جامعه

جزییات واگذاری تاکسی ون های جدید تهران/تکلیف سند مالکیت ون های یک میلیاردی چه می‌شود؟

مسئول فنی و عملیات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نحوه واگذاری وانت های جدید در پایتخت را تشریح کرد.

علی متشمی پور در گفت و گو با مجله خانواده، وی در خصوص انتقال وانت های تاکسی که اخیرا اعلام شده است، گفت: یک ون تاکسی

وی گفت: در ابتدای آبان ماه ارتباطی از سوی دولت محلی و دهیاری ها برقرار شد که بر این اساس در قالب یک پروژه مشترک با شرکت ایران خودرو دیزل که توسط این شرکت با استفاده از منابع وزارتخانه گفت که ون ساخته شده است. 70 تا 30 درصد وزارت کشور و دولت های محلی نوسازی می شود، وی ادامه داد: 70 درصد منابع توسط وزارت کشور، 30 درصد توسط دولت های محلی و وزارت دارایی بلافاصله پس از آن تامین می شود. این اطلاعیه اطلاع رسانی شد. پس از ارائه و اطلاع رسانی پروژه در جلسه اضطراری با معاون مدیرکل حمل و نقل شهرداری تهران، با شهردار تهران موافقت شد که منابع لازم از سوی شهر به فوریت تامین شود. این کار انجام شده است. شهر تهران 630 دستگاه وانت در دست بررسی دارد که پیش بینی می شود تا پایان سال عرضه و تحویل شود.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: مابقی وانت ها تا پایان سال تحویل می شوند و قیمت های اعلام شده از سوی شرکت ایران خودرو دیزل بر اساس محاسبه 30 تا 70 درصد است اما تا پایان بهره برداری وانت ها به نام خود باقی می مانند. شهر تهران و این وانت ها باید با وانت های فرسوده فعال در مسیرهای فعال جایگزین شوند.

محتشمی پور گفت: به محض اعلام مدل واگذاری وانت توسط شهرداری یا سازمان دهیاری های روستایی، فرآیند واگذاری وانت به رانندگان متقاضی انجام می شود. تا پایان دوره فعالیت انجام نمی شود و رانندگان باید تا پایان این مدت برای شبکه خطوط و پایانه های تهران منتظر بمانند.

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران در خصوص چرایی عدم واگذاری مالکیت وانت به راننده گفت: تحویل مدارک تا پایان دوره انجام می شود و ما قبلا این مدل را تجربه کرده ایم. لطفاً توجه داشته باشید که در رانندگی اتوبوس تمام منابع اطلاعاتی توسط دولت و مقامات محلی ارائه می شود. همچنین وانت جدید بیش از یک میلیارد تومان قیمت خواهد داشت. اگر خود راننده این مبلغ را بپردازد، عملا هیچ راننده ای توان پرداخت این هزینه ها را ندارد. همچنین شاهد بوده ایم که در مقاوم سازی تاکسی های مسافربری، تامین اعتبار برای رانندگان زمانی که مبلغ نوسازی از 20 میلیون تومان فراتر رود، مشکل می شود. این مبلغ به صورت بسته ای می آید که من قطعا این مبلغ را ندارم.

به گفته وی، بخشی از مبلغ از طریق تسهیلات قرض الحسنه و بخشی از طریق دولت تامین می شود و راننده باید در دوره هفت ساله انتقال سند در صف فعال باشد، اما شهرداری توجه داشته باشد که سازمان هنوز مدل ترانسفر را اعلام نکرده است. منتظر اعلام مدل ترانسفر و تکمیل شماره گذاری و پلاک وانت هستیم و به محض انجام این دو مورد مهم، مرحله نهایی تحویل تاکسی وانت انجام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا راننده از واگذاری استقبال کرده است؟ درعوض، رانندگان می توانند با اسقاط کابین خود، خرید بلندمدت وانت جدید داشته باشند. تنها تفاوت آن با سایر فرآیندهای نوسازی، موضوع مالکیت قانونی خودرو است. لطفاً بیش از یک میلیارد دلار برای وانت تاکسی فرسوده هزینه می شود. رانندگان، و این منبع از بیتل می آید. از بودجه محلی و دولتی تامین می شود. اگر به راننده جایزه بدهید، باید به راننده خدمت کنید. به جای آن منتشر شد.

پرسنل فنی و عملیاتی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه توضیحاتی را ارائه کردند. تا حد زیادی، این امتیاز باید چیزی خاص باشد که از طریق Vitalmaru به راننده داده می شود. کمترین تضمینی که می تواند بدهد این است که وانت 7 سال به مردم خدمت کند، نه اینکه وانت را به راننده بدهیم و مالکیت این راننده را ثابت کنیم، بلکه او شبکه را ترک کرد و گفت محرمانه ای که در رابطه با آن وجود دارد. عدم واگذاری مالکیت حقوقی فقط در این زمینه مطرح است اما ایشان جلسات کارشناسی زیادی در این زمینه برگزار کرده و در حال حاضر در حال اطلاع رسانی به سازمان های محلی می باشند.

وی در خصوص تعداد وانت های فرسوده در پایتخت گفت: تعمیر وانت ها، وانت ها به آنها منتقل می شود.

به گزارش مجله خانواده، وانت سقف بلند اواخر آبان ماه مقابل شهردار تهران رونمایی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا