عمومی

درمان خشکی پوست، دیگر نگران خشکی پوست خود نباشید!

خشکی پوست و درمان آن

اگر شما هم پوست خشکی دارید که با پوسته پوسته شدن باعث آزردگی خاطرتان می شود، این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم به خشکی پوست و درمان خشکی پوست بپردازیم.

خشکی پوست و درمان آن
از علل تا درمان خشکی پوست

خشکی پوست:

پوست بدن شما به عنوان لایه ای محافظ در برابر عوامل خارجی عمل میکند. پوست از سه لایه تشکیل شده است که به تدریج از خارج به داخل عبارتند: از اپیدرم، درم و هیپودرم.

اپیدرم: خارجی ترین بخش اپیدرم، لایه ی شاخی پوست است که مسئول آبرسانی به سلول های پوست است. این لایه ی شاخی از کلسترول، سرامید و اسیدهای چرب تشکیل شده است. این لیپیدها مانع بخار شدن آب پوست می شوند.

درم: این بخش از پوست از بافت پیوندی، کلاژن، الاستین، رگ، غدد چربی، غدد عرق و فولیکول مو ایجاد شده است.

هیپودرم: این لایه از رگ، عصب و بافت های چربی ایجاد شده است.

علل خشکی پوست:

هرچه مقدار آب سلول های پوست بیشتر باشد پوست لطیف تر و نرم تر است. در خشکی پوست لیپیدها از بین میروند و آب ذخیره شده در سلول ها خیلی کم می شود. خشکی پوست علل مختلفی میتواند داشته باشد:

  • با افزایش سن، پوست نازک و کم آب شده و حالت ارتجاعی آن به دلیل کاهش کلاژن کم می شود.
  • یکی از رایج ترین علل خشکی پوست صورت وبدن، هوای خشک و بدون رطوبت است.
  • اگزما هم نوعی خشکی پوست حاد و مزمن است که سطح آب سلول های پوست بسیار پایین می آید.
  • گاهی خشکی پوست ممکن است در اثر بیماری هایی مثل پسوریازیس و استئاتوتیک ایجاد شده باشد.
  • مصرف داروهای رتینوئید هم ممکن است باعث خشکی پوست شود.
  • یکی دیگر از دلایل خشکی پوست، استفاده ی نامناسب از کرم مرطوب کننده است. شما ابتدا باید نوع پوستتان را بشناسید و سپس اقدام به خرید نوع پوستتان بکنید.

درمان خشکی پوست صورت و بدن :

برای درمان خشکی پوست مزمن بایستی به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. متخصص درمان های لازم برای پوست شما را انجام میدهد. یکی از گام های اصلی در درمان خشکی پوست، استفاده از کرم مرطوب کننده ی خوب است. علاوه بر این ممکن است در روند درمان یک سری داروهای خوراکی و موضعی هم برایتان تجویز شود. در روند درمان خشکی پوست باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • دوش های سریع و کوتاه مدت بگیرید. بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.
  • پس از استحمام وقتی بدنتان کمی مرطوب است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. ما به شما پیشنهاد می دهیم از کرم مرطوب کننده کامان و آبرسان کامان استفاده کنید. مرطوب کننده ها نقش ویژه ای در درمان خشکی پوست دارند.
  • چند بار در روز پوستتان را با کرم مرطوب کننده تغذیه و رطوبت رسانی کنید.
  • سعی کنید شوینده های بدن و صورتتان ملایم و غیر صابونی باشد.

حتی اگر مبتلا به خشکی پوست نیستید با استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان میتوانید از بروز آن پیشگیری کنید. برای تغذیه ی مناسب پوست باید هم از کرم مرطوب کننده و هم آبرسان استفاده کرد. ابتدا از آبرسان و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.

تفاوت بین کرم مرطوب کننده و آبرسان:

اولین تفاوت این دو محصول بافت آن هاست. آبرسان  ها بافتی نسبتا رقیق و شل مانند دارند و سریع جذب میشوند. اما کرم های مرطوب کننده بافتی نیمه جامد دارند و نسبت به آبرسان ها غلیظ تر و چرب تر هستند

تفاوت دوم در ترکیبات آنهاست. آبرسان ها در ساختار خود معمولا حاوی هیالورونیک اسید، اوره و عصاره ی آلوئه وراست. اما ترکیبات مرطوب کننده ها بیشتر شامل انواع روغن های گیاهی مثل روغن درخت چای، روغن جوجوبا، رزهیپ و شی باتر و لانولین اس. وجود این روغن ها باعث می شود مرطوب کننده ها چرب تر از آبرسان ها باشند

مهم ترین تفاوت این دو محصول مکانیسم عمل آنهاست. کرم مرطوب کننده و آبرسان مکمل یکدیگرند.

آبرسان ها به وسیله ی ترکیباتشان، آب مورد نیاز برای لایه ی شاخی پوست را تامین میکنند. اما کرم های مرطوب کننده یک لایه ی محافظ روی لایه ی شاخی ایجاد میکنند که مانع تبخیر آب سلول های اپیدرم می شود و اینگونه جلوی خشکی پوست را میگیرد.

معرفی چند محصول پرکاربرد برای درمان خشکی پوست:

 

خرید کرم آبرسان از شیک فام
خرید به قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی شیک فام

در ادامه قصد داریم چند نوع کرم مرطوب کننده و آبرسان محبوب و پرطرفدار را معرفی کنیم که به طور کامل پوستتان را تغذیه میکنند و از خشکی آن جلوگیری میکنند. شما میتوانید تمام این محصولات را با قیمت مناسب از فروشگاه اینترنتی شیک فام تهیه کنید و از داشتن پوستی مرطوب و نرم لذت ببرید.

کرم آبرسان کامان سری واتربمب مدل ویتامین c:

کرم آبرسان کامان
کرم آبرسان کامان سری واتربمب مدل ویتامین c

این مدل از کرم آبرسان کامان برای انواع پوست مناسب میباشد. این محصول بر پایه ی آب ساخته شده است و در ترکیبات آن مقادیر بالایی اسید هیالورونیک و ویتامین c وجود دارد. به واسطه ی وجود ویتامین c این آبرسان خاصیت روشن کنندگی دارد. همچنین  از بوجود آمدن چین و چروک نیز پیشگیری میکند. از دیگر ویژگی های این محصول مقادیر زیاد آنتی اکسیدان موجود در آن است. این آبرسان بسیار مغذی است و با استفاده ی منظم باعث شفافیت و لطافت پوست می شود.

کرم مرطوب کننده کامان مدل Oil Plus:

کرم مرطوب کننده کامان
کرم مرطوب کننده کامان مدل Oil Plus

این کرم مرطوب کننده برای پوست های خشک بسیار خوب است. این محصول منبع غنی از ویتامین های A، B₁، B₃، B₅  و E است. این کرم برای از بین بردن خشکی پوست صورت و بدن گزینه ی ایده آلی است. عصاره ی آووکادوی موجود در آن برای نوسازی و ترمیم پوست موثر است. این کرم مرطوب کننده فاقد پارابن است.

کرم مرطوب کننده ی دست دلبان کاسه ای:

این کرم برای دست و صورت ساخته شده است و برای مصرف روزمره گزینه ی خوبی است. بافتی سبک و لطیف دارد که باعث جذب سریع آن می شود. این محصول حاوی ویتامین A و E است و چون خاصیت ضدالتهابی دارد برای پوست های حساس بسیار مفید است.

کرم مرطوب کننده QV مقدار  50گرم:

این کرم برای پوست های حساس و خشک مناسب است. هیچ گونه عطری ندارد و برای درمان اگزما و پسوریازیس می توانید از آن استفاده کنید. قابلیت ترمیم بالایی دارد و همه ی سنین می توانند از آن استفاده کنند. این محصول به صورت تیوپی دو سایز پنجاه و صد گرمی دارد. نوع کاسه ای آن هم 250 گرمی است.

کرم  آبرسان تخصصی سوپکس کاسه ای:        

این کرم ها در چهار اسانس مختلف بلوبری-لیمو، روغن شترمرغ، آووکادو- نارگیل و روغن زیتون-آلوئه ورا  وارد بازار شده اند و در ترکیبات آنها از گلیسیرین، روغن زیتون و آلوئه ورا استفاده شده است. این آبرسان ها کاملا سبک هستند و پوست را چرب نمی کنند و  به دو صورت پمپی و کاسه ای موجودند. خاصیت ترمیم کنندگی، مرطوب کنندگی و آبرسانی دارند. همچنین از ایجاد لک و جوش نیز خودداری میکنند.

اگر برای مراقبت از پوست خود، قصد خرید هر یک از محصولات فوق را دارید میتوانید از فروشگاه شیک فام این محصولات را مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

shikfam.com/Search-products/category-Personal-hygiene

دکمه بازگشت به بالا