بین الملل

آماده‌باش امنیتی در آمریکا پس از حملات بی‌سابقه سایبری / هکرها از ماه‌ها قبل مشغول جاسوسی اطلاعاتی بوده‌اند

چگونه واشنگتن در برابر حملات سایبری خلع سلاح شد؟

به گزارش گروه بین الملل آنا ، حملات به دولت و م institutionsسسات خصوصی ، سازمان ها و مشاغل ایالات متحده در مارس سال گذشته با هک کد مخرب به یک سیستم بروزرسانی معروف که شبکه رایانه ای مرکز را رصد می کند ، آغاز شد. این نرم افزار به روز شده توسط هزاران سازمان مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل نفوذ آن باعث نگرانی بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در سراسر جهان می شود.

اکنون که مقامات آمریکایی حملات سایبری به زرادخانه هسته ای و شبکه آژانس امنیت هسته ای ملی را اعلام کرده اند ، دولت ها و مشاغل در سراسر جهان در حال تحقیق هستند که آیا آنها نیز قربانی این عملیات بوده اند یا خیر.

دامنه نفوذ هکرها بسیار گسترده تر از حدس و گمان است

کارشناسان امنیت سایبری در مورد میزان نفوذ این بدافزار بسیار فراتر از حدس و گمان صحبت کردند. این بدافزار روی محصولات ساخته شده توسط شرکت آمریکایی Solar Windows تأثیر می گذارد. در ابتدا شرکت امنیت سایبری FireI متوجه شد که هک شده است.

بن بوکانان ، کارشناس جاسوسی سایبری گفت که هنوز هیچ مدرکی مبنی بر مخرب بودن هک نشده است ، اما دامنه عملیات سایبری “گسترده ، شگفت آور و نگران کننده است”. اظهار داشت. در سال 2015 او مقایسه کرد. یک هک در سال 2016 سوابق 22 میلیون کارمند فدرال را به سرقت برد.

سهم Solar Windows ، سازنده سیستم های بروزرسانی شبکه رایانه ای که توسط بدافزار مورد حمله قرار گرفته اند نیز 17٪ کاهش یافته است. این شرکت به هزاران سازمان در سراسر جهان خدمات ارائه می دهد. سولار می گوید که برای مشاوره امنیتی تلاش کرده است با 33000 مشتری از سیستم بروزرسانی هک شده تماس بگیرد ، اما هنوز نه این شرکت و نه مقامات امنیت سایبری ایالات متحده مشخص نکرده اند که کدام سازمان ها مورد هدف قرار گرفته اند. نه به طور ضمنی ، هک برای هکرها گران است ، بنابراین سازمان هایی با اطلاعات بسیار مهم احتمالاً در اولویت هکرها قرار می گیرند ، بنابراین شما باید مکان های پاداش را هک کنید. .. از طرف دیگر ، اگر هکرها به هرجایی نفوذ کنند ، می توان سریعتر آنها را ردیابی کرد.


بیشتر بخوانید:

وزارت دفاع و وزارت امور خارجه نیز مورد حمله قرار گرفتند

هکر وارد آژانس امنیت زمین آمریکا شد


یک مقام SolarWinds گفت که یک کشور خارجی با بدافزار به سیستم این شرکت نفوذ کرده است ، اما به گفته یک منبع ناشناس ، نام این شرکت را اعلام نکرد. برخی از مقامات امنیتی ادعا می کنند که هکرهای روسی در این عملیات نقش داشته اند ، اما سخنگوی کرملین ، دیمیتری پسکوف این ادعا را رد کرده است.

بوکان در یکی از اظهارات خود گفت هکرها در یافتن نقاط ضعف سیستماتیک و سو weaknessاستفاده از آنها ماهها مهارت دارند.

هکر

وخامت اوضاع منجر به جلسه اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید شد.

میت رامنی ، سناتور جمهوری خواه ، در بیانیه ای اخیر از کاخ سفید به دلیل حملات سایبری به سازمان های دولتی انتقاد کرد.

این کار همچنین توسط دو کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده ، “نظارت” و “امنیت داخلی” ، برای اعلام تحقیقات مشترک در مورد حملات سایبری علیه سازمان های دولتی مداخله کرده است. آژانس تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) نیز تحقیقاتی را برای ردیابی هکرها آغاز کرده است.

روز سه شنبه ، رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای کشورهای اروپایی ، به دلیل فعالیت بسیار جدی سایبری و برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت ملی در کاخ سفید ، با سایر نهادهای مربوطه ، استعفا داد. بازگشت به همکاری کرد

به گفته کارشناسان امنیتی ، هک توسط وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) ، وزارت اطلاعات و ارتباطات ، سلاح هسته ای و وزارت دارایی تهدیدی بسیار نگران کننده برای امنیت ایالات متحده است.

انتهای پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا