استان هاکسب و کار برتر

هیجان انگیزترین تفریحات کیش

جزیره کیش از ساحل‌های مرجانی با شن و ماسه‌‌های طلایی رنگ همانند نگینی در آب‌های خلیج فارس می‌درخشد که گردشگران به راحتی می‌توانند در قسمت‌های مختلف این سواحل از تفریحات آبی استفاده کنند. در اکثر سواحل کیش، کلوپ‌های تفریحی مختلفی وجود دارند که تمام تجهیزات ورزش‌های آبی را برای گردشگران و توریست‌ها فراهم کرده‌اند. برخی از سواحل این جزیره به حدی شفاف و زلال هستند که شما به راحتی می‌توانید تمام آبزیان را تماشا کنید. از بهترین تفریحات آبی کیش می‌توان به غواصی کردن، جت اسکی، شاتل، بنانا، اسنورکلینگ، بیگ کورال و… اشاره کرد. اگر به فکر رزرو تفریحات کیش هستید ولی در ذهنتان سوال است که هیجان انگیزترین تفریحات کیش کدام است؟ تا آخر این مطلب با ما باشید.

بهترین تفریحات کیش از نظر مسافران

معرفی تفریحات آبی کیش

اگر شما هم به تفریحات آبی و هیجان انگیز در کنار خانوادتان لذت می‌برید، حتما از سواحل جزیره کیش دیدن کنید. جزیزه کیش علاوه‌بر تفریحات آبی از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، انواع مجتمع‌های تجاری و تفریحی و… بهره‌مند است. در جزیره کیش برای افراد مبتدی در تفریحات آبی چون غواصی، شاتل، جت اسکی و… کلوپ‌های شبانه وجود دارد که علاوه‌بر اجاره دادن وسایل ورزشی، متقاضیان می‌توانند از مربیان برای آموزش‌های لازم کمک بگیرند. در ادامه مطلب به تمام تفریحات رایج در سواحل زیبای کیش اشاره می‌کنیم.

غواصی

از لذت بخش‌ترین تفریحاتی که در سواحل جزیره می‌توانید انجام دهید، غواصی کردن در سواحل مرجانی کیش است. سواحل مرجانی این جزیره به دلیل تنوع آبزیان رنگارنگی که دارد در بین غواصان به یک گزینه منحصربه‌فرد تبدیل شده، به همین دلیل هرساله افرادی زیادی برای غواصی کردن به سواحل مراجعه می‌کنند. اگر شما هم به غواصی کردن علاقه دارید ولی هنر آن را نمی‌دانید، می‌توانید از مربیانی که در کلوپ‌های کنار ساحل هستند کمک بگیرید. علاوه برآن در این کلوپ‌ها می‌توانید تجهیزات غواصی را با قیمت مناسب اجاره کنید. بهترین سواحل غواصی در جزیره کیش مربوط به ساحل میرمهنا، ساحل مرجان، پارک ساحلی مرد ماهیگیر، ساحل زیبا و منحصربه‌فرد سیمرغ، درختان نارگیل اشاره کرد.

اسنورکلینگ

اسنورکلینگ یکی دیگر از ورزش‌های آبی در جزیره کیش محسوب می‌شود که شباهت زیادی به غواصی کردن دارد. تنها تفاوت غواصی کردن و اسنورکلینگ در عمق آب و تجهیزات آنها است؛ به همین دلیل به ورزش اسنورکلینگ، غواصی در آب‌های کم عمق یا غواصی برروی سطح آب هم می‌گویند. در این ورزش شما نیاز به کپسول اکسیزن ندارید؛ زیرا شما اکسیژن مورد نیازتان را براساس یک لوله بلند که یک سر آن در بالای سطح آب قرار دارد دریافت می‌کنید. این نوع ورزش هیچگونه محدودیتی ندارد و تمام افرادی که شنا کردن بلد هستند، می‌توانند از این ورزش استفاده کنند. بهترین بخش های تفریحی برای انجام ورزش اسنورکلینگ شامل بیگ کورال، ژوراسیک پارک، آبیساترن کرک، کشتی یونانی، کشتی داما، سایت سمبارون، دشت ستاره‌ها می‌شوند.

نایت دایو

یکی دیگر از هیجان انگیزترین تفریحات آبی شبانه جزیره کیش مربوط به نایت دایو می‌شود. نایت دایو به غواصی شبانه در سواحل کیش می‌گویند که شما می‌توانید جلوه منحصربه‌فردی از دنیای زیر دریا را تماشا کنید. برای انجام این ورزش شما به تمام تجهیزات غواصی نیاز دارید، زیرا تمام مراحل این ورزش آبی همانند غواصی کردن است.

عکاسی ماکرو

اگر شما هم به ماهی‌های رنگی و دیگر آبزیان علاقه خاصی دارید، می‌توانید با غواصی کردن به عمق دریا سفر کنید و با استفاده از دوربین عکاسی ماکرو از موجودات آبزی زیر دریا عکس بگیرید. به طورکلی عکاسی ماکرو یک نوع عکاسی نزدیک محسوب می‌شود که در بین غواصان بسیار طرفدار دارد. شما با استفاده از این دوربین‌ها می‌توانید عکس‌های خاطر انگیزی را با موجودات بزرگ و کوچک زیر دریا داشته باشید.

پاراسل سواری

اگر شما هم به تفریحات هیجان انگیز علاقه دارید، حتما از پاراسل سواری کیش استفاده کنید. برای استفاده از پاراسل باید تمام نکات ایمنی را رعایت کنید تا در حین سفر هیچگونه مشکلی برای شما پیش نیایید. معمولا مربیان پاراسل قبل از به پرواز درآوردن متقاضی به آنها یک عدد جلیقه نجات می‌دهند و سپس با استفاده از کمربندهای ایمنی آنها را به یک چتر بزرگ متصل می‌کنند. چتر پاراسل سواری با استفاده از طناب‌های ۱۵۰ متری به یک قایق تندرو وصل می‌شوند و زمانیکه قایق تندرو شروع به حرکت کرد، باد به آرامی وارد چتر پاراسل می‌شود که بعد از گذشت چند دقیقه چتر شما به آرامی اوج می‌گیرد.

بعد از رسیدن به ارتفاع ۱۵۰ متری شما در هوا معلق می‌مانید که به راحتی می‌توانید از مناظر زیبا و سواحل نیلگون جزیره کیش دیدن کنید. انجام این ورزش برای کودکان زیر ۱۰ سال فقط به همراه والدین امکان پذیر است. توجه داشته باشید پاراسل سواری معمولا ظرفیتی حدود ۱ الی ۳ نفر را دارد و هیچگونه محدودیت جنسی ندارد. قیمت بلیط پاراسل کیش براساس به مدت زمان، ارتفاع و نوع چتر پاراسل تعیین می‌شود. بهترین سواحل برای پاراسل سواری شامل ساحل سیمرغ، اسکله تفریحی کیش، ساحل دامون و ساحل مرجان می‌شود.

قایق سواری در سواحل کیش

قایق سواری در آب‌های خلیج فارس یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی جزیره در بین گردشگران محسوب می‌شود. قایق سواری یکی از بی خطرترین تفریحات کیش به حساب می‌آید؛ زیرا این قایق‌ها توسط افراد مهار کنترل می‌شوند. قایق‌های سواحل کیش انواع مختلفی دارند که هرکدام آنها ظرفیت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. ناخدا قایق برای هیجان بیشتر این تفریح در سطح آب‌های خلیج فارس حرکات نمایشی را انجام می‌دهد. زمان سوار شدن حتما از جلیقه‌های نجات استفاده کنید و کودکانی که نمی‌توانند تعادل خود را به خوبی حفظ کنند حتما در کنار خانواده قرار بگیرند. برای قایق سواری در سواحل خلیج فارس می‌‎توانید از تمام ساحل‌های کیش استفاده کنید.

اسکوتر زیر دریایی جزیره کیش

یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین تفریحات آبی کیش مربوط به اسکوتر زیر دریایی است. به طورکلی اسکوتر زیر دریایی یک روش عالی برای کسانی که به اصول غواصی وارد نیستند؛ اما علاقه بسیار زیادی به دنیادی زیر دریا دارند. اسکوتر دریایی در مواقع یک دستگاهی است که از ۲ رکاب، موتور و یک حباب شیشه‌ای تشکیل شده‌اند. برای استفاده از این وسیله سر متقاضی باید در درون حباب شیشه‌ای قرار بگیرد که در اینصورت فرد به راحتی می‌تواند دنیای زیر آب را تماشا کند. برای هدایت کردن اسکوتر می‌توانید با پدال زدن آن را به هرجهتی که دوست دارید هدایت کنید.

با استفاده از اسکوترهای زیر دریایی، شما می‌توانید تا عمق ۲۰ متری خلیج فارس نفوذ کنید و انواع آبزیان دریایی مانند ماهی‌ها، مرجان‌ها، لاکپشت و… را از نزدیک لمس کنید. اگر هیچگونه اطلاعی از این نوع ورزش ندارید می‌توانید از مربیان موجود در کلوپ‌های ساحلی کمک بگیرید، علاوه برآن در زمان سفر به زیر آب، یک مربی حرفه‌ای شما را همراهی می‌کند. توجه داشته باشید افرادی که قدی کوتاه‌تر از ۱۵۰ سانتی‌متر دارند و کودکانی که سن پایین‌تر از ۱۲ سال دارندف نمی‌توانند از این تفریح هیجان انگیز استفاده کنند.

جت اسکی

یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین تفریحات آبی در بین جوانان شامل جت اسکی می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که جت اسکی یک ورزش در کل جهان محسوب می‌شود که هرساله برای آن مسابقات زیادی برگزار می‌کنند. افرادی که تجربه بیشتری در مهارت‌های جت اسکی دارند به راحتی می‌توانند در حین انجام ورزش خود از حرکات نمایشی استفاده کنند. اگر می‌خواهید از این وسیله استفاده کنید باید در ۱۰۰ متری قایق، کشتی، شناگران و… نزدیک نشوید. به هیچ عنوان به صورت موازی از جت اسکی استفاده نکنید و حتما باید ۱۰۰ الی ۲۰۰ متر از ساحل دور شده باشید.

اسکی روی آب

اولین سایت اسکی منطقه خاورمینانه مربوط به سایت اسکی روی آب کیش است، که جزء هیجان انگیزترین ورزش‌های آبی جزیره محسوب می‌شود. برای استفاده از این تفریح پاهای شما با استفاده از طناب‌های مخصوصی برروی تخته اسکی ثابت می‌شوند، سپس تخته اسکی را با استفاده از یک طناب بلند و محکم به قایق‌های تندرو متصل می‌کنند که با حرکت کردن قایق شما برروی آب‌های خلیج فارس حرکت می‌کنید. اسکی روی آب بسیار متنوع هستند که برخی از آنها شامل کیبل اسکی و کایت بوردینگ می‌شود. کایت بوردینگ ورزشی ترکیبی از پاراگلایدر و اسکی روی آب است که شما حین اسکی سواری برروی موج‌های دریا می‌توانید با استفاده از چترهای مخصوص ارتفاع بگیرید.

فلای بورد جزیره کیش

فلای بورد از بهترین تفریحات جزیره کیش به شمار می‌رود. به طورکلی فلای بورد یک نوع ورزش نمایشی است که قدرت بدنی شما را به چالش می‌کشاند. به این نکته توجه داشته باشید افرادی که دچار بیماری‌هایی چون فشار خون بالا، ناراحتی قلبی، تنگی نفس و… دارند نمی‌توانند از این ورزش استفاده کنند، زیرا در حین انجام این ورزش آدرنالین خون فرد بسیار بالا می‌رود. فلای بورد با استفاده از پمپاژ بالا و فشار قوی آب کار می‌کند، به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید در سطح آب ارتفاع بگیرید و یک پرواز حیرت آور را تجربه کنید.

مهم‌ترین عاملی که زمان استفاده از این وسیله باید رعایت کنید، حفظ تعادل است. افراد بالای ۸۰ کیلو و کودکان زیر ۱۴ سال مجاز به استفاده این نوع ورزش نیستند. بهترین فصل برای انجام فلای بورد جزیره مربوط به فصل پاییز و زمستان می‌شود، زیرا آب و هوای جزیره در این دو فصل بسیار معتدل و خنک است.

هیجان بنانا سواری در جزیره کیش

بنانا سواری از تفریحات هیجان‌ انگیز و خانوادگی محسوب می‌شود که با انجام آن می‌توانید کلی خاطرات شیرین و به یاد ماندنی برای خود ثبت کنید. بنانا یکی از تفریحات ارزان قیمت کیش محسوب می‌شود؛ به همین دلیل افراد زیادی که به جزیره کیش سفر می‌کنند، حتما از این تفریح آبی استفاده می‌کنند. بنانا سواری یک تیوپ سرعتی به شکل موز است که ظرفیت هرکدام از آنها با همدیگر متفاوت هستند و معمولا ظرفیتی حدود ۳ الی ۶ نفر را دارد.

شما می‌توانید به صورت خانوادگی از بنانا استفاده کنید؛ زیرا این وسیله هیچگونه محدودیت سنی و جنسی ندارد. زمان استفاده از بنانا کیش افراد باید به صورت طولی در پشت سرهم قرار بگیرند و حتما از جلیقه نجات استفاده کنند. تیوپ بنانا با یک سیم بسیار محکم به قایق‌های تندرو وصل می‌شود که ناخدا با حرکت‌های نمایشی سعی در افتادن شما در عمق دریا دارد به همین دلیل باید به حفظ تعادل خود زمان استفاده از این ورزش توجه داشته باشید. این نوع تفریح از کم خطرترین ورزش‌های آبی محسوب می‌شود، زیرا یک تیم غریق نجات شما را همراهی می‌کند.

شاتل سواری جزیره کیش

یکی دیگر از تفریحات مهیج جزیره کیش مربوط به شاتل سواری برروی آب‌های نیلگون خلیج فارس است. این نمونه از تفریحات همانند بنانا سواری هستند و تنها تفاوتی که با همدیگر دارند ظاهر و ظرفیت تیوب‌های بادی خواهد بود. توجه داشته باشید شاتل سوای در سواحل دیگر ایران نیز برگزار می‌شود. ظرفیت تیوپ‌های شاتل بین یک الی چهار نفر متغیر هستند که با یک سیم محکم به قایق‌های تندرو متصل می‌شوند. این نمونه از تفریح آبی به جز اینکه برای خانم‌های باردار مجاز نیست، دیگر هیچگونه محدودیتی جنسی یا سنی ندارد.

پدل بورد جزیره کیش

پدل بورد در از ترکیب دو نوع قایق ساخته شده که در ساخت آنها از موادی چون چوب گامبویا، فایبر کربن، فایبر گلاس و پی وی سی استفاده کرده‌اند. با توجه به متریال‌های ساخت پدل بورد، این وسیله از وزن بسیاری سبکی بهره‌مند است. این نوع وسیله ظاهری همانند تخته دارد که شما می‌توانید از این تفریح به صورت نشسته یا ایستاده استفاده کنید. قبل از انجام این ورزش باید حتما آموزش‌های اولیه را از مربی دریافت کنید تا بتوانید به راحتی تعادل خودر را حفظ کنید. برای انجام ورزش پدل بورد باید حتما از جلیقه نجات استفاده کنید، زیرا امکان سقوط شما درون آب وجود دارد.

سخن پایانی

تفریحات آبی جزیره کیش از جمله مهم‌ترین و هیجان انگیزترین برنامه‌های به جنوب کشور است. کیش به دلیل سواحل شنی با آب‌های زلالی که دارد، به عنوان یک مروارید در دریای خلیج فارس می‌درخشد. این جزیره زیبا به دلیل تفریحات فروانی که دارد هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران و توریست‌های خارجی است. از تفریحات هیجان انگیز سواحل این جزیره می‌توان به انواع غواصی کردن، بنانا سواری، شاتل سواری، مراجعه کردن به سایت‌های مختلف و… اشاره کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا