کسب و کار برتر

آموزش رفع تیرگی پوست

آموزش رفع تیرگی پوست

از بین بردن پوست تیره با روش های طبیعی اگرچه سخت به نظر می رسد اما تجربه نشان داده است که این کار کاملا امکان پذیر است. تیرگی پوست بیشتر یک مشکل زیبایی است تا یک بیماری. این عارضه معمولاً خطرناک نیست و تا حد زیادی با اقدامات ساده و کم هزینه قابل درمان است. در اینجا به شما آموزش می دهیم که چگونه پوست تیره صورت و سایر اعضای بدن را مرحله به مرحله از بین ببرید. همچنین برای رفع تیرگی پوست میتوانید به آموزش پاکسازی پوست در تهران فاطمه حبشی مراجعه کنید.

درباره بیماری پوست تیره

پوست تیره یک بیماری شایع با نام علمی هایپرپیگمانتاسیون است. در این بیماری اختلالات رنگدانه ای پوست باعث تغییر در رنگ پوست شما می شود. ملانین که توسط سلول های پوست تولید می شود، مسئول تغییر رنگ پوست شما است. شرایطی که پوست شما را تیره می کند می تواند کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر تیره شدن پوست طبیعی، لکه های ناشی از افزایش سن، که به عنوان لکه های کبدی نیز شناخته می شوند، یک نوع رایج هیپرپیگمانتاسیون هستند.

3 مرحله برای از بین بردن پوست تیره

در 3 مرحله زیر، علت تیرگی پوست خود را کشف خواهید کرد، محصولات مناسب را برای خود تعیین می کنید، یاد می گیرید که چگونه پوست تیره را از بین ببرید و نکاتی را در مورد عادات روزانه برای جلوگیری از تیرگی پوست یاد خواهید گرفت:

1. علل تیرگی پوست را بشناسید

اولین قدم برای از بین بردن پوست تیره، کشف علت آن است. با کشف علت تیرگی پوست، رفع آن بسیار آسان تر می شود. شایع ترین علل تیرگی پوست عبارتند از:

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید

مصرف دارو و استفاده از درمان هایی مانند شیمی درمانی

تغییرات هورمونی مانند دوران بارداری

بیماری های سیستم غدد درون ریز، مانند بیماری آدیسون

ملاسما

مقاومت به انسولین

آسیب های پوستی یا آسیب های بدن

جوش و جوش

نقطه حشره

احتراق

بریدگی، کبودی یا جراحت

پسوریازیس یا سایر بیماری های پوستی

آلرژی به لوازم آرایشی

آلرژی به محصولات مراقبت از پوست

2. شناخت محصول مناسب برای تیره شدن پوست و نحوه استفاده از آن

چندین محصول و مواد طبیعی وجود دارد که به از بین بردن جوش های سر سیاه کمک می کند. در میان آنها موثرترین محصولات عبارتند از:

رفع تیرگی پوست
رفع تیرگی پوست

ژل سیاه کننده پوست زیما:

این محصول از ترکیب ژل آلوئه ورا، پرشین گلنار، خاک رس، سدر، عرق بید، عرق کاسنی و عرق گل همیشه بهار تهیه شده است. ژل تیره کننده پوست زیما محصولی مناسب برای از بین بردن سلول های مرده و همچنین آلودگی و آلودگی های انباشته شده در منافذ پوست می باشد. این محصول عملکرد یک لایه بردار طبیعی را دارد که تا حد زیادی آثار سوختگی، کک و مک، جای جوش و لکه های تیره روی پوست را محو می کند. ژل تیره کننده پوست زیما منافذ پوست را تمیز کرده و باعث شفافیت و طراوت پوست می شود.

چای سیاه:

اثربخشی آب چای سیاه در رفع تیرگی پوست در مطالعات آزمایشگاهی متعددی به اثبات رسیده است. برای استفاده از این محصول باید دو بار در روز، شش روز در هفته، حداقل به مدت چهار هفته از آن استفاده کنید. برای تهیه این ماده موثر، یک قاشق غذاخوری برگ چای سیاه تازه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. سپس بگذارید چای به مدت دو ساعت دم بکشد. اکنون صاف کنید تا تفاله چای از عصاره آن جدا شود. سپس یک تکه پنبه را در آب چای خیس کنید و دو بار در روز روی نواحی تیره پوست خود بمالید.

اساسا:

ثابت شده است که شیر، روغن و شیر ترش به طور موثر رنگدانه های پوست را روشن می کنند. اسید لاکتیک موجود در این محصول مسئول این اثر است. برای استفاده از شیر برای درمان پوست تیره، باید پنبه ای را در شیر خیس کنید. دو بار در روز پنبه آغشته به شیر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به نتایج رضایت بخشی برسید.

ترشی گوجه فرنگی:

مطالعه ای در سال 2011 که در مجله British Journal of Dermatology منتشر شد نشان داد که پوست گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است و از پوست در برابر آسیب های کوتاه مدت و طولانی مدت محافظت می کند. شرکت کنندگان در این مطالعه به مدت 12 هفته هر روز 55 گرم گوجه فرنگی مخلوط با روغن زیتون مصرف کردند.

عدس قرمز:

عدس قرمز به عنوان یک درمان موثر برای هایپرپیگمانتاسیون شناخته شده است. عصاره عدس قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای پوست مفید است. برای تهیه ماسک عدس قرمز در منزل، 50 گرم عدس قرمز را در یک کاسه آب خیس کنید. از مخلوط کن یا غذاساز برای تهیه خمیر خوب استفاده کنید. حالا خمیر را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس این خمیر را با آب سرد بشویید و پوست خود را با حوله خشک کنید. این ماسک را حداقل 3 تا 5 بار در هفته روی نواحی تیره پوست خود بمالید.

عصاره ارکیده:

بر اساس مطالعات علمی و منابع معتبر، عصاره ارکیده به اندازه قرص ویتامین C در کنترل رنگدانه های پوست موثر است. استفاده از عصاره غنی ارکیده روی پوست به مدت هشت هفته باعث کاهش و محو شدن لکه های تیره روی پوست می شود. حتی می توانید از محصولات پوستی حاوی عصاره ارکیده از جمله ماسک، کرم و اسکراب برای روشن کردن پوست خود استفاده کنید.

پیاز قرمز:

اگر پوستی تیره به دلیل لک دارید، این محصول برای شما مناسب است. عصاره پیاز قرمز یکی از مواد تشکیل دهنده کرم های ترمیم کننده پوست و زخم است. مطالعات نشان داده اند که پوست پیاز قرمز خشک شده می تواند به طور موثری پوست را روشن کند. اگر می خواهید از محصولات پیاز قرمز برای درمان فشار خون بالا استفاده کنید، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی زاج سبز هستند. همان عنصر پیاز قرمز برای رفع تیرگی ناشی از لک است.

3. عادت های ساده را هر روز تغییر دهید تا از تیرگی پوست جلوگیری کنید

برای رهایی از تیرگی پوست با تغییر عادات روزانه و جلوگیری از تیرگی پوست باید نکات مهم زیر را در نظر بگیرید:

شما باید از استفاده از درمان خشن روی پوست خودداری کنید، زیرا می تواند باعث آسیب و تیرگی پوست و آسیب جدی به اندام های داخلی شود.

هنگام خرید مرطوب کننده ها مراقب باشید و از آن هایی که حاوی جیوه هستند خودداری کنید.

در طول روز از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب را هر 2 ساعت بعد از شنا یا تعریق دوباره استفاده کنید.

از تابش مستقیم نور خورشید بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر خودداری کنید.

پوست خود را به طور منظم در طول روز مرطوب کنید.

از محصولات لایه بردار خشن خودداری کنید.

آکنه، پسوریازیس یا سایر بیماری های پوستی را به سرعت درمان کنید.

اگر لکه های تیره نتیجه قرص های ضد بارداری یا سایر داروها هستند، به پزشک مراجعه کنید.

درمان طبیعی را به طور منظم تکرار کنید و تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

دکمه بازگشت به بالا