بین الملل

فرصت تحصیل و اشتغال همزمان با ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی

آنا گزارش می دهد.

دانشگاه آزاد اسلامی طرح پژوهشی را اجرا کرده است که به دانشجویان امکان تحصیل و کار همزمان می دهد.

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی طرحی به نام پویش از سال 1398 را در دستور کار خود قرار داده است. بر این اساس دانش آموزان می توانند همزمان با تحصیل به کار خاصی نیز بپردازند. این طرح به دانشجویان این امکان را می دهد که از فرصت های شغلی شناسایی شده توسط دانشگاه، پتانسیل جذب و به کارگیری دانشجو در صنایع و موسسات، پرداخت شهریه با استفاده از طرح های بورسیه و بهره مندی از خدمات بیمه ای در صورت موافقت صنعت استفاده کنند.

مهارت‌هایی که دانش‌آموزان از طریق اجرای طرح کمپین (تحصیل و کار) کسب می‌کنند، آموزش عالی را متحول می‌کند، شغل ایجاد می‌کند، امید به ایجاد بنگاه‌های دانش‌بنیان دارد و به عنوان الگویی کارآمد برای اجرا عمل می‌کند. در سطح ملی. اجرای این طرح باعث تربیت نیروهای ماهر بیشتر برای بنگاه های صنعتی و اقتصادی می شود. بر اساس بیانیه نیاز صنعت، این پروژه به دانشجویان علاقه مند اجازه می دهد تا ضمن تحصیل و تکمیل تعدادی از واحدهای کارآموزی به صورت جدی و تعریف شده وارد بازار کار شوند.

طرح های پژوهشی دانشجویی و آموزش مهارتی

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح پژوهشی در این دانشگاه گفت: برای محیط زیست با توجه به نیازهای هر کشور طراحی و توسعه یافته است.

دانشگاه آزاد اسلامی طرح کمپین احیای دانشگاه را اجرا می کند. از دست دادن اعتماد به نفس و در نتیجه از دست دادن امید، چنین جوانی نمی تواند آینده خوبی در پیش داشته باشد.

اکبر پیرستانی، رئیس دفتر برنامه های علمی (نظارت) و معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: دانش آموزان علاوه بر دانشگاهیان در صنعت نیز مشغول هستند و صنعت به عنوان مربی برای این دانشجویان عمل می کند و توانایی آنها را برای کار در این زمینه در یک محیط کاری واقعی افزایش می دهد. اجرای طرح پژوهشی منجر به تحول نظام آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی ماهر برای صنعت و بنگاه های اقتصادی اجتماعی می شود.

اجرای کمپین های مشابه در سایر دانشگاه ها

این رویکرد در دانشگاه آزاد اسلامی، سایر دانشگاه ها و حتی دست اندرکاران را بر آن داشته تا این طرح را با شکل و نام دیگری اجرا کنند. چندی پیش استاندار یزد از اجرای طرح «بورسیه شغلی» در استان خبر داد.

مهران فاطمی استاندار یزد در این خصوص گفت: طرح بورسیه اشتغال دانشجویان واحدهای تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی دولتی یکی از نخبگانی ترین و نوآورانه ترین طرح ها برای اشتغال برتر است. بیشترین استعدادهای فکری کنکور سراسری در واحدهای استانی.

وی با اشاره به اولین اجرای استانی این طرح در کشور گفت: شما می توانید این کد رشته ها را برای تعیین شغل آینده خود انتخاب کنید واحدهای تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی دولتی را تضمین می کنند.

به نظر می رسد برای اجرای تمام برنامه های خود به زیرساخت نیاز دارید. دانشگاه آزاد اسلامی چندین قرارداد همکاری با صنایع و سازمان ها برای انجام طرح های تحقیقاتی دارد تا دانشجویان بدانند با کدام صنایع همکاری کنند. بنابراین در این زمینه لازم است برنامه ای منسجم برای اجرای طرح «بورسیه برای اشتغال» تنظیم و تا حد امکان از کلی گویی پرهیز شود. زیرا دانش آموزان به گام های عملی ملموس نیاز دارند و باید بدانند دقیقاً کجا استخدام خواهند شد. .

انتهای پیام/4040/

دکمه بازگشت به بالا