری زیاد کاربران آنها را .

اگرچه همچنان کاربران ایرانی زیادی از بایننس استفاده می‌کنند، خود صرافی‌ بایننس بارها در اطلاعیه‌های رسمی نشان داده است که خیلی تمایلی به میزبانی از ساکنان کشورهای تحت‌تحریم ندارد.

با توجه به این موضوع، معامله‌گران حرفه‌ای توصیه می‌کنند قبل از ثبت‌نام در صرافی بایننس به نکات زیر توجه کنید تا ریسک مسدودشدن حساب شما کاهش یابد:

آی‌پی ایران هرگز

هرگز با آی‌پی (IP) ایران وارد صرافی بایننس نشوید و حتماً با نرم‌افزارهایی مانند V.P.N آی‌پی خود را تغییر دهید.

به‌دلیل شرایط قانون‌گذاری ایالات‌متحده، از کشوری به‌جز آمریکا متصل شوید و سعی کنید از نرم‌افزارها و اشتراک‌هایی استفاده کنید که همیشه بتوانید کشور خود را ثابت نگه دارید. مثلاً اگر با آی‌پی کشور هلند در بایننس ثبت‌نام کردید، همیشه با آی‌پی‌ هلند به صرافی وارد شوید و از تغییر مداوم کشور اجتناب کنید.

پیشنهاد معامله‌گران حرفه‌ای استفاده از یک سرور مجازی (VPS) است. سرور مجازی را مانند یک کامپیوتر در نظر بگیرید که در یک کشور خارجی قرار دارد و همیشه روشن است و شما می‌توانید با گوشی یا کامپیوتر از راه دور به آن دسترسی پیدا کنید و از طریق آن وارد سایت بایننس شوید. شرکت‌های معتبر زیادی از جمله میهن وب‌ هاست به فروش می‌رسانند.

پس از ثبت‌نام در بایننس، از شما خواسته می‌شود که برای امنیت بیشتر، را فعال کنید. با فعال‌سازی تأیید دو عاملی، برای ورود به حساب علاوه بر واردکردن گذرواژه، باید از طریق یک عامل دیگر هویت خود را تأیید کنید. برای این کار دو راه دارید:

  • واردکردن شماره موبایل برای ارسال کد تأیید پیامکی در هر بار ورود
  • استفاده از نرم افزار «Google Authenticator» و واردکردن کد داخل آن در هر بار ورود

تمام موارد فوق خطر را کاهش می‌دهند؛ اما ریسک را به صفر نمی‌رسانند و نمی‌توان تضمینی برای مسدودنشدن حساب ارائه کرد. اگر حساب شما در بایننس مسدود شد، به پشتیبانی (چت آنلاین) بایننس یک پیام به زبان انگلیسی ارسال کنید و درخواست برداشت دهید. تاکنون ده‌ها کاربر گزارش داده‌اند که پس از مسدودشدن حسابشان، به پشتیبانی بایننس پیام ارسال کرده‌ و توانسته‌اند دارایی‌های خود را برداشت کنند.

منبع: https://donyaye-arzdigital.com/

دکمه بازگشت به بالا