چرا Battlefield 2042 به اندازه Battlefield 1 موفق نشد؟

در حال حاضر نزدیک به دو سال از انتشار Battlefield 2042 می گذرد. بازی ای که به عقیده خیلی از افراد بی کیفیت ترین عنوان تاریخ استودیو دایس (DICE) است. اما اگر کمی به قبل از انتشار این بازی نگاه کنیم، می بینیم که همین دایس با بازی Battlefield 1 در دنیای بازی های شوتر یک انقلاب به پا کرد. اما Battlefield 1 حدودا 5 سال قبل از 2042 منتشر شد. معمولا توسعه دهنده ها و ناشرها از تجربه انتشار یک بازی درس می گیرند و اشتباهاتشان را کمتر و بازی را بهتر می کنند. پس چرا دایس در طول این پنج سال نه تنها درسی نگرفت بلکه حتی پسرفت هم کرد؟

از کجا بفهمیم ایکس باکس 360 چند گیگ است | برگرداندن بازی پاک شده در ایکس باکس 360 | برگرداندن بازی پاک شده در ایکس باکس سری اس

الان شکست بازی Battlefield 2042 به قدری سنگین است که بازیکنان آن از بازی های قدیمی تر همین استودیو مثل Battlefield 4، که در سال 2013 منتشر شد، هم کمتر است. حدودا یک سال پس از انتشار این بازی، شایعاتی وجود داشت که EA در نظر دارد بازی را مجانی کند. ولی از همان موقع مشخص بود که همچین اتفاقی نخواهد افتاد چون وقتی شما یک بازی به این گرانی را به تعداد زیادی از مردم می فروشید، دیگر نمی توانید موقع ناراضی بودنشان آن را مجانی کنید. پس آن همه پول چه می شود؟ همچین تصمیمی هم استودیو دایس و هم EA را با خاک یکسان می کرد، اگر همین الان هم نشده باشد البته.

دلیل نابودی Battlefield 2042 فقط یکی دوتا نیست. چندین و چند اتفاق دست به دست هم دادند تا این بازی هرگز به پتانسیلی که برخی افراد در آن می دیدند، نرسد. با مجله خانواده همراه باشید تا با هم ببینیم که چرا Battlefield 2042 هرگز به خوبی Battlefield 1 نشد. یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت زیاد بتلفیلد 1 جدید بودنش بود. این عامل را در فیلم ها، سریال ها، کتاب ها و خیلی چیزهای دیگر وجود دارد. وقتی که یک تفکر جدیدی خلق می شود که هم هیجان انگیز است و هم جلوه زیبایی دارد، مخاطب را به خوبی جذب خودش می کند. همچین موضوعی در بتلفیلد 1 هم بود.

دایس برای این بازی سنگ تمام گذاشت. سیستم نبرد در این نسخه به شدت تغییر کرد و دیگر طبیعی بودن بتلفیلدها فقط در اسم نبود. بازی دارک بود و در حین بازی کردن دائم صدای انفجار خمپاره ها و توپ ها گوش را کر می کرد. شما مثل یک سرباز واقعی از صدای نزدیک شدن یک هواپیما واقعا احساس وحشت می کردید چون می دانستید که این هواپیما های جنگی چقدر مرگ بار هستند. دقیقا مثل یک سرباز در دوران جنگ جهانی اول مجبور بودید که در یک سنگر برای مدت ها مخفی شوید تا شاید گلوله ای بهتان برخورد نکند. نقشه بازی بزرگ بود، ولی نه به قدری که تعادل قدرت بازی را بهم بزند. انگار که همه چیز مثل یک سیستم اتوماتیک به درستی کار می کرد. ولی در بتلفیلد 2042 همه چیز خراب شد.برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با  خرید battlefield 2042 به سایت ایگارا مراجعه کنید .

اما نکته اینجاست. بتلفیلد 2042 هم همچین ویژگی هایی را در خودش جای کرده بود. اما دلیل خسته کننده بودنش این است که هر چقدر هم نوآوری های بتلفیلد 1 جذاب بودند ما خود آن نوآوری ها را دوست داشتیم، نه نتیجه ای که داشتند را. درست است که از انتشار اولین بتلفیلد در سال 2002 تا بتلفیلد 4 در سال 2013 بازی خیلی ثبات داشت و دچار تغییر زیادی نمی شد، اما این داستان پس از سال 2016 و با انشتار بتلفیلد 1 کاملا تغییر کرد. بازیکن ها دیگر تشنه نوآوری های دایس و EA شدند. این استودیوها با کپی کردن گیم پلی Battlefield 1 برای دو بازی بعدیشان فکر کردند که دارند از یک فرمول طلایی استفاده می کنند. اما در حقیقت ما عاشق نوآوری Battlefield 1 بودیک بازی شوتر تیمی باید چند ویژگی داشته باشد.

ویژگی هایی که من و شما به عنوان بازیگن و همینطور توسعه دهنده ها از آن اطلاع دارند. بازی های این سبکی همیشه یک مود به نام Deathmatch را داشته اند. همیشه. ولی در Battlefield 2042 این مود بازی وجود نداشت. چرا؟ چون از بازی زیادی جلو بودند. دقیقا همین قدر خنده دار. با توجه به حرف های استودیو دایس، به دلیل اینکه از محدودیت زمانی ای که EA برایشان تعیین کرده بود خیلی جلو بودند توانستد بازی را از خیلی جهات دیگر بهتر کنند. این روند به قدری موفقیت آمیز بود (یا حداقل خودشان فکر می کردند که هست)، که دیگر هیچ نیاز به وجود یک مود Deathmatch در بازی وجود نداشت.

در بازی های بتلفیلد، حداقل از بتلفیلد 1 به بعد، مجبوب ترین قسمت های بازی Conquest و Operation بود. با پرطرفدار شدن سبک بتل رویال یک قسمت جدید دیگر هم به نام Hazard Zone به بازی اضافه شد که خیلی هم موفق نبود ولی خب دایس دوست داشت که شانسش را در این موج بتل رویال امتحان کند. با حذف کردن یکی دو قسمت جالب از بازی، دایس خیال کرد که کسی دلش برای آن ها تنگ نخواهد شد. به هر حال اکثریت، بقیه قسمت های بازی را دوست داشتند. ولی با همین کار، یک گلوله دیگر بر پیکر بی جان آینده بتلفیلد 2042 زد از طرف دیگر در Battlefield 1 تمامی چیزهایی که ما از یک بازی شوتر انتظار داشتیم، وجود داشت. تمامی مودهای بازی در این نسخه از بتلفیلد به نحو احسن اجرا می شدند و همیشه هم پر از بازیکن بودند. اینکه چرا به خاطر محبوبیت یک قسمت از بازی، قسمت دیگری را از بازی حذف کرد را واقعا نمی دانم. شاید واقعا فکر می کردند که به آن نیازی نیست.یم. این اولین اشتباه دایس بود

. چرا Battlefield 2042 به اندازه Battlefield 1 موفق نشد؟

درس اشتباهی از یک تجربه شیرین در حال حاضر نزدیک به دو سال از انتشار Battlefield 2042 می گذرد. بازی ای که به عقیده خیلی از افراد بی کیفیت ترین عنوان تاریخ استودیو دایس (DICE) است. اما اگر کمی به قبل از انتشار این بازی نگاه کنیم، می بینیم که همین دایس با بازی Battlefield 1 در دنیای بازی های شوتر یک انقلاب به پا کرد. اما Battlefield 1 حدودا 5 سال قبل از 2042 منتشر شد. معمولا توسعه دهنده ها و ناشرها از تجربه انتشار یک بازی درس می گیرند و اشتباهاتشان را کمتر و بازی را بهتر می کنند. پس چرا دایس در طول این پنج سال نه تنها درسی نگرفت بلکه حتی پسرفت هم کرد؟

الان شکست بازی Battlefield 2042 به قدری سنگین است که بازیکنان آن از بازی های قدیمی تر همین استودیو مثل Battlefield 4، که در سال 2013 منتشر شد، هم کمتر است. حدودا یک سال پس از انتشار این بازی، شایعاتی وجود داشت که EA در نظر دارد بازی را مجانی کند. ولی از همان موقع مشخص بود که همچین اتفاقی نخواهد افتاد چون وقتی شما یک بازی به این گرانی را به تعداد زیادی از مردم می فروشید، دیگر نمی توانید موقع ناراضی بودنشان آن را مجانی کنید. پس آن همه پول چه می شود؟ همچین تصمیمی هم استودیو دایس و هم EA را با خاک یکسان می کرد، اگر همین الان هم نشده باشد البته. دلیل نابودی Battlefield 2042 فقط یکی دوتا نیست. چندین و چند اتفاق دست به دست هم دادند تا این بازی هرگز به پتانسیلی که برخی افراد در آن می دیدند، نرسد. با مجله خانواده همراه باشید تا با هم ببینیم که چرا Battlefield 2042 هرگز به خوبی Battlefield 1 نشد.

دکمه بازگشت به بالا