فرهنگ و هنر

کاهش شدید گردشگران پرتغال – مجله خانواده

طبق آمار رسمی ، تعداد گردشگران خارجی در پرتغال در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است.

به گزارش مجله خانواده ، آمار رسمی به نقل از رویترز نشان می دهد که تعداد گردشگران خارجی در سه ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته مقایسه شده است زیرا قرنطینه در اوایل سال جاری به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در پرتغال انجام شد و 92٪ کاهش یافت.

طبق مرکز ملی آمار ، فقط 160،000 گردشگر خارجی بین ژانویه و مارس 2021 در هتل های پرتغال اقامت داشتند. اولین قرنطینه پرتغال از اواسط مارس سال 2020 آغاز شد و در سه ماهه اول سال گذشته کمتر تنظیم شد.

مرحله دوم قرنطینه پرتغال در بیشتر سه ماهه گذشته در حال انجام است تا با افزایش ناگهانی شیوع ویروس کرونا ، مقابله کند اما روند آرام سازی تدریجی محدودیت ها برای مدتی در حال انجام است.

ارقام رسمی همچنین نشان می دهد که محل اقامت گردشگران انگلیسی ، بزرگترین منبع گردشگران خارجی در پرتغال ، 94 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بخش گردشگری پرتغال که حدود 15٪ از تولید ناخالص داخلی را قبل از همه گیری کرونا تشکیل می داد ، سال گذشته بدترین آمار را از اواسط دهه 1980 به ثبت رسانده است. تعداد گردشگران خارجی سال گذشته 76 درصد کاهش یافت و به کمتر از 4 میلیون نفر رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا