بین الملل

دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد رشته‌های جدید و اشتغال‌زا فعال شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ایرم، ناصر نجفی در دیدار با بلوز ناصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرام، خواستار ایجاد، کاربردی و آموزش صنعتی مناطق جدید برای اشتغال جوانان شد. .. استخدام ایجاد محصولات استثنایی در حوزه های پتروشیمی و نفت و گاز این ایالت و احیای صنایع پایین دستی.

با ارتقای کیفیت آموزشی و ارتقای وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی می توان مشکلات اشتغال استان هایی را که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه رسالت خطیری دارد، برطرف کرد.

معاون توسعه کسب و کار و منابع استان ایرام بر لزوم توجه به موضوعات مختلفی که در بحث اقتصادی و زندگی مردم وجود دارد تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی شما می توانید برای حل این مشکلات و تقویت ارتباط خود با صنعت، فعالیت اقتصادی و دانش بنیان گام های موثری بردارید و از توانمندی های دانشگاه برای تولید ثروت در کشور استفاده کنید. علاوه بر بحث تخصصی، دانشگاه می تواند در زمینه فرهنگی نیز فعالیت های مهمی انجام دهد. هنگام برگزاری دوره های آموزشی و علمی حرفه ای استفاده از توانایی های بالای دانشگاه در تجهیزات اجرایی ضروری است.

لزوم بهره برداری از توان دانشگاه برای تقویت باورهای دینی در بین جوانان

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایرم نیز بر لزوم استفاده از توانمندی های دانشگاه برای تقویت باورهای دینی و ارزش های اسلامی در بین جوانان تاکید کرد و گفت:مردم از رهبران جهاد انتظار دارند بحث کنند عدالت سپس در مبارزه با فساد و تبعیض شرکت کرده و مشکلات را در عرصه اقتصادی حل کنند.

محمد سوبانا حسنی افزود: «دانشگاه یک محیط فرهنگی و آموزشی است که طبیعتاً توجه به قدرت‌ها و فضاهای دینی و محلی که دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط جدید باید داشته باشد، توجه به ارزش‌ها و تقویت باورهای دینی است و ارتقای آن رسالت بزرگی است. آن را در دانشگاه. ” مسئولیت آن دانشگاه است.

آزادی اسلامی باید در ایجاد زمینه های جدید اشتغال فعال باشد

وی بیان می کند: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به مسائل و رشته های حرفه ای که دارد، باید دستاوردهایش نه تنها مدرک باشد، بلکه باید در آن رشته صاحب نظر باشد. کشوری که می خواهید توسعه دهید به متخصصان نیاز دارد.

لزوم بهره برداری از توانمندی های منحصر به فرد دانشگاه برای توسعه ایرم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرام نیز با تاکید بر لزوم استفاده از توانمندی های منحصر به فرد دانشگاه برای توسعه کشور ادامه داد: این دانشگاه دولتی است. امروزه، این دانشگاه ده‌ها برنامه کاربردی، از کاردانی گرفته تا دکتری، عمدتاً بر اساس نسخه‌های توسعه‌یافته دولتی و قطعاً از نظر تحصیلی دارد. قدرت تخصصی آزادی اسلامی در همه رشته ها پیشرو است.

بهروز ناصری گفت: توسعه کشور بدون توجه به نقش مهم دانشگاه تقریباً غیرممکن است و همه مسئولان کشور بر نقش دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی در توسعه کشور تاکید دارند.در هشت سال گذشته، این دانشگاه داشته است تحریم کردن کل مدیریت قبلی بود و حتی در تصویب دوره هم هیچ همکاری با این دانشگاه صورت نگرفت و گاهی دیده می شد که رشته یک مرکز غیرانتفاعی به نام دانشگاه را تصویب می کرد. اما در این دانشگاه با همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری هیچ رشته ای را تایید نکردند و اساس آنها این بود که با دانشگاه آزاد اسلامی کار نکنند.

وی با تقدیر از رویکرد مدیران جدید دولت برای تمرکز بر دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی انقلابی و مردمی گفت: دولت جدید و این تحقیقات اساسی است.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا