فرهنگ و هنرکسب و کار برتر

ادامه تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس

هر سال دانشجو های خیلی زیادی از نقاط مختلف جهان به نیت ادامه تحصیل در ترکیه وارد این کشور می شوند. یکی از مقاصد دانش آموزان و دانشجویان ایرانی نیز برای تحصیل، ترکیه است. کشور ترکیه ارتباطات خیلی خوبی با اروپا دارد. از این رو دانش آموزان و دانشجویان می خواهند با ادامه تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس راه رسیدن به سمت کشور های اروپایی و آمریکا را هموار نمایند. ترکیه یکی از اولین مقاصدی است که مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار می گیرد چون که کیفیت آموزشی بالایی دارد و همچنین از نظر اقتصادی نسبتا مقرون به صرفه تر از باقی کشورهاست. ضمنا می توانید راجع به تحصیل لیسانس در کانادا مطالعه فرمایید.

ادامه تحصیل در ترکیه با مدرک لیسانس چگونه است؟

شما اگر که در ایران دوره ی کارشناسی خود را گذرانده باشید، یکی از بهترین مقاصد برای ادامه تحصیل شما در مقطع کارشناسی ارشد، ترکیه است. برای دانشجو شدن در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد، از شما آزمون ورودی گرفته نخواهد شد. اما رقابت زیادی برای کسب صندلی ها وجود دارد. دانشجویان در این مقطع می توانند به زبان های انگلیسی یا ترکی تحصیل کنند. دانشجویان بر حسب این که به چه زبانی تحصیل کنند، هزینه تحصیل شان متفاوت است. برای پرداخت هزینه ها خیلی جای نگرانی نیست. چون که دانشجویان اوقات آزادی دارند که می توانند در آن ها به کار و کسب درآمد بپردازند. و اگر که دانشجو رزومه قوی ای در دست داشته باشد، شانس بورسیه شدن و دریافت کمک هزینه از سمت دانشگاه را دارد. مطالعه ی مقاله تاثیر معدل در کنکور 1401 به شما پیشنهاد می شود.

شانس دریافت فاند در مقطع کارشناسی ارشد با ادامه تحصیل در ترکیه

این که دانشجویی با ادامه تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه شود، احتمال بالاتری نسبت کارشناسی دارد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ترکیه بر حسب رشته فرد ممکن است یک تا دو سال طول بکشد.

ویزا تحصیلی ترکیه چگونه است؟

شما تا نود روز بعد از ورود به کشور ترکیه نیاز به ویزا ندارید. ولی پس از این مدت شما نیاز به ویزای تحصیلی یا شغلی دارید. روش اول که همان ادامه تحصیل در ترکیه و گرفتن ویزای تحصیلی است. پس فرد با یک ویزای گردشگری به ترکیه وارد می شود و در مدت زمانی که فرصت دارد، در صورتی که دانشگاه الزام به آزمون ورودی داشته باشد، آزمون می دهد و ثبت نام می شود. سپس به شما یک کارت دانشجویی تعلق می گیرد که می تواند از طریق آن اقدام به گرفتن ویزا کنید.

راه دوم برای اخذ ویزا ترکیه چیست؟

و اما راه دوم چیست؟ فرد ثبت نام خود را به یکی از کارگزارانی که در این زمینه فعالیت می کنند می سپارد و در یک مدت کوتاه فرد کارت دانشجویی خود را دریافت می کند که بعد از آن شخص به سفارت ترکیه در کشور خود مراجعه نموده و ویزای خود را دریافت می کند. و دیگر از این نظر مشکلی شامل حال او نخواهد بود.

هزینه های ادامه تحصیل در ترکیه

علاوه بر هزینه ادامه تحصیل در ترکیه هزینه زندگی ماهانه یک فرد دانشجو در ترکیه حدود 400 تا 500 دلار می باشد. همچنین 100 دلار برای کتاب و سایر موارد در نظر گرفته می شود. البته در نظر داشته باشید که این مسئله تقریبی است. ضمنا خیلی از دانشجویان نیز تمایل دارند با انجام کار پاره وقت در صدد پرداخت یک سری از هزینه های خود برآیند و نیز یک تجربه ی بین المللی کاری را تجربه کنند. و این که توجه شود که قانون های مربوط به کار در ترکیه سختگیرانه نمی باشد. ضمن تشکر از همراهی شما تا پایان این مقاله با ما، از شما دعوت می کنیم مقاله مربوط به رشته های پردرآمد دیپلم ریاضی را در سایت مطالعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا