بین الملل

احضار حسان دیاب و اقامه دعوی علیه وزرا و مسئولان امنیتی سابق لبنان در پرونده انفجار بیروت

بازرسان پرونده بمب گذاری در بندر بیروت با هدف احضار نخست وزیر مستعفی لبنان و بسیاری از وزرا و مقامات امنیتی سابق ، دادرسی را تشکیل داده اند.

به گزارش مجله خانواده ، به نقل از شبکه خبری الجزیره ، تاریکوبیتال ، بازپرس پرونده بمب گذاری در بندر بیروت ، به فادیساوان ، قاضی سابق این پرونده ، علیه حسن دیاب و علی حسن نخست وزیر لبنان گفت. من دادخواست شکایت کردم. وزرای پیشین هاریل و هیئت فعلی Gazi Zytal از نهاد الماسکنوک نماینده لبنان و یوسف فیانیانیوس وزیر کار پیشین لبنان حمایت کردند.

وی از نمایندگان مجلس خواست تا از معافیت های خود چشم پوشی کنند.

وی همچنین خواستار اجازه نخست وزیر برای شکایت از مدیر امنیت ملی تونی سالیبا و مدیر امنیتی عباس ابراهیم شد.

Bitar همچنین پرونده هایی را علیه رهبران پیشین ارتش و امنیت ، از جمله فرمانده سابق ارتش Jan Ghoji ، تشکیل خواهد داد که همه آنها به مشروط احضار خواهند شد.

خبرگزاری رسمی لبنان روز جمعه گزارش داد که طارق ویتال تاریخ احضار حسن دیاب را تعیین کرده است.

ویتال در نامه ای به پارلمان خواستار لغو مصونیت علی حسن هاریل ، گازی زیتا و بنیاد المشنوک شد. وی همچنین در نامه ای به کانون وکلای بیروت و کانون وکلای طرابلس اجازه پیگرد قضایی کاریل ، زیتال و یوسف فیانیانوس را خواست

بیتار همچنین علیه قاهوجی ، کمیل ظاهر ، مدیر اطلاعات سابق ارتش ، غسان قرض الدین مدیر اطلاعات سابق ارتش ، و جوت اویدات مدیر اطلاعات سابق ارتش تشکیل پرونده داد و تاریخ احضار را تعیین کرد.

بیتار تصمیم گرفته است داوود فیاض ، یکی از فرماندهان امنیت عمومی و نایلا الحجج ، مهندس و مدیر شرکت را که در 12 بندر بیروت تعمیرات را انجام داده است ، آزاد کند.

در تاریخ 4 آگوست سال 2020 ، یک انفجار بزرگ در بندر بیروت رخ داد که منجر به کشته شدن بیش از 200 نفر و زخمی شدن حدود 6000 نفر شد. گزارش شده بود که انفجار چندین ساله نیترات آمونیوم در بندر باعث انفجار شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا