تعمیر پنل شکسته تلویزیون ال جی در اصفهان

تعمیر پنل شکسته ال جی در اصفهان امکان پذیر است؟ آیا می‌شود پنل تلویزیون ال جی که شکسته است را تعمیر کرد؟ جواب این سوال و سوالاتی در این مورد را در این مطلب با هم مرور می کنیم. ابتدا باید بدانیم که پنل چه ساختمان و اجزایی دارد. سپس با امکان تعمیر تلویزیون ال جی شکسته و تعویض پنل شکسته آشنا می‌شوید. همچنین مدت زمان مورد نیاز برای تعویض پنل و هزینه تعویض پنل و تعمیر شکستگی پنل تلویزیون ال جی صحبت می‌کنیم. پس با ما همراه باشید. این مقاله ادامه مقالات آشنایی با تعمیر تلویزیون ال جی است.

اگر در طول روزهای اخیر متوجه بروز خرابی و اختلال در پنل های تلویزیون خود شده اید می توانید با مطالعه موارد زیر، نوع اشکال پیش آمده و شیوه رفع آن را دریابید. توصیه می شود تعمیر پنل تلویزیون ال جی و رفع اشکالات پیش آمده در آن را به کارشناسان این کار در ایران تعمیرات در اصفهان  بسپارید و در صورت نداشتن تخصص از ورود به این کار خودداری ورزید.

اصفهان | تلویزیون | تلویزیون ال جی

اجزا پنل تلویزیون ال جی

پنل تلویزیون بخش اصلی و مهم‌ترین قسمت هر تلویزیون ال ای دی  و ال سی دی است. در تلویزیون‌های ال جی پنل خاص این تلویزیون‌ها که تولید شرکت ال جی است استفاده می‌شود. این پنل‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که موجب شفافیت و کیفیت تصاویر فوق العاده‌ای شده است. در این پنل‌ها اجزا مختلفی جهت ایجاد تصویر وجود دارد. این قسمت‌ها عبارتند از: لیکوئید، دیپفیوزر، بک لایت و کابل‌های رابط. لیکوئید چیست؟ لیکوئید در واقع همان صفحه جلوی تلویزیون است که تصویر روی آن تشکیل می‌شود و شما آن را تماشا می‌کنید. صفحه لیکوئید در اکثر تلویزیون‌های ال جی با دست کشیدن روی تصویر قابل لمس است. این صفحه به ضربه و آب حساس است.

علائم شکستگی پنل تلویزیون ال جی

شکستگی پنل تلویزیون ال جی ایراد شایعی است اما با ایرادهای دیگر پنل معمولا اشتباه می‌شود. مثلا خرابی بک لایت، یا خطوط افقی یا عمودی ریختگی لیکوئید از جمله ایرادهایی است که در نگاه اول ممکن است با ایراد شکستگی پنل تلویزیون الجی شباهت ظاهری داشته باشد. در ادامه با هم مهم‌ترین نشانه‌های شکستگی پنل تلویزیون را بررسی می‌کنیم.

وجود لکه‌های سیاه دایره‌ای شکل بزرگ روی تصویر تلویزیون

 لکه‌های سیاه دایره‌ای شکل بزرگ روی تصویر تلویزیون یکی از نشانه‌های شکستگی پنل است. اکثر پنل تلویزیون ال جی به شکلی طراحی شده است که نسبت به ضربه بیشترین مقاومت را دارد اما در صورتی که شدت ضربه زیاد باشد خواهد شکست. لیکوئید همان بخشی است که در اثر فشار زیاد یا ضربه دچار شکستگی شده و باید تعویض شود. به زبان ساده شکستگی پنل تلویزیون ال جی ایراد مروبط به قسمت لیکوئید پنل است.

نزدیکی این لکه‌ها به لبه‌های کناری تصویر یا زیر قاب جلویی تلویزیون احتمال شکستگی پنل را بیشتر می‌کند. ضربه‌های از کنار در پنل‌های جدید ال ای دی باعث این نوع از شکستگی در لیکوئید تلویزیون می‌شود.

خطوط مورب :

خطوط مورب یا تار عنکبوتی یکی از نشانه‌های حتمی شکستگی پنل است. این خطوط مورب همه به سمت یک نقطه که همان محل برخورد ضربه است کشیده شده‌اند. این خطوط به رنگ‌های متفاوت اند و در حالتی که تلویزیون روشن است تنها دیده می‌شوند. شما اگر در لحظه برخورد ضربه تلویزیون خاموش باشد متوجه این ایراد نمی‌شوید و تنها پس از روشن کردن آن خطوط مورب را خواهید دید. بی دقتی در جابجایی تلویزیون می تواند باعث این شکل از ایراد شود.

خطوط عمودی و افقی :

وجود هم زمان خطوط عمودی و افقی می تواند علت شکستگی پنل باشد. اکثر مواقع بعد از ضربه خوردن این خطوط ایجاد می‌شود. این خط‌ها نیز فقط در طمان روشن بودن تلویزیون قابل دیدن است.این خط‌ها نازک است و در تعداد زیاد روی تصویر دیده می‌شود.

سایه افتادن روی تلویزیون :

یکی از دلایل ایجاد سایه روی صفحه تلویزیون ، کثیفی صفحه می باشد . در صورتی که این لکه و سایه ها به صورت خود به خود و با تمیز کردن صفحه از بین نرفت ، ممکن است ایراد از خرابی پیکسل‌های تصویر باشد. اگر به مدت طولانی یک صفحه ثابت روی نمایشگر نشان داده شود ، ممکن است پیکسل ها گیر کرده و دچار مشکل در تغییر رنگ شوند که در این شرایط باید هرچه زودتر برای تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان با سامانه تماس بگیرید.

دقت داشته باشید که این دستگاه دارای ساختار پیچیده ای است و در صورتی که به دلیل مطلوب نبودن تصویر پخش شده مانند گل خوردن تیم فوتبال مورد علاقه تان بهتر است خشم خود را با گاز گرفتن بالشت یا فریاد زدن تخلیه نمایید ، ولی به هیچ عنوان به پرتاب جسم های خارجی و حتی ایرانی به سمت تلویزیون حتی فکر هم ننمایید ‌.

در صورتی که پیکسل‌ها سوخته باشند هم مشکل ایجاد سایه در تصویر بروز می کند ، که در این صورت پیکسل ها اصلا روشن نمی شوند و باید صفحه نمایش را تعویض کنید. یکی دیگر از دلایل بروز این ایراد عدم نصب صحیح تلویزیون بر دیوار است که به دلیل ایجاد فشار بر پیکسل ها، آنها را دچار مشکل می کند.

پس در زمان نصب دقت کنید که ارتفاع مورد نظر شما مناسب باشد و گیره ها مطمئن و استاندارد کار گذاشته شوند. استفاده از پایه ی اصلی تلویزیون هم بر سالم ماندن پیکسل های پایین صفحه تاثیر دارد و مانع ایجاد فشار بر آنها می‌شود. در نهایت بهترین اقدام در زمان بروز این مشکل تماس با شرکت حامی سرویس و استفاده از کمک تعمیرکاران تلویزیون ال جی در اصفهان می باشد.

هزینه تعمیر تلویزیون پنل شکسته

همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره کردیم، هزینه بالای تعویض پنل افراد را مجاب می‌کند تا تلویزیون جدیدی را خریداری کنند. هزینه تعویض پنل تلویزیون ال سی دی شکسته بر اساس مدل و اندازه تلویزیون متغیر است. از همین رو پس از تماس با مراکز معتبر و گفتن مدل تلویزیون خود می‌توانید از قیمت دقیق مطلع شوید.

در ارتباط با تعمیر تلویزیون نیز باید گفت که مدل و اندازه تلویزیون در تعمیر پنل و استفاده از بک لایت نقش تعیین‌کننده‌ای دارد؛ زیرا در ساختار استاندارد صفحه نمایش تلویزیون، شاسی اصلی تلویزیون، بک لایت و صفحات داخلی پنل در قالب یک پکیج ساخته و ارائه می‌شود. بدیهی است که این مجموعه (صفحه تلویزیون) بزرگترین و گرانقیمت‌ترین قطعه یک تلویزیون محسوب می‌شود و معمولا حدود 60 تا 80 درصد ارزش یک تلویزیون را شامل می‌شود. برای اطلاع دقیق‌تر از هزینه‌های صفحه نمایشگر ال سی دی می‌توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. پس از بررسی تعمیرکاران ما از تلویزیون شما در منزل، می‌توان وضعیت تعمیر یا تعویض پنل را مشخص کرد.

دکمه بازگشت به بالا