عمومیکسب و کار برتر

دليل براي اهميت صنعت چاپ در تبلیغات یا بازاريابي

بازاریابی چیست؟

چاپ و بازاریابی

استفاده از بازاریابی چاپی (سنتی) بهتر است یا بازاریابی دیجیتال (مدرن)؟

چاپ تبلیغات در نمایشگاه­ها

ارتباط مخاطبان با چاپ

ارتباط چاپ و مردم

طراحی و چاپ یووی در بازاریابی

چاپ و بالاترین نرخ بازگشت سرمایه

به طور خلاصه، تعریف زیر توصیفی کلی از علم بازاریابی است:

بازاریابی مجموعه فعالیت هایی است که منجر به معرفی مناسب محصول به مشتری و افزایش فروش شده و در نهایت، به برندینگ منتهی می شود.

امروزه بازاریابی یا مارکتینگ بیش از پیش در پیشبرد اهداف سازمان ها و مدیران توانمند و همچنین افزایش فروش کسب و کارهای مختلف نقش آفرینی می کند. به حدی که در اکثر کسب و کارهای موفق، سهم عمده ای از هزینه ها مربوط به بخش بازاریابی و مارکتینگ است که البته نباید آن ها را هزینه دانست، بلکه این کار، نوعی سرمایه گذاری با سوددهی بسیار بالاست.

تبلیغات و بازاریابی از گذشته تا به حال روند رو به رشدی را طی کرده است، اما داشتن رسانه یکی از ملزومات فرایند تبلیغات به شمار می رفته است. طی روند پیشرفتی که تبلیغات داشته است، رسانه مورد استفاده نیز دستخوش تغییرات شده است.

یکی از رسانه های متداول در تبلیغات است که در اشکال مختلفی کاربرد دارد. علی­رغم تبلیغات اینترنتی و آنلاین که امروزه سهم زیادی از تبلیغات را به خود اختصاص داده اند، نمی توان چاپ را از فرایند تبلیغات حذف کرد.

برای درک بهتر چاپ ux اهمیت چاپ به عنوان یکی از رسانه های مهم در بازاریابی انواع کسب و کارها، می توانید به مقایسه تبلیغات آنلاین و تبلیغات چاپی بپردازید. به نظر شما در دنیایی که پر است از انواع تبلیغات در شبکه های مجازی، تلویزیون، رادیو و غیره، به چه روشی می توان به طور مناسب محصول خود را در معرض دید مشتریان قرار داد و آن را معرفی کرد؟

بکارگیری چاپ در تبلیغات و بازاریابی، تنها راه حلی است که می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

مطمئناً استفاده از فضای تبلیغات آنلاین نیز شما را به مشتریان زیادی می رساند، اما این موضوع باعث نمی شود که از تاثیر تبلیغات چاپی در بهبود کسب و کارتان غافل شوید.

برای درک اهمیت چاپ در بازایابی و تبلیغات می توان به چاپ کاتالوگ اشاره کرد. به عنوان مثال، کسب و کار یک شرکت تولیدی را در نظر بگیرید. آیا چنین کسب و کاری می تواند کاتالوگ را از ملزومات بازاریابی خود کنار بگذارد؟

یک مثال دیگر:

یک مغازه لباس فروشی ، یا یک فروشگاه را در نظر بگیرید، آیا می توان چاپ ، کاغذ بسته بندی را برای این کسب و کار حذف کرد؟

در این زمینه، صدها مثال از کسب و کارهای مختلف می توان ذکر کرد که چاپ به فرایند بازاریابی آن ها کمک شایانی می کند؛ به نحوی که حذف تبلیغاتی چاپی آسیب جدی به کسب و کار مورد نظر وارد می کند.

بنابراین، تبلیغات برای انتقال مناسب پیام خود نیاز به رسانه دارد که می توان گفت چاپ یکی از رسانه های قوی برای تبلیغات محسوب می شود.

در این جا سوالی که ممکن است در ذهن شما شکل بگیرد، این است که:

به جای فکر کردن به اینکه آیا بازاریابی چاپی بهتر است یا بازاریابی دیجیتال؛ بهتر است به این فکر کنید که چاپ مهم است و باید در بازاریابی خودتان جایی برای این اهرم پرقدرت درنظر بگیرید!

بر اساس تحقیقات انجام شده، 56 درصد مشتریان، بازاریابی چاپی را معتبر ترین نوع بازاریابی می دانند و تمایل بیشتری به آن نشان می دهند.

آموزش چاپ ژلاتین | آموزش چاپ کتاب با چاپگر | آموزش دستگاه چاپ بنر

(منظور از بازاریابی چاپی همان تبلیغات کاغذی و فیزیکی است)

علاوه بر این آمار، بازاریابی چاپی می تواند به افزایش بازدید سایت شما هم کمک کند و آمار در این باره نشان می دهد که 44 درصد از مشتریان پس از دریافت تبلیغات چاپی مانند کارت های تبلیغاتی، به وب سایت یک برند مراجعه می کنند.

اگر به نمایشگاه هایی که هر چند وقت یک بار به صورت دوره ای برگزار می شود سری بزنید، متوجه گستردگی کاربرد این رسانه در کسب و کارهای مختلف خواهید شد. در نمایشگاه ها از کارت ویزیت، بروشور و کاتالوگ گرفته تا بنرها و تندیس ها و غیره که همگی ابزار آلات تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها محسوب می شوند، نیازمند صنعت چاپ هستند.

شاید از دوستان یا نزدیکان خود شنیده باشید که حوصله خواندن فایل های الکترونیکی را ندارند و به خواندن کتاب های فیزیکی علاقه بیشتری دارند. در تبلیغات هم این امر صدق می کند. بنابراین، تاثیر تبلیغات چاپی از تبلیغات الکترونیکی که اغلب به صورت انبوه و یک جا در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد، بیشتر است.

تحقیقات انجام شده طی یک دوره 8 ساله و روی 250000 نفر از مشتریان حکایت از این دارد که تبلیغات چاپی از چندین جهت روانشناسی، افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین، می توانید انتظار این را داشته باشید که یک تبلیغات چاپی مناسب، تاثیر شگرفی در کسب و کار شما داشته باشد و به شما در رسیدن به اهداف­تان کمک کند.

در ادامه، به 5 مورد از مزایای روانی تبلیغات چاپی روی افراد اشاره می کنیم:

قطعاً شما هم مانند من و سایر افراد جامعه در طول روز تبلیغاتی را به صورت آنلاین دریافت می کنید که به ندرت در ذهن شما باقی می ماند، اما تبلیغات چاپی این مشکل را ندارد. می توان به عنوان یکی از بزرگترین مزایای استفاده از چاپ در بازاریابی، به ماندگاری بلند مدت در ذهن اشاره کرد.

به طور کلی، مردم تمایل دارند که اطلاعات را در زمان مناسب و با حوصله بیشتر بخوانند تا بتوانند آنها را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند. تبلیغات چاپی این امکان را برای مشتریان و مخاطبان شما فراهم می کند که در زمان مناسب و با حوصله اطلاعات دریافتی را بررسی کنند.

زمانی که یک فرد یک مطلب چاپی را مطالعه می کند، تمرکز بیشتری نسبت به زمانی دارد که همان مطلب را به صورت دیجیتالی مطالعه می کند. به همین دلیل، مطالب چاپ شده پتانسیل بیشتری برای کسب نتایج بهتر دارند.

البته، می توان با بهره گیری از روش های خاصی عملکرد محتوای دیجیتال را نیز بهبود بخشید اما هیچگاه نباید از مزایای اطلاعات چاپی برای مشتریان خود غافل شوید.

زمانی که فرد بتواند روی مطلبی که میخواند یا می بیند متمرکز شود، می تواند آن را بهتر درک کرده و به خاطر بسپارد. همین دلیل یکی از عواملی است که باعث شده است چاپ، رسانه ای با ارزش محسوب شود.

در تبلیغات چاپی، پیام شما بسیار طولانی تر از هر چیزی که آنلاین ایجاد می کنید، ماندگار خواهد شد.

مردم مطالب چاپی را با ارزش تر از مطالب دیجیتال می دانند.

در امر بازاریابی می بایست از کانال های مختلف با مشتریان در ارتباط بود. یکی از مهم ترین این کانال ها، چاپ است که به کمک کانال های دیگر، ایجاد هم افزایی می کند.

مطالب چاپی شما می تواند حاوی کدهای QR (کدهای واکنش سریع)، آدرس سایت، پروفایل شما در شبکه های اجتماعی، آدرس ایمیل و غیره باشد.

آیا تبلیغات به صورت چاپی بسیار گران است؟ باید بگوییم خیر.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده نرخ بازگشت سرمایه در میان رسانه ها، برای تبلیغات چاپی 125 درصد محاسبه شده است که در مقایسه با سایر رسانه ها رقم بسیار بالاتری است. نرخ بازگشت سرمایه در سایر رسانه ها مانند تبلیغات آنلاین و تلویزیون حدوداً 87 درصد است.

یک طراحی جذاب تاثیر بسیار زیادی در یک بازاریابی موفق خواهد داشت. به همان اندازه که یک طراحی مناسب می تواند تاثیر مثبت و رو به جلو داشته باشد، یک طراحی نامناسب می تواند منجر به افت فروش و هدر رفتن سرمایه شود. بنابراین، در انتخاب طراح و همچنین چاپ طرح های تبلیغاتی خود می بایست دقت و حساسیت خاصی داشته باشید.

در هر کسب و کاری که هستید، از فرصت ارزشمند و مفید “چاپ در بازاریابی” غافل نشوید تا از مزایای این ابزار فوق العاده (از جمله افزایش فروش) شگفت زده شوید. توصیه می کنیم این ابزار ارزشمند را در کنار سایر کانال های دیگر بازاریابی از جمله تبلیغات دیجیتال در نظر داشته باشید . منبع وب سایت شبکه چاپ

پایان رپچند بار پیش آمده که کسی از شما به عنوان چاپخانه دار کارت ویزیت خواسته و در جواب او این پاسخ قدیمی را داده اید که کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد؟ گفتن ندارد که در فضای اقتصادی امروز، بازاریابی شاه کلید موفقیت است. بهتر است این مطلب را بخوانید که کوزه شکسته را کنار بگذارید. البته چاپ کارت ویزیتتان فراموش نشود !

همه شرکت ها در صنعت چاپ برای موفق عمل کردن به استراتژی بازاریابی نیاز دارند. این استراتژی فرآیند طراحی و مدیریت توسعه، قیمت گذاری، تبلیغات و ارایه خدمات به یک گروه مشخص از مشتریان را شامل می شود. با این تفکر تمام کسانی که در شرکت کار می کنند، در بازاریابی درگیر هستند، نه این که تنها یک «بخش بازاریابی» وجود داشته باشد و بس. سازمان های بازاریابی محور مثل پرتو لیزری

روی نیازها و خواسته های مشتری متمرکز می شوند. تقاضاها را پیش بینی و از طریق تبلیغات بزرگنمایی می کنند و آنها را برآورده می سازند.

متأسفانه شرکت های زیادی یا متوجه این روش های پایانه ای نیستند و یا فاقد اراده لازم برای اجرایی کردن استراتژی ها هستند. در واقع بیشتر آنها زمانی به فکر فعالیت های بازاریابی می افتند که فروش آنها افت کند. البته اگر به فکر بیفتند!

عدم درک آینده. بازاریابی موفق یک «سرمایه گذاری» برای آینده شرکت شماست. خلاق باشید و روی فرصت های جدید تمرکز کنید. همیشه به راه های جدیدی فکر کنید کــه موجب جلب توجه به خدمــات شــما می شود.

عدم اندازه گیری نتایج. مثل هر ابتکار عملی، پروژه های بازاریابی هم باید آزمایش و اندازه گیری شوند. برای اندازه گیری نتایج فردی را مشخص کنید که اطلاعات فروش و مشتریان را ثبت کند. این فرد باید به داده های درآمد و هزینه ها دسترسی داشته باشد.

پس از آماده شدن این اطلاعات ، آنها را تحلیل کنید و سپس برای بهترین راهکارها پول خرج کنید.

دخالت های بیش از اندازه . بعضی از مدیران عامل یک برنامه بازاریابی را تأیید می کنند، اما بعد از آن به طور دایم در آن تغییرات می دهند. گاهی اوقات بهترین کار انتظار است تا زمانی که تلاش های بازاریابی قابل اندازه گیری شوند. بعد از آن می توان اصلاحات را در برنامه انجام داد. دخالت های مداوم تنها نتایج را خراب می کند و موجب دلسردی افرادی می شود که وظیفه پیشبرد فعالیت های بازاریابی را به عهده دارند.

برای برخی شرکت های چاپی، ایجاد یک بخش بازاریابی مجزا با تمام امکانات ممکن است بسیار پرهزینه و غیر عملی باشد. در این شرایط یک گزینه، استخدام مشاور بازاریابی حرفه ای تا به شما کمک کند مطمئن شوید خدمتتان آن طور که باید پاسخگوی نیاز مشتری است. برای حداکثر بهره وری از مشاور بازاریابی به دو نکته توجه کنید:

با اهداف مشخص آغاز کنید. معلوم کنید از مشاور چه چیز می خواهید و کارها را به تعویق نیندازید. به یاد داشته باشید که هیج کس به اندازه شما فرهنگ و تاریخچه شرکتتان را نمی شناسد. بنابراین تمام جزییات را برای مشاور شرح دهید تا او هم اطلاعات کافی برای کار داشته باشد.

مشاور را در حالت تعلیق نگذارید. مشاوری که استخدام می کنید متخصصی است که از ابزارهای خاصی برای حل معضلاتی در معاملات روزمره، استفاده می کند. اگر با او همکاری کنید، بهتر از آن است که همه چیز را به او واگذار کنید که ناچار باشد به تنهایی همه چیز را کشف کند.

استراتژی بازاریابی. بازاریابی مؤثر در کسب و کار، خود به خود ایجاد نمی شود. بیشتر شرکت ها وقتی به مشتریان می رسند، خدمات و محصولات خود را معرفی می کنند و به آنها توضیح می دهند که چرا باید این خدمات و محصولات را بخرند. البته این کار شیوه ای است که بیشتر فروشندگان برای فروش به کار می گیرند، اما اغلب فراموش می کنند که توضیح بدهند یک محصول چگونه می تواند برای مشتری سودمند باشد. درصورتی که مشتری تنها زمانی جذب می شود که به او بگویید آنچه شما به او ارایه می کنید چگونه زندگی یا کسب و کار او را بهتر می کند. البته تا وقتی که خواسته مشتری را نشناسید نمی توانید از مزایای محصول یا خدمتتان برای او صحبت کنید. اینجاست که تحقیقات بازار وارد عمل می شود.

گام اول در تحقیقات بازار، تعیین چیزهایی است که باید بدانید. آیا به فکر ورود به یک بازار جدید هستید یا بخشی جدید از بازار و یا ارایه محصولی جدید. مشخص کنید:

اندازه فعلی بازار مورد نظر چقدر است؟

بازار با چه سرعتی در حال رشد است؟

چگونه می توانیم به بازار دست پیدا کنیم؟

آیا بازار مورد نظر ما به گروه های مختلف مشتریان قابل تقسیم است؟

چه چیز خدمات یا محصول ما را در بازار متمایز می کند؟

چه نوع مردمی خریدار خدمات یا محصول ما هستند؟

مهمترین معیار انتخاب برای مشتریان ما چیست؟ ( قیمت، کیفیت، زمان تحویل و … )

مشتریان، کدام ویژگی رقیب ما را دوست دارند که ما فاقد آن هستیم

بهترین برنامه های بازاریابی همیشه معطوف به مشتری هستند، به ویژه در چاپخانه ها؛ بنابراین یک برنامه بازاریابی باید برای پاسخ به سؤالات زیر سازمان دهی شده باشد:

مشتری به راستی چه چیزی نیاز دارد؟

می خواهد آن را از کجا خریداری کند؟

می خواهد چگونه خرید خود را انجام دهد؟

حاضر است چه مقدار هزینه کند؟

استراتژی ارتباطات بازاریابی Solid نیز بسیار مهم است. آیا می دانید مشتریان شما چه چیزهایی می خوانند و به چه چیزهایی گوش می دهند؟

بهترین راه برای جلب نظر آنها چیست؟

این جنبه از برنامه ها باید در خدمت اهداف پیش برنده ( از تبلیغات گرفته تا ارتباطات عمومی ) کار کند. چه راه هایی برای معرفی ویژگی های خاص محصول یا خدمات شما وجود دارد؟

حاضرید تا چه مقدار برای رساندن پیام خود به مشتریان بالقوه هزینه کنید؟

بهترین رسانه برای تبلیغ خدمات شما کدام است؟

نتیجه فعالیت های تبلیغاتی خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

بلند پروازانه برنامه ریزی کنید، اما در مورد اهدافتان واقع بین باشید. برای رسیدن به رؤیاهایتان از منظر آنچه که در واقعیت قابل انجام است برنامه ریزی کنید. از خود بپرسید:

چگونه می توانیم خود را از رقبایمان جدا کنیم؟

با قیمت یا با ویژگی های متفاوت خدمات؟ و یا …

آیا هدف نهایی ما افزایش فروش خدمات است یا می خواهیم بر تولید بیشتر تمرکز کنیم؟

آیا مشتری هدف واقعی ماست؟

بیانات کلی «می خواهیم سفارش بیشتر بگیریم» یـا «می خواهیم فروش خـود را افزایش دهیم» در اسـاس بی معنی هستند. سؤالاتی بپرسید که اهدافتان را به وضوح روشن کند. روی پاسخ های این سؤالات آنقدر کار کنید تا مهمترین اهدافتان شناسایی شوند.

برای این که شبیه مشتریان خود فکر کنید، باید یک فرهنگ مشتری محور در کل سازمان به وجود بیاورید. تصمیم گیری هایتان باید با مکانیزمی انجام شود که تمام داده های حاصل از تحلیل اطلاعات مشتریان را لحاظ کند. قبل از هر تصمیمی در طراحی و فروش خدمات، مطمئن شوید که تمام اطلاعات قابل جمع آوری از مشتریان را به دست آورده اید و تحلیل و ترکیب کرده اید. اما این اطلاعات از کجا به دست می آیند؟ چند منبع در ذیل آمده است:

شکایات مشتریان. تمام شکایت هایی را که در طول چند ماه اخیر از طرف مشتریان مطرح شده است، فهرست کنید. آیا تیم مدیریتی شرکت شما به طور جدی علل این نارضایتی ها را بررسی می کند؟ آیا راه حل های کاهش این شکایت ها را کشف کرده اید؟

نظرسنجی از مشتریان. این روش قدیمی همچنان یکی از مؤثرترین روش ها جمع آوری اطلاعات قابل اعتماد و عینی در مورد مشتریان است.

گرایشات صنعت. الگوهای کاری شرکت های گوناگون را مشاهده و بررسی کنید. نشریات تخصصی را بخوانید و با روش های مشتری مداری آشنا شوید.

تماس رو در رو. آیا به راستی می دانید مشتریانتان چرا و چطور خدمات شما را می خرند و با محصولات نهایی چه می کنند؟ هیچ چیز بهتر از بیرون رفتن از شرکت و ملاقات مستقیم با مشتریان نیست. تحقیقات بازار اطلاعاتی اساسی در مورد عادت های خرید مشتریان، نیازها، ارجحیت ها و تفکرات آنها به دست می دهد.

سنجش. با یک پرسشنامه خوب می توانید نمونه ای از مشتریان را در گروه هدف خود ارزیابی کنید. هرچه گروه بزرگتر باشد، نتایج دقیق تری به دست می آید.

گروه های منتخب. جلساتی را با گروه مشخصی از مشتریان برگزار کنید و با آنها در مورد سؤالات از پیش تعیین شده مباحثه کنید.

مصاحبه های شخصی. در این نوع گفت و گوها به طور معمول اطلاعات آماری به دست نمی آید، اما دیدگاه ها به خوبی مشخص می شوند. مشتریان در این مصاحبه ها نگرانی هـای ناگفته خــود را بازگــو می کنند که دانستن آنها در بهبود خدمات شما مؤثر است.

خدمات آزمایشی. با ارایه خدمات آزمایشی می توان واکنش مشتریان را در مورد محصول یا خدمات جدید به دست آورد. ویژگی منحصر به فرد خدمات ی شرکت که به دید مشتری بهترین مزیت است، ارزشمندترین دارایی شرکت محسوب می شود. آیا می دانید خدمــات شـما چه فایده ای برای مشـتریانتان دارد؟ چرا ترجیح می دهند با شما کارکنند و نه با رقیب شما ؟ این موضوع باید مرکزیت فعالیت های بازاریابی شما باشد. از ویژگی های سودآور، رضایت بخش و متمایز خدمات خود برای مشتری آگاه باشید و آنها را به پیام اصلی شرکت خود تبدیل کنید.

/توسط

https://ojehonar.ir/wp-content/uploads/تماس-باما.png 453 514 ojemohamad https://ojehonar.ir/wp-content/uploads/logo-new.png ojemohamad2018-02-17 09:21:542019-11-08 19:28:43نکته های کلیدی از بازاریابی در صنعت چاپ

رتاژ آگهی

 

 

دکمه بازگشت به بالا