جامعه

اعلام آمادگی سازمان بازرسی در حمایت از ایمن‌سازی بازار تهران

معاون نظارت سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی امور سیاسی قضایی طی جلسه ای در شهرداری منطقه 12 از حمایت همه جانبه این سازمان از رونق و ایمن سازی بازار تهران خبر داد.

به گزارش مجله خانواده، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، صبح روز شنبه 4 تیرماه همزمان با هفته قوه قضائیه، بازرسی کل کشور توسط احمداسدیان، معاون حقوقی محمودرضا مهرورز معاونت سیاسی و بازرسی کشور مورد بازرسی قرار گرفت. وزارت کشور و شهرداری ها، دولت، مهدی برومندی، وزارت کشور و بازرسان شهرداری، مجید آرون، معاون آماده سازی و بهره برداری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، امیر یزدی، شهردار منطقه 12 و تعدادی از شهرداران این منطقه. در محل شهرداری برگزار شد.

یزید با گرامیداشت هفته قوه قضائیه در این همایش که به منظور بررسی ایمنی بازار تهران برگزار شد، گزارشی مبسوط از اقدامات انجام شده از نخستین روز از دوره جدید مدیریت شهری در منطقه منتشر کرد. وی مهمترین موضوع در حوزه ایمنی ساختمان را بازار پرخطر وضعیت مالکیت ساختمان و پیچیدگی حقوقی ناشی از آن عنوان می کند و می گوید: ساختمان‌های پرخطر؛ شهرداری‌های بازار تهران قبلاً املاک، قوانین میراث فرهنگی یا سرقفلی را وقف کرده بودند و مالکان متعددی داشتند، بنابراین اینها بدون مجوز و استعلام بود و امکان صدور مجوز تعمیر وجود نداشت.

وی حل و فصل این موارد حقوقی را در جلسه دوهفته ای کمیسیون ایمنی بازار تهران با حضور استاندار تهران و معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران یادآور شد. در جلسه ای که به امضای معاون دادستان تهران رسید، شرایطی از جمله بازسازی تیمچه آتش زده حاجب الدوله فراهم شد. اگر در مدت 5 روز استعلامات لازم را دریافت نکنید، ساختمان را به خطر می اندازید.

وی در ادامه بر نقش حمایتی نهادهای نظارتی مانند آزمایشگاه های عمومی در ارتقای امنیت بازار تهران تاکید کرد. این حمایت‌ها می‌تواند جرات انجام کارهای بزرگ را به مدیران بدهد.» با حمایت و حمایت همه دستگاه‌های مسئول در کشور با توجه به بحران بازار در حوزه ایمنی بافت‌های فرسوده، در صورت اتخاذ تدابیر اساسی، می توانید از فجایع جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

اسعدیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور با ارزیابی اقدامات انجام شده برای تامین امنیت بازار تهران گفت: یعنی اول امنیت، بعد رفاه، بهداشت، آموزش و …. پس مثلاً اگر بین امنیت و درآمد تعارض باشد، اولویت امنیت است و تضاد با دیگران هم همینطور.

وی با ابراز نگرانی از بحران در بازار تهران افزود: در سراسر کشور؛ به همین دلیل از همه دستگاه ها می خواهیم در این زمینه تکلیف خود را انجام دهند.

اسعدیان شهرداری را به عنوان یکی از مدیران کلیدی ایمنی در حوزه شهرسازی و معماری شهری معرفی کرد و به نقش شهرداری در این زمینه ادامه داد. به عبارت دیگر، در بسیاری از کشورها، همه ارائه دهندگان خدمات زیرمجموعه دولت محلی هستند. بنابراین لازم است شهرداری در بحث ایمنی ساختمان ورود کند و سایر دستگاه ها به آن کمک کنند.

وی تاکید کرد که: سازمان های بازرسی در سراسر کشور در این زمینه موظف هستند و آماده برخورد با تجهیزاتی هستند که به آن عمل نمی کنند. حتی اگر این رویکرد محدود به اقدام رسانه ای باشد، خدا حرام است و کاری نمی کند، زیرا برای کشور ما زیبنده نیست که برخی فروشگاه ها را در بازار فاجعه بار کند.
در ادامه حاضران از منطقه بازدید کردند تا در مورد مسائل مطرح شده در جلسه به تفصیل گفتگو کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا