ورزشی

بزرگترین آبشار خزه ای ایران جاذبه ای خارق العاده برای گردشگران

به گزارش خبرگزاری مجله خانواده از گرگان ، خطی از مخمل سبز در دل یک جنگل انبوه بی‌انتها کشیده شده و از زیر این مخمل سبز، آبی به خنکای زمستان و به طراوت بهار بیرون می‌جهد. اینجا تکه‌ای از بهشت است که روی زمین جا مانده است؛ اینجا آبشار کبودوال بزرگترین آبشار خزه ای ایران در دل جنگل‌های استان گلستان و شهرستان علی‌آباد کتول است. 

تصویری که از جنگل در ذهن بسیاری از آدم‌ها نقش بسته، آمیزه‌ای از سبزینگی درختان، بوی علف‌های‌ نمدار و نور بیتاب و گاه‌به‌گاه خورشید است که می‌خواهد از لابه‌لای درختان راهی به بیرون باز کند. حالا فرض کنید در دل یک جنگل انبوه علاوه‌بر این زیبایی‌های بی‌انتها، صدای دلچسب آبشاری مشهور را هم می‌توانید بشنوید. صدای آبشار کبودوال. بزرگترین آبشار خزه ای ایران.

آبشار کبودوال کجاست؟

آبشار کبودوال یعنی بزرگترین آبشار خزه ای ایران و حتی شاید جهان، در دل جنگل‌های شهرستان علی‌آباد کتول و در ۵ کیلیومتری جنوب شرقی این شهرستان واقع شده است.

بزرگترین آبشار خزه ای ایران؛ آبشار کبودوال

آب این آبشار زیبا، زلال و شفاف است و برای مصرف انسانی هم مناسب است. اگر چشم‌های‌تان هوای دار و درخت و دیدن جنگل را کرده و می‌خواهید با صدای آب کمی آرامش به‌دست بیاورید و دود‌و‌دم و شلوغی شهری را فراموش کنید، جنگل‌های استان گلستان و آبشار کبودوال جاذبه‌‌هایی دیدنی‌ و چشم‌نوازی هستند که انتظارتان را می‌کشند. پس آن‌ها را در صدر لیست محبوب‌ترین مقاصد گردشگری خود قرار بدهید.

مسیر دسترسی به آبشار کبودوال

از پارک جنگلی تا محل آبشار کبودوال، حدود ۲۰دقیقه پیاده‌روی دارد که البته مسیری بسیار زیبا است و خسته نمی‌شوید. بعد از پارک خودرو در قسمت پارکینگ و در ابتدای مسیر جنگلی، برای رسیدن به آبشار، پیادهروی نیم ساعته در مسیر سنگ‌فرش و پلکانی را دارید.

حدود ۳۲۰ پله سنگی و حدود ۱۷۰متر ارتفاع تا سرچشمه آبشار طی خواهید کرد. این مسیر برای افرادی با بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه نمی‌شود. 

زیبایی‌های آبشار کبودوال

در کنار تاریخچه فرهنگی غنی و گوناگون استان گلستان که از تیره‌ها و نژادهای مختلف با لهجه‌ها و زبان‌ها و گویش‌های در آن زندگی می‌کنند، این استان با داشتن طبیعت بکر جنگلی از جنگل‌های هیرکانی با درختان هزاران ساله سرخدار و جنگل‌های بلوط، به سرزمین آبشاران و چشمه‌سارها معروف است.

بیش‌تر از ۶۰ آبشار کوچک و بزرگ مثل آبشار شیرآباد، لوه، کبودوال، گلستان، باران کوه، زیارت، دوآب و شادان (هفت طبقه) در این استان به مناطق زیبای گردشگری تبدیل شده‌اند. 

آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی در امتداد رودخانه‌ کبودوال خودنمایی می‌کنند که در زیر هر آبشار، حوضچههای جالبی بهوجود آمده که  جوانان از آن برای شنا و آبتنی استفاده می‌کنند. آبشار کبودوال بهعنوان مهم‌ترین جاذبه‌ گردشگری این محل است؛ آب آن زلال و شفاف بوده و زمزمه حرکت آب در فضای آرام و سکوت جنگل، بهترین وسیله‌  آرامش است.

آبشار استان گلستان

این آبشار بزرگ‌ترین آبشار خزه‌ای ایران است؛ آبشاری که طبیعتی بی‌مانند دارد. آبشار کبودوال به خاطر قرارگرفتن در ارتفاع ناچیزی از سطح دریا و نزدیک‌بودنش به شهر، دارای آب‌و‌هوایی بسیار معتدل است.

انتهای پیام/

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با انگیزه‌ای برای به اشتراک گذاری آگاهی خود از دنیای ورزش. با استفاده از تحلیل‌های دقیق و روند داستان‌سازی شیوا، من سعی می‌کنم خوانندگان را در دنیای ورزشی همراهی کنم و آن‌ها را به سمت تجربه‌ی هیجان‌انگیز ورزش ببرم.
دکمه بازگشت به بالا