سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

انواع روش های خانگی پاکسازی پوست صورت

تقریباً همه خانم ها آرزوی داشتن پوستی زیبا و زیبا را دارند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند. بدیهی است که داشتن پوستی سالم، زیبا و شاداب تاثیر زیادی در ظاهر دارد. برای این کار، پاکسازی پوست می تواند بسیار مفید باشد. قرار گرفتن در معرض آلودگی، نور خورشید، نظافت نامناسب و حتی استرس می تواند اثرات منفی بر روی پوست داشته باشد. در این صورت پاکسازی پوست همراه با مراقبت از پوست باعث پاکسازی و حذف سلول های مرده می شود. همچنین میتوانید با آموزش پاکسازی پوست در ایران فشیال یک تخصص پولساز یادگرفته و کسب درآمد خوبی داشته باشید. با آموزش تزریق فیلر و بوتاکس هم میتوانید یک تخصص بسیار پولساز و پردرآمد یادگرفته که البته بازار بسیار خوبی هم در ایران دارد.

در برخی موارد، پوست با استفاده از روش های سنتی مانند لایه برداری یا سایر تکنیک های خانگی پاکسازی می شود. اما اگر پوست مشکلات پیچیده تری دارد باید از این دستگاه برای تمیز کردن پوست استفاده کرد. از سوی دیگر، درمان‌های خانگی اغلب در بلندمدت مؤثر هستند. به همین دلیل در بیشتر موارد پزشکان استفاده از روش های بالینی را توصیه می کنند.

افراد به دلایل مختلف از روش های مختلف پاکسازی صورت استفاده می کنند. برخی از افراد می خواهند آکنه روی صورت خود از جمله جوش های سر سیاه را از بین ببرند. برخی افراد نیز روش های مختلف پاکسازی را برای التیام و جوانسازی پوست خود امتحان می کنند.

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست همان روشی است که افراد برای مراقبت از پوست خود از آن استفاده می کنند. این روش ها معمولاً سه هدف کلی را دنبال می کنند:

حذف سلول های مرده پوست
پوست را از آلودگی ها، چربی و مواد اضافی پاک می کند.
آبرسانی، تغذیه یا بهبود خون رسانی به پوست

به همین دلیل پاکسازی پوست بسیار مهم است. شایان ذکر است که بسیاری از مشکلات پوستی مربوط به پاکسازی نادرست پوست و باقی ماندن آلودگی ها و مواد آرایشی بر روی پوست است. به همین دلیل با پاکسازی پوست خود شاهد تغییرات فوق العاده آن خواهید بود. در واقع پاکسازی پوست به بهبود بافت پوست کمک می کند و پوستی شاداب و درخشان به شما می بخشد. علاوه بر این، اکثر روش های پاکسازی برای از بین بردن لکه ها، جوش های سرسیاه و سرسفید و سایر مشکلات رایج پوستی و همچنین بهبود سلامت پوست با افزایش گردش خون بسیار مفید هستند. از مزایای روش های مختلف تمیز کردن می توان به مرطوب کردن و تغذیه پوست و جلوگیری از پیری زودرس پوست اشاره کرد.

روش های پاکسازی پوست

همانطور که می خوانید، تمیز کردن پوست برای اهداف مراقبت از پوست شامل روش ها و تکنیک های مختلفی است. یک طبقه بندی کلی از روش های پاکسازی پوست شامل دو دسته روش های خانگی و روش های بالینی است. با استفاده از محصولات طبیعی می توانید پوست خود را در خانه تمیز کنید. از سوی دیگر، استفاده از تکنیک های بالینی پاکسازی پوست تحت نظر متخصص پوست نیز امکان پذیر است. موثرترین و بهترین روش های پاکسازی خانگی و کلینیکی پوست در زیر معرفی شده است.

روش های پاکسازی پوست در خانه

خودتان می توانید پوست را تمیز کنید. در بیشتر موارد استفاده از داروهای خانگی برای پاکسازی پوست، اگر به صورت قانونی و با استفاده از مواد مرغوب ساخته شوند، نتایج خوبی خواهند داشت. در اینجا برخی از موثرترین روش های پاکسازی پوست در خانه آورده شده است:

از پاک کننده مناسب استفاده کنید

یکی از موثرترین راه ها برای مراقبت از پوست تمیز نگه داشتن آن است. برای این منظور باید از یک شوینده مطمئن و با کیفیت و مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. از پاک کننده استفاده کنید و صورت خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. پس از آن صورت خود را بشویید. می توانید از روغن نیز استفاده کنید. برای پوست های معمولی تا خشک، استفاده از روغن زیتون یا روغن نارگیل بهترین گزینه است. استفاده از روغن جوجوبا نیز اغلب برای پوست های حساس و چرب توصیه می شود. اگر پوست چرب دارید، باید از پاک کننده مناسب برای کنترل چربی پوست خود استفاده کنید. یک پاک کننده مناسب می تواند تمام آلودگی ها را از سطح پوست پاک کند. پس از آن کافی است صورت را با مواد شوینده مناسب بشویید و با حوله تمیز صورت را خشک کنید. این کار در پاکسازی پوست شما بسیار موثر خواهد بود.

پوست کندن ورق ها

لایه برداری یک راه عالی برای تمیز کردن و روشن کردن پوست است. با لایه برداری، سلول های مرده لایه بیرونی پوست از بین می روند. در این روش از محصولات پوستی موثری استفاده می شود که بهتر و عمیق تر به پوست نفوذ کرده و پوست را بهتر تمیز می کنند. همچنین می توانید از اسکراب صورت برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید. برای استفاده از اسکراب، قسمتی از آن را بردارید و صورت خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. در این حالت فشار زیادی وارد نکنید، زیرا ممکن است پوست شما بشکند. وقتی کارتان تمام شد، صورت خود را با آب گرم بشویید. لایه برداری پوست در پاکسازی عمیق، درخشندگی و شفافیت پوست بسیار موثر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصولات با کیفیت را انتخاب کنید و این روش را امتحان کنید تا نتایج شگفت انگیزی را روی پوست خود مشاهده کنید.

خوردن پوست صورت

تقریبا همه افراد با بخور پوست صورت و اثرات آن آشنا هستند. بخور پوست صورت می تواند به حذف سموم و پاکسازی عمیق پوست کمک کند. این کار جوش های سرسیاه و سرسفید را به طرز فوق العاده ای از بین می برد و با آبرسانی به پوست از خشکی آن جلوگیری می کند. برای بخور کردن پوست می توانید از دستگاه بخور استفاده کنید. اما حتی اگر چنین وسیله ای ندارید، می توانید ظرفی را پر از آب کنید و آب را گرم کنید. پس از به جوش آمدن آب، صورت خود را در مقابل آن قرار دهید و با حوله بپوشانید. می توانید از روغن های ضروری مانند اسطوخودوس، بائوباب، کندر و غیره استفاده کنید. برای بخور صورت بخور صورت در پاکسازی عمیق و پاکسازی ناخالصی های پوست بسیار موثر است. در صورت تمایل می توانید پس از شستن صورت از انواع ماسک های باکیفیت و موثر نیز استفاده کنید. زیرا معمولا ماسک ها بعد از ترکیب شدن پوست صورت تاثیر بهتر و عمیق تری دارند.

استفاده از ماسک صورت

ماسک صورت، پوست را تغذیه می کند و به پاکسازی آن کمک می کند. همچنین ماسک صورت به نرمی و روشن شدن پوست کمک می کند. برای استفاده از ماسک صورت، اغلب توصیه می شود به نوع پوست خود توجه کنید و ماسکی متناسب با نوع پوست خود خریداری کنید. همچنین می توانید از ماسک های صورت مانند عسل، جوش شیرین، آب لیمو و غیره استفاده کنید. در خانه هم تهیه کنید. سپس ماسک مورد نظر را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

از تونر صورت استفاده کنید

استفاده از تونیک PH پوست را متعادل می کند. تونرها با طراوت هستند و اغلب می توانند منافذ باز را ببندند. می توانید تونر را با انگشتان خود به صورت خود ماساژ دهید یا مستقیماً روی صورت خود اسپری کنید. تونرها همچنین پوست شما را هیدراته نگه می دارند. برای استفاده از یک تونر، به سادگی یک تونر با کیفیت بالا و متناسب با نوع پوست خود خریداری کنید. حتی می توانید با مخلوط کردن آب، گلاب و خیار و پاشیدن آن روی صورت، یک تونر خانگی منحصر به فرد در خانه درست کنید.

از مرطوب کننده استفاده کنید

اکثر افراد با مرطوب کننده ها آشنایی دارند و اهمیت استفاده از آنها را می دانند، در واقع استفاده از مرطوب کننده برای سلامت پوست بسیار مهم است و به همین دلیل به شدت توصیه می شود.مرطوب کننده باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود.برخی تصور می کنند استفاده از مرطوب کننده باعث می شود پوست روغنی غیر قابل تحمل؛ اگر اینطور نیست اگر برای مدت طولانی از مرطوب کننده استفاده نکنید، پوست شما چرب تر می شود اگر پوست خشکی دارید، اکیداً به شما توصیه می شود از کرم ها و شیرهای مرطوب کننده غلیظ استفاده کنید. همچنین اگر پوست چرب یا مختلط دارید، می توانید از مرطوب کننده های مبتنی بر آب یا ژل استفاده کنید. در هر صورت اهمیت استفاده از مرطوب کننده را به خاطر بسپارید و سعی کنید برای سلامتی و مراقبت از پوست خود به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید.

اگر می خواهید پوست خود را در خانه تمیز کنید، حتماً علاوه بر استفاده از مواد و محصولات مناسب با نوع پوست خود، فقط از بهترین مواد و محصولات با کیفیت و معتبر استفاده کنید. استفاده از محصولات بی کیفیت و استفاده از ترکیبات نامناسب می تواند بر سلامت پوست شما تأثیر منفی بگذارد و سلامت پوست شما را به خطر بیندازد.

دکمه بازگشت به بالا