کسب و کار برتر

ویژگی شوینده های مناسب برای پوست صورت که هر خانمی باید بداند

ویژگی شوینده های مناسب برای پوست صورت که هر خانمی باید بداند

نکته کلیدی در انتخاب شوینده مناسب این است که درک خوبی از نحوه عملکرد مواد تشکیل دهنده هر شوینده داشته باشید. از خواص یک پاک کننده خوب برای پوست صورت می توان به رایحه، مرطوب کنندگی و محافظت کننده اشاره کرد. همه ما هنگام انتخاب پاک کننده برای پوست صورت خود با انتخاب های زیادی روبرو هستیم.

صابون ها، ژل ها، کرم ها، فوم ها، لوسیون ها، تامپون ها و … گزینه های زیادی در بازار وجود دارد که اغلب با مشکل انتخاب مواجه می شویم.

البته با خرید یک محصول نمی توانید تمام نیازها و انتظارات را برآورده کنید. اما واقعا با وجود این همه گزینه متفاوت، برای انتخاب بهترین محصول چه باید کرد؟ به طور کلی محصولی که مناسب پوست شماست چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

صورت ما بخشی از بدن است که هر روز در معرض عوامل آلاینده زیادی قرار می گیرد. از لوازم آرایشی زنانه گرفته تا کرم های ضد آفتاب. نور خورشید، باد، سرما، آلودگی هوا و آلودگی دست های ما که با صورت ما در تماس هستند را نیز باید به این لیست اضافه کرد. یک شوینده مناسب علاوه بر پاکسازی کامل پوست صورت و از بین بردن سلول های مرده پوست، به افزایش مقاومت پوست در برابر عوامل محیطی و تولید سلول های جدید نیز کمک می کند.

اگر محصول (یا محصولات) مناسب پوست خود را پیدا کنید، می توانید پوست خود را شاداب و جوان نگه دارید.

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که می دانید برای هر سالاد چه سس هایی را دوست دارید. اما قبل از اظهار نظر در مورد نوع سس، باید بدانید که چه نوع سالادی است. اسفناج، سالاد کلم، سالاد یونانی … با پوست شما و پاک کننده مناسب هماهنگ است. قبل از انتخاب محصول مناسب برای شستشوی پوست، باید پوست خود را به خوبی بشناسید. اکثر ما زیاد به ظاهر پوست خود فکر نمی کنیم. اما همه ما نوع خاصی از پوست داریم و نمی توانیم به علائم آن توجه کنیم. استفاده از شوینده ای که برای پوست شما مناسب نیست می تواند مشکلات پوستی شما را بدتر کند و آن را بیش از حد خشک یا چرب یا ملتهب کند.

ویژگی های شوینده های مناسب برای پوست صورت

کلید انتخاب شوینده مناسب شناخت خود و نقش مواد پاک کننده خاص است. روش های صحیح پاکسازی پوست صورت، عطر، مرطوب کننده و مراقبت است. وقتی زمان انتخاب یک پاک کننده صورت فرا می رسد، همه ما گزینه های زیادی داریم.

صابون ها، ژل ها، کرم ها، فوم ها، لوسیون ها، تامپون ها و … گزینه های زیادی در بازار وجود دارد که در اکثر موارد با مشکل انتخاب مواجه می شویم.

البته واضح است که با خرید ساده یک محصول نمی توانید تمام نیازها و خواسته های خود را برآورده کنید. اما واقعا با این همه گزینه چگونه بهترین محصول را برای خود انتخاب می کنید؟اصلا بهترین محصول برای پوست شما چه چیزی باید داشته باشد؟آیا دارید؟

صورت ما بخشی از بدن است که هر روز در معرض عوامل آلاینده زیادی قرار می گیرد. از لوازم آرایشی برای زنان گرفته تا کرم های ضد آفتاب. نور خورشید، باد، سرما، آلودگی هوا و آلودگی دست هایی که با صورت در تماس هستند را نیز باید به این لیست اضافه کرد. یک پاک کننده مناسب علاوه بر پاکسازی کامل پوست صورت و از بین بردن سلول های مرده پوست، به افزایش مقاومت پوست در برابر عوامل محیطی و تولید سلول های جدید نیز کمک می کند.

هنگامی که محصول (یا محصولات) مناسب پوست خود را پیدا کنید، پوست شما شاداب و جوان می شود.

پوست خود را بشناسید

شما احتمالاً از آن دسته افرادی هستید که می دانید چه نوع سس را برای هر سالاد بیشتر دوست دارید. اما قبل از اینکه بخواهید نوع سس را پیشنهاد کنید، ابتدا باید بدانید که چه نوع سالادی است. سالاد کاهو، سالاد کلم، سالاد یونانی… در مورد پوست صورت و پاکسازی خوب هم همینطور. قبل از انتخاب محصول مناسب برای شستشوی پوست، ابتدا باید پوست صورت خود را به خوبی بشناسید. بسیاری از ما هرگز به نوع پوست خود فکر نمی کنیم. اما همه ما نوع خاصی از پوست داریم و با توجه به علائم آن می توانیم تشخیص دهیم. استفاده از صابون نامناسب برای پوست می تواند مشکلات پوستی شما را افزایش دهد و باعث خشکی یا چربی بیش از حد پوست یا حتی التهاب شود.

پوست شما جزو کدام یک از دسته های زیر است؟

پوست معمولی: این نوع پوست ترکیب متعادلی از چربی، رطوبت و خاصیت ارتجاعی دارد.

پوست چرب: آیا چند ساعت بعد از شستن، صورت شما چاق و براق می شود؟

پوست خشک: پوست خشک دارای منافذی است که تا ساعت ها پس از شستن ظاهر نمی شوند و پوست اغلب ناهموار است.

پوست حساس: این نوع پوست بسیار حساس است و در تماس با برخی مواد شیمیایی واکنش آلرژیک نشان می دهد.

پوست مختلط: اگر برخی از قسمت های پوست شما چرب و قسمت های دیگر خشک یا حساس است، پوست مختلط دارید.

انتخاب درست

اکنون که نوع پوست خود را شناختید، می توانید انتخاب دقیق و درستی داشته باشید. برای مثال با توجه به اینکه پوست شما مختلط است، می توانید به دنبال پاک کننده مخصوص این نوع پوست باشید و گزینه های دیگر را به راحتی حذف کنید. به عنوان مثال، اگر پوست شما خشک است، بهتر است از پاک کننده های حاوی الکل بالا خودداری کنید. اگر پوست چرب دارید، بهتر است از محصولاتی با PH کمتر استفاده کنید. چنین محصولاتی پوست چرب را بهتر تمیز می کند و سبوم را به آرامی کاهش می دهد. همچنین اگر پوست صورت شما حساس است بهتر است از پاک کننده هایی که حاوی مواد شیمیایی و خوشبو کننده زیادی هستند خودداری کنید. اگر روزانه زیاد از لوازم آرایشی استفاده می کنید، بهتر است یک پاک کننده مناسب برای ناحیه اطراف چشم خود پیدا کنید. اگر ورزشکار هستید (در فضای باز یا داخل سالن)، بهتر است محصولی پیدا کنید که منافذ پوست شما را کاملا باز کند تا عرق و آلاینده های محیطی آنها را مسدود نکند و باعث آکنه نشود. صرف کمی زمان برای خواندن اطلاعات در مورد محصولات، کمک زیادی به انتخاب درست می کند. البته این روزها بیشتر شوینده های صورت روی این نوشته می شود که کدام نوع پوست برای این محصول مناسب تر است.

محصولات طبیعی جلوتر هستند

اگر زمان کافی دارید، توصیه می کنیم که محتویات محصول پاک کننده را با دقت مطالعه کنید. البته ممکن است نام بسیاری از موارد موجود در این لیست برای شما ناآشنا و ناآشنا باشد. البته این مشکل در بسیاری از محصولات دیگر حتی خوراکی ها وجود دارد. پس نگران چه چیزی باشیم؟ نگرانی های زیادی داریم! برخی از مواد شیمیایی موجود در محصولات پاک کننده می توانند باعث آسیب پوست شوند. این مواد شیمیایی اغلب در عطر محصولات پاک کننده یافت می شوند. محبوب ترین این مواد فتالات ها هستند. اثرات مضر این ماده شیمیایی بر بدن انسان ثابت شده است. علاوه بر این مواد شیمیایی که استفاده می کنیم پس از شستشو وارد سیستم فاضلاب شده و وارد چرخه آب می شوند. در نتیجه میزان مواد شیمیایی موجود در محیط افزایش یافته و در نهایت منجر به آلودگی محیط زیست می شود. برخی از افراد از محصولات پاک کننده مانند عطر و دئودورانت استفاده می کنند. اما حقیقت این است که اگر می‌خواهید ضرر محصولات پاک‌کننده را به حداقل برسانید، بهتر است محصولات پاک‌کننده و عطرها را کاملاً از هم جدا نگه دارید تا بیشترین بهره را از یکدیگر ببرید. بنابراین، عموماً به افراد توصیه می شود از محصولات پاک کننده طبیعی استفاده کنند که برای پوست و محیط زیست ما مفید است.

آن را یادداشت کنید تا فراموش نکنید

بسیاری از ما شوینده های مختلفی را روی پوست خود امتحان کرده ایم اما بعد از مدتی تاثیر آن را بر روی پوست خود فراموش کرده ایم. در حالی که برخی از شوینده ها به تمیزی و براق شدن پوست ما کمک کرده اند، برخی دیگر چندان موثر نبوده اند

پس از مدتی استفاده از محصول، اگر نظر خود را در مورد این محصول و ویژگی های آن یادداشت کنید، پس از مدتی می توانید انتخاب بهتر و عاقلانه تری داشته باشید.

مشورت کردن

ایستادن در یک فروشگاه و دیدن انواع لباس های شسته شده در مقابل خود کمی ترسناک و در عین حال احمقانه به نظر می رسد.

انتخاب در چنین مواردی معمولاً انتخاب اشتباهی خواهد بود. امروز پزشکان بیشتر به شما کمک می کنند. از اطرافیانتان که پوستی مشابه شما دارند بپرسید از چه محصولاتی استفاده می کنند. استفاده از تجربیات دیگران می تواند شما را سریعتر به نتایج دلخواه برساند. همچنین می توانید از یک پزشک متخصص یا داروساز راهنمایی بخواهید.

چنین افرادی اطلاعات بیشتری در مورد صابون و مواد تشکیل دهنده آن دارند و می توانند بهتر به شما کمک کنند.

ترکیبات مفید در مواد شوینده

کلید انتخاب شوینده مناسب این است که با عملکرد هر یک از مواد شوینده آشنا شوید. هر شوینده حاوی مواد پاک کننده، عطرها، مرطوب کننده ها و مواد نگهدارنده است. پاک کننده ها وظیفه حذف آلودگی و چربی از روی پوست را بر عهده دارند. مرطوب کننده به نرمی و لطافت پوست کمک می کند و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.

عطرها بوی خوبی به صابون و پوست می دهند و از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند. هدف اصلی استفاده از صابون ها، عاری از آلودگی و چربی پوست است. برخی از پاک کننده ها، مانند پلی اتیلن یا آسیل پلی گلیکوزید، حاوی ترکیبات ملایمی هستند که به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند.

سایر مواد شیمیایی مانند تری اکسید گوگرد، اسید سولفوریک و اکسید اتیلن برای پوست های حساس مناسب هستند. این نوع کرم ها اغلب حاوی لانولین یا پارافین اضافی هستند که در نتیجه چربی و رطوبت پوست افزایش می یابد.

مواد مضر موجود در صابون

صابون های قوی و نامناسب از عوامل اصلی خشکی و تحریک پوست هستند. اما دانستن مواد مضر موجود در این گونه صابون ها می تواند شما را از انتخاب اشتباه نجات دهد. پاک کننده های حاوی یون های کربوکسیلات، سولفونات و سولفات می توانند به طور جدی به پوست شما آسیب بزنند.

همچنین اگر پوست حساس یا خشکی دارید، از مواد شوینده حاوی سدیم لوریل سولفات خودداری کنید. این ترکیب باعث افزایش خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شود. برخی از شوینده‌هایی که پزشک برای درمان آکنه تجویز می‌کند حاوی بنزوئیل پراکسید، گوگرد یا برخی از عوامل ضد باکتریایی مانند تری کلوکاربان و تریکلوزان هستند.

این ترکیبات می توانند پوست را خشک و حساس کنند به همین دلیل فقط افراد دارای پوست چرب و مستعد آکنه مجاز به استفاده از این محصولات هستند همچنین عطرها برای افرادی که پوست حساس و مستعد آلرژی دارند بسیار مضر است.

از کجا شوینده عمده بخریم؟

برای فروش عمده شوینده حتما به فروشگاه های معتبر مانند باباسلمان مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا