اقتصادیعمومیکسب و کار برتر

اندازه استاندارد نانچیکو

نکات مهم هنگام خرید نانچیکو

اندازه و وزن نانچیکو

  • خرید اسباب بازی ساعت بن تن: اولین نکته در خصوص خرید نانچیکو توجه به اندازه و وزن این وسیله می باشد.
  • در این خصوص شما رزمی کاران و نانچیکوبازان گرامی باید با توجه به سبک و سطح قدرت بدنی خود اقدام به تهیه نانچیکویی مناسب خود نمایید.
  • پیشنهاد می کنیم در این زمینه حتما با مربی خود صلاح و مشورت نمایید.
  • فراموش نکنید که وزن نانچیکو با توجه به کارایی این وسیله توسط دست ها بسیار حائز اهمیت می باشد!
  • پس اگر تازه کار هستید و یا از جثه نسبت کوچکی برخوردارید، در ابتدا بهتر است کار را با محصولی کوچک و سبک آغاز نمایید.

جنس نانچیکو

  • قیمت لباس بن تن: نکته دوم برای انتخاب نانچیکو مربوط به جنس آن می شود.
  • برای این منظور شما باید از میان نانچیکوهای چوبی، فلزی، ابری، پلاستیکی، باتومی و یا حتی شیشه ای (بیشتر جنبه تزئینی دارند) مناسب ترین را برای خود برگزینید.
  • توجه داشته باشید که انتخاب جنس یک ابزار ورزشی-رزمی باید در تناسب با سطح و مهارت شما عزیزان انجام گیرد.
  • در این خصوص اگر یک نانچیکوباز مبتدی هستید، بهتر است از مدل های ابری و پلاستیکی استفاده نمایید.
  • بعدها می توانید با فراگیری تکنیک های مورد نیاز خود و افزایش سطح مهارتتان از مدل های چوبی و فلزی و همچنین باتومی این وسیله نیز استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه:

چند تکه بودن آن

  • قیمت لباس دختر کفشدوزکی و گربه سیاه: فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید نانچیکو مربوط به چند تکه ای بودن آن می شود.
  • خب همانطور که می دانید اغلب نانچیکوها بصورت دو تکه ای ساخته و پرداخته می شوند.
  • با این حال اما می توان با کمی گشت و گذار و صد البته افزایش مهارت و کنترل بر روی وسیله از مدل های سه تکه ای آن نیز استفاده کرد.
  • بدیهی است که با در دست داشتن یک نانچیکو سه تکه ای می توانید هدف های خود را در فواصل دور تری از محل قرارگیری تان را نشانه بروید.

اندازه استاندارد سانچیکو | انواع نانچیکو | خطرات نانچیکو

اتصال ایمن تکه ها

  • خیلی مهم است که به طناب یا زنجیر اتصال دهنده میان تکه های نانچیکو خود اهمیت دهید.
  • فراموش نکنید که کارایی این وسیله بصورت آزاد و رها شده در هوا می باشد و به همین خاطر اگر خدایی ناکرده اتصال میان تکه های آن مستحکم نباشد، ممکن است در حرکت تکه ای از نانچیکوی شما جدا شده و خطری را متوجه سلامت دیگران و یا اشیائ پیرامون شما گرداند.
  • پس حتما در هنگام خریدتان حتی اگر جنس نانچیکو نیز نامرغوب و بی کیفیت است اما از استحکام طناب و زنجیر متصل کننده تکه های آن اطمینان حاصل فرمایید.

قیمت نانچیکو

  • قیمت نانچیکو از چند ده هزار تومان به بالا در بازار کشورمان است و هر کسی می تواند با توجه به میزان بودجه و علاقه خود موفق به خرید مدل مناسب مهارت و جیب خویش شود.
  • با این حال اما فراموش نکنید که اگر می خواهید یک نانچیکوباز خوب و حرفه ای شوید، باید با مدل های اصلی و مرغوب نیز تمرین نمایید.

قریبا پذیرفته شده است که نانچاکو سلاحی از ناحیه اکیناوا است.اکیناوا بزرگترین جزیره از رشته ای از جزیره ها از جنوب ژاپن تا تایوان است.
در طول تاریخ اکیناوا، اکیناوا به صورت کلونی هایی تحت تاثیر و یا اشغال قدرت های منطقه بوده است در این میان هیچگاه هم از تلاش برای استقلال دست بردار نبوده است.
امروز اکیناوا بخشی از ژاپن است اما مردم آن ژاپنی نیستند و از نژاد ژاپنی نیستند.آنها زبان و فرهنگ مخصوص خود را دارند که اکیناوایی نامیده می شود.
تا امروز، نحوه ساخت نانچاکو در این جزیره به صورت یک راز باقی مانده است البته چند تئوری مطرح شده است که تلاش می کنند نحوه ساخت نانچاکو را توضیح دهند.
بسیاری بر این باورند که نانچاکو در اصل یک وسیله کشاورزی بوده است تعدادی دیگر می گویند که نانچاکو برای دهنه اسب استفاده می شده است و یا یک وسیله برای کندن پوست درخت بوده است.نظریه دیگری می گوید که نانچاکو وسیله ای برای تق تق کردن به وسیله نگهبانان در شب بوده است.
نظریه دیگری در مورد این سلاح سرد، تاثیر هنر های رزمی چین در قرن 13 تا 14 را مطرح می کند در این مدت زمان، تعدادی بیشماری از چینیان از چین به اکیناوا مهاجرت کردند.اغلب این چینیان مهاجر، در شهر کومه مورا  اقامت گزیدند  و در آنجا با نوعی سلاح شبیه به نانچاکوی امروزی با نام شوانگ جی، به معنی چوب دو تکه یا باتون دو تکه تمرین می کردند.
این نظریه محتمل تر به نظر می رسد زیرا اکیناوایی ها شوانگ جی را نانچاکو تلفظ می کردند. در همین زمان اکیناوا بین سه قدرت تقسیم شد.هوکوزان،چونزان و نانزان.این حکومت ها در رقابت با هم حکومت می کردند.
در سال 1429، شاه شو هاشی سلسله شو را با متحد کردن این حکومت ها بنیانگذاری کرد.برای به کنترل درآوردن این جزیره، پادشاه دستور داد تا تمامی سلاح ها از میان مردم اکیناوا جمع آوری شود هرچند اکیناوا مکانی خشونت بار با درگیری های خونین داخلی،جنایت و راهزنی بود.
از آنجایی که طبق قانون صادر شده اکیناوایی ها قادر به حمل سلاح هایی همانند شمشیر و تیروکمان نبودند شروع به آموختن مبارزات تک به تک کردند این در نهایت منجر به پیدایش آنچه ما به عنوان کاراته می شناسیم شد.
آنها همچنین شروع به آموختن استفاده از وسایلی که اجازه حمل داشتند شدند تا از آنها در مبارزه استفاده کنند.این ابزارها امروز هم می توانید در رشته کوبودو بیابید.سلاح هایی همانند تونفا، سای،بو، تاما و البته نانچاکو.

این قانون تا 1879 پا برجا بود تا زمانی که در نهایت سلسله شو سقوط کرد و اکیناوا به صورت رسمی جزئی از ژاپن گردید.قانون اساسی جدید اجرا شد و کاراته و کوبودو به صورت عمومی تدریس می شدند.
در زمان دوره تایشو(1910 تا 1926)، نمایشهای بیشماری در جزیره اصلی ژاپن اجرا شد در نتیجه کاراته و کوبودو در میان مردم عادی بسیار محبوب شدند.
بعد از پایان جنگ جهانی دوم گردانهای ارتش آمریکا در نقاط بیشماری از ژاپن پایگاه ساختند.با گذشت زمان سربازان شروع به یادگیری کاراته و کوبودو کردند.بعد از بازگشت این سربازان به آمریکا،بسیاری مدرسه هنرهای رزمی خود را بنا نهادند در طول چند دهه، کاراته و کوبودو در سراسر جهان گسترش پیدا کردند.نانچاکو هم مسیر انها را دنبال کرد و راه خود را در محبوبیت عمومی پیدا کرد.

چگونه نانچیکو تمرین کنیم

فرقی نمی کند که یک رزمی کار حرفه ای باشید و یا یک رزمی کار نیمه وقت، ویا اینکه عاشق فیلم های بروسلی باشید یادگیری نانچیکو، کاری لذت بخش است و ارزش  وقت گذاشتن دارد در این مطلب چند نکته را برای تمرین در منزل به شما خواهیم گفت.

1- یک نانچیکوی تمرینی بخرید. نانچیکوی تمرینی نانچیکویی است که دسته های آن با فوم پوشیده شده است و سبکتر از دیگرانواع آن است.در جریان تمرین بارها ممکن است به بدن خود ضربه بزنید و یا نانچیکو از دستتان در برود بنابراین بهتر است با فوم ضربه بخورید تا فلز یا چوب.

2- به آهستگی شروع کنید. حرکات را آهسته انجام دهید.نانچیکو را آهسته بچرخانید و سعی کنید تا به آهستگی آن را دست به دست کنید سعی کنید تا شکل 8 را با چرخاندن نانچیکو ایجاد کنید این کار را آنقدر انجام دهید تا مطمئن شوید که بر روی حرکات مسلط هستید سپس می توانید سرعت را افزایش دهید.

3- تعدادی حرکات پایه را یاد بگیرید. با چرخاندن نانچیکو شکل عدد 8 را درست کنید.به چپ و راست ضربه بزنید و سپس نانچیکو را کنترل کنید. تمام هنر نانچیکو کنترل کامل آن است.هنگامی که این حرکات ساده را یاد گرفتید می توانید حرکات کمی پیچیده تر را یاد بگیرید.کتاب یا ویدیوی آموزشی نانچیکو را بخرید و تعدادی حرکت را از روی آن تمرین کنید.

4- به یادگیری حرکات پیچیده تر ادامه دهید. بعد از اینکه حرکات پایه ای را یاد گرفتید بر روی حرکات پیچیده تر کار کنید خودتان هم می توانید حرکات جدیدی اختراع کنید می توانید نانچیکو را پرتاب کنید و سپس مجددا آن را بگیرید بدون اینکه در روند ضربه زدن شما وقفه ای ایجاد کند.

5- از انواع دیگر نانچیکو هم استفاده کنید. بعد از اینکه مبانی کار با نانچیکو را یاد گرفتید آماده هستید تا به نانچیکو های دیگر مهاجرت کنید. فوم برای آموزش خوب است اما سبکی آن گاهی  کسل کننده می شود. فرق بین نانچیکوی چوبی و فومی، وزن آنهاست.بعد از اینکه نانچیکوی چوبی تهیه کردید دوباره به آهستگی تمرین را شروع کنید تا در آن هم مسلط می شوید.همه تکنیک هایی را که با نانچیکوی فومی یاد گرفته بودید مجددا با نانچیکوی چوبی تمرین کنید وبعد از اینکه مهارتتان بالا رفت بر روی افزایش سرعت حرکات کار کنید.

نکات
همیشه برای یادگیری تکنیک جدید، با حرکات آهسته شروع کنید و سپس حرکات را سریعتر کنید در ابتدا با سرعت تمرین نکنید چون حتی با نانچیکوی فومی هم امکان صدمه به خودتان ویا وسایل اطرافتان وجود دارد.
قبل از تمرین با نانچیکوی جدید حتما محدوده چرخش آن را امتحان کنید تا به وسایل اطرافتان و یا افرادی که اطراف شما ایستاده اند صدمه نزنید.
همیشه به یاد داشته باشید که نانچیکو یک اسلحه است نه یک اسباب بازی.برای آموزش، دفاع شخصی و سرگرمی خوب است اما در صورتی که در یک موقعیت واقعی همانند درگیری فیزیکی از آن  استفاده کنید به عنوان یک اسلحه قلمداد می شود و به دردسر خواهید افتاد

دکمه بازگشت به بالا