جامعه

انجام سالانه ۵ میلیون ماموریت توسط اورژانس در کشور

مجله خانواده/ قم رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فعالیت 24 هزار نفر در این سازمان، گفت: نیروهای اورژانس سالانه حدود 5 میلیون ماموریت در نقاط مختلف کشور انجام می دهند که از این تعداد 500 هزار نفر مربوط به تصادفات جاده ای است که وجود دارد.

آیت الله سید محمد سیدی در دیدار رئیس سازمان اورژانس کشور که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، در شئون مختلف پیامبر اسلام (ص) مقام والایی دارد. فرمود: خداوند متعال قرآن کریم به رحمت خود اشاره می کند که این تأثیر برای هرکس قابل درک است.

وی بابیان اینکه اورژانس به همه رحم می کند گفت. چترهای اضطراری باید همه را به یک اندازه پوشش دهد.

نماینده ولی فقیه ایالت کام با اشاره به اینکه نیروهای اورژانس بدون ترس در بین مردم کرونا وجود داشته و خدمت می کنند، بیان کرد: این نیروها نشان از شجاعت و اعتماد بالای شالیزار است.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در این همایش گفت: 50 پایگاه نیروی هوایی، 2 پایگاه دریایی و 200 اورژانس موتوری در ایران فعال هستند.

وی بابیان اینکه 24 هزار امدادگر در نقاط مختلف کشور به مردم خدمات رسانی می کنند، گفت: اعتبار امدادگران را نشان می دهد.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در شرایطی که بیمار بدترین شرایط را تجربه می کند، خدمات اورژانسی به صورت رایگان به روی بیمار باز است.

وی به هزینه بالای اورژانس های هوایی اشاره کرد و گفت: ما سالانه 250 تا 300 میلیارد تومان برای پایگاه های اضطراری نیروی هوایی هزینه می کنیم و اورژانس هوایی هر ماموریت حدود 100 میلیون تومان هزینه دارد.

میادفر گفت: در بسیاری از کشورها، مشکلات پیوند قلب با استفاده از اورژانس های هوایی برطرف نمی شود. دیروز سی و پنجمین پیوند قلب توسط نیروی اورژانس انجام شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به تقدیم 18 شهید به مردم میدان کرونا گفت: هر انتظاری آنها در کرونا هستند.

وی بابیان اینکه نیروهای اورژانس سفیران واقعی نظام در بین مردم هستند، گفت: خدمت به مردم افتخار ماست و امیدواریم با عنایت امام زمان (عج) بتوانیم خدمات گسترده تری را ارائه دهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا