اقتصادیکسب و کار برتر

چرا کمپرسور کولر گازی قطع و وصل میشود

اشکال در سیم کشی کولر گازی

به نقل از 91mobiles.com مشکل اتصالات برقی خانه اولین چیزی است که به ذهن اکثر متخصصان تعمیر کولر گازی می رسد و شاید بتوان آن را دلیل خاموشی کولر گازی عنوان کرد. کولر گازی اسپلیت به دلیل ایراد در سیم کشی ساختمان می تواند روشن و خاموش شود. کشف زودهنگام این مشکل بسیار مهم است، زیرا پس از خرابی، هزینه تعمیر قابل توجهی را به همراه دارد. در واقع، چه مشکلی در سیستم سیم کشی خانه باشد و چه از اتصالات الکتریکی کولر گازی، اگر به موقع تشخیص داده نشود، ممکن است پرهزینه و غیرقابل برگشت باشد.

 

علائم نیم سوز شدن کمپرسور کولر گازی | علت اینکه کولر گازی روی فن کار میکند | علت خاموش شدن کولر گازی بعد از چند دقیقه

 

 

 

مشکل اتصالات درون کولر گازی

قیمت کولر گازی اجنرال یکی دیگر از دلایل خاموش شدن کولر گازی مشکل در اتصالات داخل کولر گازی اسپلیت مانند عدم دریافت انرژی کافی به دلیل قطع، اتصال ناکافی، سرقت، خرابی خازن و … می باشد. اگر مورد فوق مشکلی را در کولر گازی نشان نداد، دوشاخه ها و اتصالات الکتریکی داخل کولر گازی باید بررسی شوند. البته اگر فرد فنی نیستید، بهتر است تعمیرکار کولر گازی با بررسی میزان برق ورودی کولر و همچنین آمپر هر قطعه الکترونیکی، این مشکل را بررسی کند.

یکی از دلایل توقف کار کمپرسور کولر گازی این است که سیم ها پس از مدتی استفاده پوسیده و پاره می شوند و دیگر قادر به ارسال برق به کمپرسور نیستند و باعث از کار افتادن کمپرسور می شود. اتصالاتی که سیم ها را به کمپرسور متصل می کند از دیگر نکات قابل ذکر در این زمینه است. به دلیل استفاده مداوم، دوشاخه ها ممکن است ترک خورده یا شل شده و باعث قطع شدن کمپرسور و خرابی کمپرسور کولر شود.

خرابی برد کولر گازی

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن کولر گازی مشکل برد کولر گازی اسپلیت است. در صورت سالم بودن اتصالات و سیم کشی کولرگازی، تعمیر برد کولر گازی ترجیح داده می شود. در واقع کار برد کولر گازی تجزیه و تحلیل و رساندن دستورات به قسمت های مناسب کولر گازی است. در واقعیت، اطلاعات دریافتی توسط برد کولر گازی باعث می شود که کولر گازی در حالات خاصی شروع به کار کند. حال اگر این برد ایراد داشته باشد و به مرور زمان معیوب یا فرسوده شود، مدام اطلاعات و دستورالعمل های نادرست را به المان های مختلف دستگاه ارسال می کند که به همین دلیل هنگام گرمایش و سرمایش کولر گازی خاموش می شود.

خرابی خود کمپرسور کولر گازی

یکی دیگر از دلایل روشن و خاموش شدن کولر گازی اسپلیت خرابی یا نیمه سوختن سومین کمپرسور باد است. برای روشن شدن کولر گازی ابتدا باید کمپرسور روشن شود. اگر بلافاصله پس از روشن کردن کولر گازی صدایی شنیده شود یا اگر کولر گازی پس از چند ثانیه خاموش شود، ممکن است کمپرسور گیر کرده باشد.

در این شرایط کمپرسور نمی تواند کار کند و در نتیجه کولر گازی خاموش می شود. خرابی کمپرسور می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، اما یکی از رایج ترین آنها کارکرد مداوم کولر گازی است.

خرابی رله استارت کولر گازی

رله استارت یکی از حیاتی ترین قسمت های کولر گازی است و به دلیل کاربرد آن، حتی یک نقص جزئی می تواند باعث روشن و خاموش شدن کولر گازی اسپلیت شود. رله استارت وظیفه قطع و وصل منبع تغذیه ولتاژ بالا را بر عهده دارد. هنگام تعمیر کولر گازی خاموش، یکی از اولین مواردی که تعمیرکاران بررسی می کنند رله است.

دستگیره اورلود فشرده و رها می شود تا علت خاموش شدن کولر گازی مشخص شود، در صورت خرابی رله، کمپرسور راه‌اندازی می شود و خاموش نمی شود و واضح است که رله استارت کولر گازی فقط باید با مشابه آن تعویض شود.

خرابی اورلود کولر گازی

اورلود قطعه ای است که وظیفه محافظت از اجزای تهویه مطبوع را از گرم شدن بیش از حد یا گرم شدن بیش از حد بر عهده دارد. برای مثال وقتی سیم پیچ کمپرسور بیش از حد گرم می شود، اورلود آن را تشخیص داده و منبع تغذیه را قطع می کند و از سوختن کمپرسور جلوگیری می کند. حال اگر اورلود از کار بیفتد یا خراب شود، کولر گازی اسپلیت به درستی کار نمی کند و خاموش و روشن می شود. باید آن را آزمایش کنید تا بررسی کنید که آیا اورلود مشکل دارد یا خیر. آمپرمتر را به این ترتیب در مدار قرار دهید و اگر اورلود از جریان خارج شد باید آن را تعویض کنید.

خرابی ترموستات کولر گازی

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن کولر گازی، خرابی ترموستات است. وظیفه ترموستات این است که دمای محیط را مدیریت کند و به کولر بگوید به محض تنظیم دمای محیط روی دمای ترموستات روشن یا خاموش شود. فرض کنید ترموستات معیوب است و دمای محیط را به درستی تشخیص نمی دهد و باعث می شود کولر گازی زودتر خاموش شود. در نتیجه، ممکن است متوجه خاموش شدن کولر گازی در زمان نامناسب شوید.

گرفتگی مسیر عبور گاز کولر

یکی دیگر از دلایل خاموش و روشن شدن کولر گازی، گرفتگی احتمالی مسیر جریان گاز است. در این حالت دستگاه صدایی ایجاد می کند و بلافاصله پس از روشن شدن از کار می افتد. لوله های اتصال در اثر برخورد با جسم سخت له شده باشند که یکی از دلایل خاموش شدن کولر گازی است. علاوه بر این، کمبود گاز در اسپلیت باعث می شود کولر گازی تحت فشار زیادی کار کند و در نتیجه باعث آسیب و فرسودگی قطعات زیادی می شود. در صورتی که کولر به درستی کار نمی کند و روشن و خاموش می شود بهتر است گاز کولر گازی را شارژ کنید.

نیمسوز شدن کمپرسور

نیم سوز شدن موتور کمپرسور علت روشن و خاموش شدن کولر دو تکه است. در بیشتر مواقع موتور به دلیل طولانی شدن عمر کولر گازی می سوزد. در واقع اگر موتور کمپرسور نیمه سوخته باشد، قدرت لازم برای کارکرد طولانی مدت را ندارد و پس از چند دقیقه خاموش می شود. در واقع، موتور ممکن است در همه شرایط معیوب نباشد.

از آنجایی که کمپرسور یکی از گران‌ترین قطعات کولر گازی است، بهتر است قبل از تعویض، تمام دلایل کار نکردن آن را بررسی کنید. همان طور که دیدید کار نکردن یا قطع و وصل شدن کمپرسور کولر گازی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اگر می خواهید کمپرسور را تعویض کنید، نوصیه می شود از یک متخصص کمک بگیرید تا این کار را بدون ایجاد آسیب انجام دهد

منبع : justdial.com

دکمه بازگشت به بالا