ورزشی

ماموریت ممکن فولادمردان برای صعود در آسیا

مجله خانواده/خوزستان تیم فوتبال فولاد ایران در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز دوشنبه با نماینده عربستان دیدار می کند.

تیم فولاد که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با سخت کوشی موفق شدند بالاتر از تیم های شباب الاهلی امارات، الغرافه قطر و آخال ترکمنستان به عنوان تیم صدرنشین به مرحله حذفی صعود کنند، امروز در یک هشتم نهایی و یک بازی حساس با الفیصلی عربستان دیدار می کنند.

به گزارش مجله خانواده، تیم نکونام در حالی امروز با الفیصلی دیدار می کند که در سه بازی اخیر خود در لیگ برتر ناکام بوده است اما از آنجا که بازی در آسیا برای تیم فولاد یک بازی ملی محسوب می شود، مطمئنا شاگردان نکونام با فراموشی آن نتایج در اندیشه رقم زدن بهترین نمایش و نتیجه و در نهایت صعود به دور بعدی آسیا هستند. البته حریف عربستانی فولادی ها هم با شرایط خوبی پا به مرحله حذفی آسیا نگذاشته و آن ها هم پنج هفته اخیر لیگ یک عربستان تنها به یک برد و یک  تساوی رسیده‌اند و در نتیجه گیری ناکام بوده اند.

اما سرمربی الفیصلی با یک تفاوت بزرگ مقابل فولاد ظاهر می شود؛ اوزانیدیس سرمربی این تیم اگر چه تیمش در لیگ یک حضور دارد اما دارای ستاره های فراوان و پنج بازیکن خارجی است و با دست پر مقابل نماینده ایران پا به میدان می گذارد، در حالی که نکونام این فصل به دلیل مصدومیت چندین بازیکن کلیدی خود را از دست داد.

به نظر می رسد در بازی حساس با الفیصلی، جواد نکونام روی چند بازیکن حساب ویژه باز کرده است؛ بازیکنانی چون اشکان دژاگه که سابقه حضور در بازی های بزرگ را داشته و تجربه اش امروز می تواند به فولاد بسیار کند. تورس بازیکن اسپانیایی تیم فولاد هم بازیکن دیگری است که می تواند برگ برنده فولاد باشد. بازیکنی که نکونام امیدوار است مثل بازی با پرسپولیس که زننده گل پیروزی بخش فولاد بود، این بار در آسیا فولاد را با گلزنی خود به دور بعد ببرد.

طبق خبرهایی که از کاروان فولاد در دوحه قطر و پیش از این بازی به گوش می رسد، تیم در بهترین شرایط روحی روانی قرار دارد و همه آماده این مصاف دیدنی و نفس گیر و صعود هستند. ماموریتی که برای فولادمردان غیرممکن نیست.

نکونام که در سه فصل اخیر در خوزستان، از فولاد تیمی سخت کوش ساخته و توانسته افتخارات خوبی را برای نماینده خوزستان رقم بزند، این بار در فکر رقم زدن افتخاری دیگر و حضور تیمش در جمع هشت تیم برتر آسیا است تا موفقیت دیگری را به کلکسیون افتخارات خود و باشگاه فولاد اضافه کند. فولاد تاکنون پنج بار در آسیا حضور داشته است که دو بار آن توسط نکونام رقم خورده است و حالا به گفته خود نکونام آن ها در قطر هستند تا با صعود در جمع هشت تیم برتر برای اولین بار، تاریخ سازی کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا