کسب و کار برتر

مزایای پاکسازی پوست چیست؟

مزایای پاکسازی پوست چیست؟

هیچ چیز بهتر از احساس داشتن پوستی نرم و لطیف در برابر پوست شما نیست. اکثر شما احتمالاً یک برنامه روزانه مراقبت از پوست در خانه دارید. لایه برداری یکی از موثرترین روش های مراقبت از پوست است که می توان آن را در یک مرحله روی پوست انجام داد.

پاکسازی یک تکنیک چند مرحله ای برای مراقبت 360 درجه از پوست شما است که به صورت حرفه ای توسط متخصصین پوست انجام می شود. در زیر به مزیت های پاکسازی پوست صورت اشاره می کنیم. همچنین آموزش کراتین مو میتواند گزینه خوبی برای زیباجویان باشد.

1. پاکسازی پوست به کاهش استرس کمک می کند

بر اساس مطالعه ای که در مجله تحقیقات بیومدیکال منتشر شده است، ماساژ صورت سیستم عصبی سمپاتیک شما را فعال می کند. این باعث کاهش سطح اضطراب و بهبود خلق و خوی شما می شود.

صدها نقطه فشار روی صورت شما وجود دارد که به سیستم های مختلف بدن متصل هستند. هنگامی که این نقاط ماساژ داده می شوند، بدن شما پاسخ می دهد. بنابراین، یک ماساژ خوب صورت نه تنها پوست شما را درخشان نگه می دارد، بلکه بر عملکرد سایر اندام ها نیز تأثیر می گذارد.

این روش نیز نوعی ورزش برای صورت شماست. از آنجایی که تشخیص تمام نقاط فشار غیرممکن است، باید به متخصص ماساژ صورت مراجعه کنید.

2. پوست صورت را کاملا تمیز می کند

البته پاکسازی پوست زیر نظر پزشک متخصص نتایج بهتری نسبت به پاکسازی در منزل خواهد داشت. اگر متوجه شدید، با وجود تمام داروهای محلی و خوراکی در خانه، باید هر سال به پزشک مراجعه کنید. زیرا متخصص نوع پوست شما را می شناسد و می داند که برای حفظ شکل و ساختار آن چه باید بکند. معمولا در همان زمان از ماسک صورت برای باز کردن منافذ و پاکسازی پوست استفاده می شود.

3. پاکسازی روند پیری پوست را کند می کند

البته با گذشت زمان جوان تر نمی شوید و از آنجایی که فقط یک چهره دارید، باید به خوبی از آن مراقبت کنید. مراقبت و ماساژ منظم صورت باعث ترغیب بازسازی سلولی و تحریک تولید پروتئین کلاژن در پوست می شود. باعث می شود پوست شما جوان تر به نظر برسد.

4. ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون در پوست می شود

تحقیقات نشان داده است که ماساژ باعث بهبود گردش خون در بدن می شود. در مورد صورت شما هم همینطور. بهبود گردش خون در صورت به این معنی است که سلول های شما خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری دریافت می کنند. این به شما کمک می کند سلول های سالم تر و کارآمدتری داشته باشید و چهره شما روشن تر شود.

5. پاکسازی پوست صورت را جوان می کند

با افزایش سن، پوست درخشندگی خود را از دست می دهد. از سوی دیگر، با این سبک زندگی و آلودگی محیطی، طبیعی است که پوست شما برای بهبودی سخت تری داشته باشد. پاکسازی صورت می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. در واقع یک درمانگر صورت یا متخصص از تکنیک ها، محصولات و فناوری های مختلفی استفاده می کند که در بهبود بافت پوست شما موثر است.

مزایای پاکسازی پوست چیست؟
مزایای پاکسازی پوست چیست؟

6. پاکسازی به پاکسازی پوست کمک می کند

یکی از فواید پاکسازی صورت سم زدایی است. پوست شما باید مرتباً از شر مواد زائد انباشته شده روی آن خلاص شود. بنابراین سم زدایی پوست ضروری است. البته اگر این کار به درستی انجام نشود می تواند منجر به آسیب های پوستی شود.

علاوه بر پاکسازی و شستشوی روزانه صورت، پاکسازی پوست زیر نظر متخصص سم زدایی نیز ضروری است. به طور معمول، درمانگر از موادی مانند کرم های غنی از آنتی اکسیدان، نمک دریایی، عصاره های گیاهی و روغن ها برای حفظ شادابی و درخشندگی صورت استفاده می کند.

7. پاکسازی پوست می تواند اسکار آکنه را کاهش دهد

هنگامی که جوش یا آکنه ایجاد می کنید، خطر ایجاد زخم در ناحیه پوست وجود دارد. اگرچه از بین بردن کامل جوش ها دشوار است، اما پاکسازی پوست می تواند به کاهش آنها کمک کند. متخصصان زیبایی اغلب از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه استفاده می کنند. یک مطالعه نشان می دهد که لایه برداری با اسید سالیسیلیک به کاهش آکنه و جای زخم کمک می کند.

8. برای از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سفید مفید است

از بین بردن جوش ها و مواد زائد زیر پوستی بخش مهمی از فرآیند پاکسازی صورت است. معمولاً یک فرد ماهر از ابزار مخصوصی استفاده می کند تا تمام جوش های سر سفید و سر سیاه را بدون آسیب رساندن به پوست از بین ببرد. بهتر است بدانید که این کار را نمی توان با خیال راحت در خانه انجام داد.

اساساً جوش های سرسیاه و سرسفید منافذ پوست را می بندند و پوست شما را کدر می کنند. بنابراین، اگر پوست شما بد به نظر می رسد، وقت آن است که برای تمیز کردن به یک مرکز حرفه ای بروید.

9. پاکسازی تمام منافذ پوست را باز می کند

در دنیای امروز اجتناب از همه آلودگی ها و آسیب های محیطی ناشی از رادیکال های آزاد تقریبا غیرممکن است. در حالی که پوست شما روزانه با اشعه ماوراء بنفش مضر خورشید و سایر مواد سمی بمباران می شود. این ناخالصی ها روی سطح پوست جمع می شوند و باعث بسته شدن منافذ آن می شوند.

به همین دلیل است که هنگام تمیز کردن پوست صورت، متخصص پوست از مه مرطوب برای باز کردن منافذ و حذف تمام سلول های مرده استفاده می کند. این از آکنه و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

10. پاکسازی پوست را تمیز می کند

لایه برداری فرآیندی است که به آرامی سلول های مرده پوست را از سطح پوست پاک می کند. سلول های پوست به مرور زمان می میرند و تمایل دارند روی سطح پوست جمع شوند. این ماده در خشن و خشک نشان دادن پوست صورت موثر است.

اگرچه می توانید در خانه با استفاده از محصولات لایه بردار لایه برداری کنید، اما اگر می خواهید سلول های مرده پوست را به درستی از بین ببرید، لایه برداری بهترین گزینه است. این روش شامل استفاده از عصاره های شیمیایی است که سطح را کاملا تمیز می کند و لایه های سالم زیر آن را آشکار می کند.

11. به تقویت ساختار پوست کمک می کند

اساساً وقتی پیر می شوید پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. این به دلیل کاهش تولید پروتئین های ساختاری کلاژن در پوست است. در طول پاکسازی پوست متخصصان از اسکراب ها، ماسک ها، لوسیون ها و کرم های غنی شده با عصاره های گیاهی استفاده می کنند که می توانند تولید کلاژن را تحریک کرده و علائم پیری را کاهش دهند.

12. در رفع کیسه های زیر چشم و تیرگی اطراف آنها موثر است

از آنجایی که پوست زیر چشم بسیار نازک تر و حساس تر از سایر نواحی صورت است، نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارد. عدم توجه به این مشکل باعث پف زیر چشم، تیرگی دور چشم و چین و چروک در گوشه بیرونی چشم می شود.

اصولاً متخصصان پوست می دانند که چگونه مشکلات ناحیه ظریف زیر چشم را درمان کنند. کرم‌های دور چشمی که استفاده می‌کنند مخصوصاً برای درمان پوست حساس اطراف چشم طراحی شده‌اند و دارای مزایای ضد پیری هستند.

معمولا در طول درمان از برش های خیار نیز برای آرام کردن ظاهر پوست دور چشم استفاده می شود. این به این دلیل است که خیار حاوی ویتامین K است و می تواند پوست خسته شما را آبرسانی کند و به رفع چین و چروک دور چشم و تیرگی کمک کند.

دکمه بازگشت به بالا