تبلیغات موثر چیست؟ 5 روش تبلیغات موثر برای فروش
چند تبلیغ معروف را به یاد دارید که شما را به خرید مجاب کرده باشند؟ بهاندازهٔ انگشتهای دست؟ این همان مشکلی است که گریبان اغلب کسبوکارها را گرفته است:
تبلیغاتی که هیچ آوردهای برای کسبوکار ندارند!
دلیل آن هم تا حدودی مشخص است. اغلب کسبوکارها برای رسیدن به هدف خود در مسیر اشتباه گام برمیدارند. به همین خاطر هم قرار است ۱۲ روش تبلیغات موثر در فروش را در این مقاله با شما در میان بگذاریم.
اگر آمادهاید، شروع کنیم!
اهمیت تبلیغات درست و صحیح برای افزایش فروش
فرض کنید صاحب برند کفش مردانه، چند میلیون تومان برای تبلیغ در برنامهٔ تلویزیونی مرتبط با سلامت زنان صرف کند. چقدر برای او سود خواهد داشت؟ چه چیزی باعث میشود نرخ هزینهٔ تبلیغات آنها منفی شود؟ خیلی ساده است! جایی تبلیغ کرده است که به محصول او نیاز نداشتهاند. میتوان حدس زد که هیچ استراتژی مشخصی برای تبلیغ هم نداشته است.
تبلیغات کورکورانه و فلهای راه خوبی برای افزایش فروش نیست! از طرفی هم برنامهای که مخاطب زنانه دارد، زمان و مکان مناسبی برای نمایش تبلیغ کفش مردانه نیست.
ضربالمثل «هر سخنی جایی و هر نکته مکانی دارد» را که شنیدهاید؟
حالا این ضربالمثل را برای کسبوکارها در نظر بگیرید. اگر با تبلیغات انبوه در زمان و مکان نامناسب سراغ افراد بروید، به بیراهه میروید! با این کار نهتنها باعث آزار مشتری میشود، بلکه به شخصیت برندتان هم آسیب میزنید.
آموزشگاه کنکوری که میرفتم، تخفیف کلاسها و مشاورههای خود را تا سه سال بعد، از طریق ایمیل و اساماس همچنان ارسال میکرد! آنقدر آزاردهنده بود که نهتنها شمارهٔ آنها را به فهرست سیاه منتقل کردم، بلکه حتی به دیگران هم آنها را معرفی نکردم.
این مثالها را زدیم که به این موضوع برسیم:
هر تبلیغی را برای رسیدن به هدف مشخصی ساختهاند!
اگر قرار است تبلیغ کنید تا بفروشید، باید از مسیر درست بروید. مگر میشود با جادهٔ شمال به بندرعباس رسید؟
حالا که اهمیت انتخاب صحیح روش و مسیر را درک کردید، بیایید روشهای تبلیغات موثر برای فروش بیشتر را با هم بخوانیم.
ما روش های موثر را به ۲ شکل دستهبندی میکنیم تا کار شما راحتتر شود:
مخاطب خود را بشناسید، بودجه را مشخص کنید و در نهایت یک یا چند روش را بر اساس این ۲ موضوع انتخاب کنید.
فروش بیشتر با ۷ نوع تبلیغ موثر آنلاین
شاید مهمترین مزیت تبلیغ آنلاین این مسئله باشد که میتوانید همهچیز را اندازهگیری کنید؛ بنابراین هر لحظه که احساس کردید کانال درستی را انتخاب نکردهاید یا متن تبلیغاتی مشکل دارد، کمپین را اصلاح میکنید. از طرفی، وقتی تبلیغ خودتان را روی بیلبورد نصب میکنید، کار تمام است! هزینهٔ تغییر آن بهحدی زیاد است که دیگر چارهای بهغیر از قبول شکست ندارید. ولی در روشهای آنلاین، شما میتوانید کمپینهای خودتان را در لحظه تغییر دهید. حتی این امکان وجود دارد که کمپین را متوقف کنید تا جلوی ضرر را بگیرید.
5 راه موثر برای ترویج و تبلیغ یک محصول
در این مقاله از سایت کاغذبازی قصد داریم 5 روش موثر تبلیغ محصولات فروشگاه یا خدماتی که از طریق وب سایت ارائه میشوند را معرفی کنیم و امیدواریم که با مطالعه این مقاله بتوانید شیوههای موثری را برای تبلیغ محصولاتتان انتخاب و دنبال کنید.
1: هدایای تبلیغاتی
افرادی که در تلاش هستند تا روش های موثر تبلیغ محصولاتشان را به کارگیری کنند، قطعا به ارائه هدایای تبلیغاتی فکر خواهند کرد. افراد زیادی در گوگل به دنبال هدایای تبلیغاتی هستند و به همین دلیل میتوان این روش را از موثرترین روشهای جذب مخاطب به حساب آورد. راستی، پیشنهاد میکنیم مقالۀ را مطالعه کنید.
شما میتوانید از روش هدایای تبلیغاتی با هدف قرار دادن صنایع، نوع شخص و حتی روزهای خاص استفاده کنید؛ این کار میتواند ترافیک بسیار خوبی را به سمت سایت شما هدایت کند. به عنوان مثال، شما میتوانید برای تبلیغ و فروش قهوه از یک لیوان به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنید.
2: تبلیغ محصولات از طریق ایمیل(ایمیل مارکتینگ)
یکی از کانالهای موثر در زمینه دستیابی به مشتریهای جدید، ایمیل است؛ بازاریابی از طریق ایمیل را میتوان برخلاف روشهایی همانند جستجوی مشتری، بدون کوچکترین وقفهای آغاز کرد و همین مسئله از مزیتهای اصلی استفاده از ایمیل مارکتینگ در تبلیغ فروشگاه است.
بد نیست بدانید که شما نیازی به نوشتن مداوم تبلیغات و ارسال آنها از طریق ایمیل ندارید، در حقیقت مجموعه ایمیلهای زیادی برای افزایش کسب درآمد شما طراحی شدهاند که فقط کافیست متن موردنظر را یکبار وارد کرده تا به صورت خودکار برای کلیه آدرسها، ارسال شود. گزینههای زیادی برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد که عبارتند از:
- ارسال ایمیل به مشترکین جدید و ارائه انگیزه جهت خرید محصولات.
- ارسال ایمیل به مشتریان جدید پس از خرید محصولات فروشگاه شما که باعث میشود از این کار لذت ببرند.
- فرستادن ایمیل به بازدیدکنندگانی که سبد خریدشان را رها کردهاند؛ به آنها یادآوری کنید که خریدشان را به اتمام برسانند.
بازاریابی از طریق ایمیل باعث میشود تا کاربران بتوانند به شما اعتماد کرده و محصولاتتان را خریداری کنند. هنگام دریافت ایمیل از کاربران، حتما ذکر کنید که آدرس نزد شما محفوظ خواهد ماند و بدین ترتیب اعتماد آنها را به خود جلب خواهید کرد؛ بد نیست بدانید که حفظ اعتماد به مراتب مهمتر از به دست آوردن آن خواهد بود.
3: بازاریابی وابسته
در صورتی که شما برای فروش محصولات در تلاش هستید و از طرفی منابع مالی کافی جهت استخدام بازاریاب یا فروشنده هم در اختیار ندارید، باید از بازاریابی وابسته استفاده کنید؛ بازاریابی وابسته میتواند باعث تلاش سایر افراد جهت فروش محصولات شما و کسب درآمد از طریق کمیسیون یا حق فروش شود. پرداخت پول در ازای فروش محصولاتتان را میتوان تنها کار شما در بازاریابی وابسته یا رابطهای عنوان کرد.
به طور معمول در بازاریابی وابسته، صاحبان کسب و کار اقدام به ایجاد یک URL اختصاصی برای کاربرانی خواهند کرد که قصد تبلیغ محصولات را دارند؛ آنها میتوانند با استفاده از لینک اختصاصی که در اختیارشان قرار گرفته است، به منظور تبلیغ محصولات در شبکههای اجتماعی، وبلاگها یا حتی در ویدیوهای یوتیوب استفاده کنند. یکی دیگر از مزایای لینکهای اختصاصی را میتوان قابلیت رهگیری فعالیت بازاریابها عنوان کرد؛ شما میتوانید فعالیت کاربران را بررسی کرده و برای کسانی که با جدیت در حال تبلیغ محصولات هستند، پاداش در نظر بگیرید.
بهتر است بدانید که برگزاری دورههای آموزشی بازاریابی هم میتواند برای بازاریابها مفید باشد؛ بازاریابهای رابطهای در حال تلاش برای تبلیغ و فروش محصولات شما هستند و در صورتی که روش صحیح بازاریابی را ندانند، قطعا نمیتوانند موفقیتهای زیادی به دست آورند و حتی امکان شکست هم وجود دارد، بنابراین نتیجه برگزاری هر نوع آموزشی به طور مستقیم با میزان فروش و افزایش درآمد شما مرتبط است.
4: معرفی کسب و کار در خبرگزاریها
تبلیغ کسب و کار را میتوان یکی از روش های موثر در افزایش میزان فروش و کسب مشتریان جدید عنوان کرد، در حقیقت این امکان برای افراد جامعه فراهم میشود تا محصولات شما را بیشتر و بهتر بشناسند، البته کار آسانی نخواهد بود. یکی از بهترین روشها برای قرار دادن تبلیغات را میتوان از طریق وبلاگنویسان عنوان کرد. در صورتی که به دنبال نتایج خوب برای کارتان هستید، بهتر است وبلاگنویسان مرتبط با حرفه، محصولات و حتی رسانههای موثر و بانفوذ در شبکه های اجتماعی را هدف قرار دهید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
5: راهاندازی پخش زنده در Periscope
با این که پریسکوپ(Periscope) یک پلتفرم جدید اجتماعی است، اما قابلیتهای زیادی در زمینه بازاریابی دارد؛ در حال حاضر کسب و کارهای زیادی سعی دارند فعالیت و محصولاتشان را از این طریق و به صورت زنده معرفی کنند.
روشهای زیادی برای تبلیغ محصولات در پلتفرم اجتماعی پریسکوپ وجود دارد؛ شما میتوانید از این برنامه برای ارائه نسخه نمایشی محصولات، پاسخگویی به سوالات و حتی دعوت از مشتریان و نشان دادن قابلیتهای محصولاتتان استفاده کنید. اطلاعات تکمیلی این پلتفرم در سایت در تهران کجاست موجود می باشد.