کسب و کار برتر

نکات مهمی که هر اپراتور لیزری باید بداند

نکات مهمی که هر اپراتور لیزری باید بداند

اپراتوری لیزر چیست؟

وقتی جسمی را می بینیم به این دلیل است که نور به آن جسم برخورد می کند، منعکس می شود و به چشم ما می رسد. در واقع، اگر چیزی نور را منعکس نکند، ما نمی توانیم آن را ببینیم. مثل خالص ترین شیشه. شیشه شفاف و شفاف از تمام پرتوهای نور عبور می کند، بنابراین ما نمی توانیم ببینیم. هر جسم علاوه بر بازتاب نور، یک پرتو نور را جذب می کند. کدام اشعه نور را جذب می کند و کدام را منعکس می کند باعث می شود رنگ آن متفاوت باشد.

نور لامپ، یعنی خورشید، از چندین پرتو نور با رنگ ها و طول موج های مختلف تشکیل شده است. در واقع تفاوت طول موج پرتوهای نور باعث رنگی شدن آنها می شود. اگر یک پرتو نور دارای طول موج بین 480 تا 750 نانومتر باشد، در محدوده مرئی قرار دارد. یعنی چشم ما می تواند رنگ آنها را تشخیص دهد. حالا وقتی چیزی را به رنگ سبز می بینیم یعنی این چیز رنگ های بنفش، آبی و قرمز به خود گرفته و رنگ سبز نشان داده است.

پرتوهای لیزر همگی دارای طول موج و انرژی یکسان هستند. پرتو لیزر تولید شده در دستگاه لیزر موهای زائد دارای طول موجی است که به خوبی توسط رنگدانه ای به نام ملانین جذب می شود. ملانین رنگدانه ای است که به مو و پوست ما رنگ می دهد. میزان ملانین در موهای ما بیشتر از پوست ما است. این رنگدانه عمدتاً در ریشه و بدن موهای ما متمرکز است.

هنگامی که لیزر به پوست ما برخورد می کند، لامپ و ساقه مو 3 برابر بیشتر از پوست جذب می شوند، بنابراین دستگاه لیزر طوری تنظیم شده است که به جای گرم کردن پوست، به طور انتخابی به پیاز و ساقه مو آسیب برساند. . زمانی که پیاز مو آسیب دیده است

دیگر هیچ مویی از آن رشد نخواهد کرد.

طول موج: فاصله بین دو قله متوالی است و با علامت Land λ نشان داده می شود.

در مورد تابش الکترومغناطیسی که به عنوان نور شناخته می شود، طول موج رنگ تابش را تعیین می کند.

چگالی تابش: برابر است با انرژی عبوری از یک واحد سطح در واحد زمان.

نکات مهمی که هر اپراتور لیزری باید بداند
نکات مهمی که هر اپراتور لیزری باید بداند

اشاره گر لیزری

برای دستیابی به بهترین نتایج لیزر در از بین بردن یا کاهش موهای زائد، باید بدانید که چگونه نشانگر لیزر را به درستی تنظیم کنید. نشانگرهای لیزر به شرح زیر است:

طول موج

جریان (فلوئنس) فلوئنس

عرض پالس

فرکانس (ضربان در ثانیه) فرکانس HZ

قطر پرتو اندازه نقطه

طول موج

هر چه طول موج بیشتر باشد، نفوذ عمیق تر و آسیب کمتری به پوست وارد می شود. برای پوست های تیره، از طول موج های بالاتر استفاده کنید.

توجه: لیزر موهای زائد باید از طول موج 600-1200 استفاده کند. زیرا طول موج های زیر 600 به پوست آسیب می رساند (آسیب اپیدرمی).

مقدار انرژی که به پوست نفوذ می کند. اگر رنگدانه های هدف کمتر در پوست وجود داشته باشد، از جریان بالاتر (قدرت بیشتر) استفاده می کنیم. برای موهای زبر، تیره و ضخیم از سرعت جریان کم استفاده می کنیم. اکنون برای موهای نازک و نازک بالا است.

عرض پالس

پهنای پالس بزرگ برای موهای ضخیم و تیره که رنگدانه های مورد نظر فراوانتر هستند استفاده می شود. برای موهای نازک و نازک با پهنای نبض کم استفاده می شود. مدت زمانی که پرتو با پوست در تماس است، عرض پالس نامیده می شود.

هر چه قطر پرتو بزرگتر باشد، پوست عمیق تر نفوذ می کند و جذب آن بیشتر می شود. اگر قطر پرتو زیاد باشد، جذب کمتر، جریان پوست کم‌تر و زمان درمان طولانی‌تر است. قطر پرتو بزرگتر است، به این معنی که با هر پالس یا شلیک، ناحیه بزرگتری از پوست تحت تأثیر قرار می گیرد و مدت درمان کاهش می یابد. هنوز تیز است. برای پوست تیره، قطر پرتو باید بزرگتر باشد.

فرکانس (تعداد شلیک در ثانیه)

هر چه فرکانس بیشتر باشد، زمان درمان کوتاهتر است.

نشانه ها

تاریخچه تاریخ/ برنزه شدن در برابر آفتاب را دریافت کنید.

جواهراتی بپوشید که نور را منعکس می کنند.

حذف سطوح صاف و آینه ها از اتاق لیزر.

4 هفته قبل از درمان، نباید از باند، اپیلاتور یا موچین استفاده کنید.

محل درمان را با الکل تمیز کنید.

هم اپراتور و هم بیمار باید از عینک لیزر استفاده کنند در غیر این صورت باعث نابینایی می شود.

عکس ها باید 20 درصد همپوشانی داشته باشند.

سر دستگاه را به خوبی تمیز کنید، زیرا ممکن است به آن چسبیده باشد.

در مناطقی که در معرض نور خورشید هستند از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. انرژی یا جریان دستگاه در جلسه اول کم است و در جلسات بعدی جریان کم کم افزایش می یابد.

از آب داغ، حمام و صابون به مدت 12 تا 48 ساعت پس از عمل خودداری کنید.

عوارض لیزر درمانی

درد کوتاه در طول درمان

قرمزی و تورم مداوم (از کمپرس یخ و کرم هیدروکورتیزون برای قرمزی طولانی مدت استفاده کنید)

پرپیگمانتاسیون یا تیره شدن پوست در پوست های تیره تر و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید احتمال بیشتری دارد.

تیرگی پوست یا رنگ پوست نسبت به پوست اطراف مهمترین عارضه است. این معمولا موقتی است، اما می تواند دائمی و درمان آن دشوار باشد.

میسوزه

نظر: سوزش ممکن است پس از بهبودی، به ویژه پس از استفاده از راکوتن رخ دهد

کهیر

آسیب چشم یا نابینایی

رشد موی متناقض: این مشکل می تواند برای مدت کوتاهی رخ دهد، اغلب با یک لیزر موی خوب که از دوزهای پایین استفاده می کند، می توانیم به جای کاهش به رشد مو برسیم.

اگر فواصل بین جلسات لیزر کوتاه باشد (کمتر از 21 روز)، ممکن است هورمون های مردانه افزایش یابد.

دکمه بازگشت به بالا