فرهنگ و هنرکسب و کار برتر

راهنمای خرید انواع مدل قندان مسی

قندان مسی و ویژگی های آن

یکی از ظروفی که همواره کنار نوشیدنی های گرم برای پذیرایی استفاده می شود قندان است؛ به خصوص که زیبا و چشمگیر باشد. قندان مسی علاوه بر این که جنیه ی تزئینی دارد برای پذیرایی از مهمان بسیار شیک بوده و فضای سنتی به محفل شما می بخشد. در این مقاله درباره قندان مسی و ویژگی های آن بیشتر خواهیم گفت. همچنین به معرفی نفیس مس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

شکلات خوری مسی | قیمت قندان مسی زنجان‬‎ | قیمت قندان مسی طرح سیب‬‎

قندان مسی جلوه ی زیبا در سینی پذیرایی

برای برخی از مردم جهان مانند ایران ، ترکیه و … که به فرهنگ اصیل خود اهمیت می دهند انتخاب ظروف خوری دارای اهمیت خاصی است. قندان مسی یادآور دوران نوستالوژیک خانه پدری است که جلوه ی زیبابی به پذیرایی چای‌مان می دهد. قندان مسی یک محصول بسیار شیک است که همه را تحت تأثیر قرار می دهد و مهمانان احساس خاصی خواهند کرد.

مزایای استفاده از قندان مسی

مزایای استفاده از قندان مس را می توان به صورت زیر برشمرد.

1- تولید خون بدن را افزایش می دهد.

2- کار سلول های عصبی در مغز را افزایش می دهد و فعالیت مغز شما را فعال می کند.

3- عملکرد غده تیروئید را افزایش می دهد.

4- انرژی مثبت به بدن می دهد.

5- قندی که از قندان مسی برداشته می شود ، خالص تر و تمیزتر می گردد.

6- قندان مسی کمترین میکروب را در خود نگه می دارد.

7- استفاده از قندان مسی از روماتیسم و ​​کلسیفیکاسیون جلوگیری کرده و درد مفاصل را تسکین می دهد.

8- استفاده از قندان مسی باعث کاهش و رفع استرس و خستگی روحی می شود.

9- این ماده توانایی ترمیم زخم های پوستی را دارد و منبعی برای بهبودی بیشتر است.

10- باکتری ها را از بین می برد.

11- اگر می خواهید سالم زندگی کنید ، از قندان مسی استفاده کنید.

توجه: قندان مسی را در ماشین ظرفشویی شست و شو ندهید. شستشوی با دست باعث افزایش عمر می شود.

به سرعت سرد می شود

مس همانطور که به سرعت گرم می شود ، به سرعت نیز سرد می شود. به همین دلیل است که بسیاری از آب نبات سازها و شکلات سازها از ها و ماهی تابه های مسی استفاده می کنند. مس ماده کاملی است که می توانید قند و شیرینی را داخل قندان مسی نگهداری کنید.

قندان مسی روکش شده است

مس یک فلز واکنشی است. در بیشتر موارد ، این بدان معناست که باعث می شود طعم فلز مس به قند شما نفوذ کند. لذا اکثر قندان های مسی با فلز غیر واکنشی پوشانده شده اند.

قندان مسی با چه چیزی پوشانده شده است؟

اگر قندان مس قدیمی دارید ، ممکن است با روکش فلز نرم تری مانند قلع برخورد کنید. قلع به مس شما یک سطح عالی و نچسب برای کار می دهد.

کمی اسیدیته به حفظ درخشندگی کمک می کند

اگر قندان مسی قدیمی دارید ، می توانید آن خود را با کمی اسیدیته به ظرفی نو تبدیل کنید. کمی آب لیمو یا سرکه می تواند درخشش قندان مسی شما را زنده کند.

بسیار بادوام است

مراقبت از مس ساده است ، به طوری که پوشش را خراش نمی دهد. در صورت مراقبت ، قندان مسی می تواند بسیار بادوام باشد. تا زمانی که سوراخی در آن وجود نداشته باشد ، بازگرداندن ظروف آشپزی مسی به شکوه قبلی نسبتاً آسان است.

به راحتی احیاء می شوند

در بیشتر موارد ، قندان مسی در برابر خوردگی بسیار قوی و مقاوم  است. اما اگر مس با روکش قلع دارید ، مهم نیست که چقدر از آن مراقبت می کنید ، به مرور زمان از بین می رود. در صورت مشاهده آسیب به پوشش قلع ، می توانید در مواقع ضروری قابلمه ها و ماهیتابه های مسی خود را مجدداً قلع اندود کنید.

برای آثار هنری طراحی شده اند

قندان مسی نه تنها در آشپزخانه بسیار مفید بوده ، بلکه بسیار زیباست. ظرف های مسی خود را در کمد پنهان نکنید. مجموعه ظروف مسی خود را با افتخار به نمایش بگذارید. آنها پذیرایی شما را زنده می کنند.

معرفی قندان مسی

قندان مسی یک ظرف کوچک درب دار است که به شکل های مختلفی طراحی می شود. شکمی بدون پایه، شکمی پایه دار، گنبدی، دخلی، درب مخروطی، درب گنبدی و غیره از انواع طراحی های مختلفی است که به روی قندان های مسی انجام می شود. برند با ارائه طرح های مختلف سعی در پوشش دادن سلیقه همه مشتری های خود دارد. این مجموعه همچنین در تلاش است از هنرهای دیگر برای تولید محصولاتی کاملاً متفاوت بهره جوید. این مجموعه از روکش کروم، سفید قلم، سیاه قلم، مس پرداز، ، و غیره برای تولید محصولاتی کاملاً متفاوت استفاده کرده است.

همچنین قندان مسی این برند به صورت بدون پایه، تک پایه و سه پایه طراحی شده است که نمای ظاهری آن را بسیار متفاوت کرده است. لبه های قندان نیز به صورت ساده یا چین دار طراحی شده اند که هر یک زیبایی خاص خود را دارند. سطح خارجی قندان ها به صورت ساده یا چکشی است یا از دیگر هنر ها برای تزئین آن ها استفاده شده است. قسمت داخلی قندان ها نیز که بخش مصرفی آن هستند با لایه ای از قلع پوشانده شده است.

قندان مسی با طرح میوه

برند نفیس مس برای تولید قندان مسی از طرح های خلاقانه و جذاب نیز استفاده کرده است. این برند قندان هایی به شکل میوه طراحی کرده است. از این نمونه ها می توان به قندان های سیب، انار و آناناس اشاره کرد. از این قندان ها می توان به عنوان یک آیتم تزئینی روی میز پذیرایی جلو مبلی نیز استفاده کرد. طراحی این قندان ها کاملاً مدرن است و می توانید آن را در یک سینی آینه ای به همراه شمع و گلدان قرار دهید و گوشه ای دنج و زیبا را طراحی کنید.

در هنگام خرید قندان مسی باید به شدت سایز آن را مورد توجه قرار دهید. سایز قندان را باید با توجه به نیاز و میزان مصرف تان تعیین کنید. اگر برای مصرف روزانه تان نیاز به قندان دارید به تعداد افراد خانواده و میزان مصرف قند و شکلات غیره توجه کنید. بهتر است از سایز های بزرگ تر برای مهمانی ها استفاده کنید. همچنین توجه کنید که قندان مجهز به درب باشد و درب آن کاملاً چفت شود تا از ورود گرد و غبار به داخل آن جلوگیری شود.

قندان های نقره کوبی شده یا فیروزه کوبی شده از زیبایی بسیار بیشتری برخوردار هستند، اما در عین حال قیمت بالاتری نیز دارند. اما خرید محصولات مسی از هر نظر به صرفه و عاقلانه است. شما با پرداخت هزینه ای مشخص، محصولی را خریداری می کنید که علاوه بر آنکه زیباست و می توانید آن را به عنوان دکوری استفاده نمایید، کاملاً کاربردی بوده و سال ها ماندگاری دارد. قندان مسی چیست؟

قندان مسی از گذشته تا به امروز یکی از ظروف پذیرایی مسی در هر خانه ایرانی است. البته قندان های مسی به واسطه نوشیدن چای که یکی از عادات ما ایرانی ها می باشد با فرهنگ ما عجین شده است. خانم های ایرانی همواره در خرید قندان های مسی وسواس خاصی به خرج می دهند. از این رو همواره ترجیح می دهند که خرید را به طور مستقیم از مسگران زنجانی انجام دهند. در این مطلب قصد داریم که شما را با قندان های مسی و انواع آن آشنا کنیم.

معرفی قندان مسی:

قندان های مسی یک ظرف درب دار کوچک می باشند که به شکل های مختلفی طراحی شده است و جلوه چشم نوازی به سینی چای شما خواهد بخشید. این قندان در عین اینکه می توان از آن به منظور قندان استفاده نمود، کاربردی زینتی نیز دارد. ظروف و قندان های مسی علاوه بر جنبه زیبایی شناختی آن، دارای خواصی همچون ضد باکتریایی و حاوی املاح معدنی همچون آهن و مس می باشند. قندان های مسی زنجان ارمغانی از مسگران زنجانی هستند که به صورت ماشینی قالب زنی شده و پرداخت روی آنها به کمک دست انجام می گیرد.

انواع مدل قندان های مسی:

قندان های مسی امروزه در طرح و مدل های مختلف توسط مسگران طراحی و تولید شده است. شما می توانید هر یک از مدل های قندان را به عنوان آیتم تزیینی روی میز پذیرایی یا جلو مبلی استفاده نمایید. به طور کلی انواع مدل قندان های مسی عبارتند از:

  • قندان مسی پایه دار
  • قندان مسی بدون پایه
  • قندان مسی ساده
  • قندان مسی طرحدار

طراحی هریک از قندان ها کاملا مدرن است. از این رو شما به منظور خلق گوشه ای دنج و سنتی می توانید آن را در یک سینی آینه ای به همراه گل و شمعدان بکار ببرید.

خرید قندان مسی:

در هنگام خرید قندان مسی مسئله ای که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، سایز قندان های مسی می باشد. دقت داشته باشید که سایز را بر مبنای نیاز و مصارف خود تعیین نمایید. چنانچه برای مصارف روزانه خود به قندان های مسی نیاز دارید به تعداد افراد خانواده و میزان قند و شکلات توجه کنید. بخاطر داشته باشید که قندان دارای درب چفت شده باشد تا از ورود گرد و غبار جلوگیری کند.

 قیمت قندان مسی:

قیمت قندان مسی بیشتر از قندان های چینی و شیشه ای نیست اما توجه داشته باید که قندان های مسی با ارزش هستند و بعد از خرید هم از قیمت آن کاسته نخواهد شد. اگر به دنبال یک قندان شیک و لوکس هستید، قندان های مسی طرحدار با نقره و فیروزه کوبی بهترین انتخاب هستند اما قیمت آن بالا می باشد. امروزه خرید قندان مسی پایه دار و طرحدار به دلیل زیبایی منحصر به فرد نسبت به قندان های مسی بدون پایه و قندان های مسی ساده رشد چشمگیری داشته اند. توجه داشته باشید که قیمت قندان های مسی از هر نظر مقرون و به صرفه می باشد.

سخن پایانی:

همانطور که عنوان شد، قندان مسی زنجان در طرح ها و انواع مختلفی توسط مسگران این دیار تولید می شود.  این قندان های مسی برای علاقه مندان به هنرهای سنتی و محصولات دست ساز انتخابی مناسب و بی نقص به نظر می رسند.

ناصر علی محمدی

نفیس مس زنجان تولید کننده انواع ظروف مسی با کیفیت ، کار خود را به عنوان عرضه کننده ظروف مسی از اوایل سال 98 آغاز کرده و تلاش دارد محصولات مسی اصل و با کیفیت تولید شده در نفیس مس زنجان را در اختیار خانواده های ایرانی قرار دهد .
دکمه بازگشت به بالا