فرهنگ و هنر

چانه‌زنی با عربستان برای افزایش سن حاجی‌ها

نماینده ولی فقیه مکه و حج از دیدار با عربستان برای افزایش سن زائران شرکت کننده در زیارت مکه در دیدار جمعی از شیعیان بزرگ خبر داد. عربستان سعودی تحت تاثیر ویروس کرونا، حجاج بالای 65 سال را از ادای زیارت مکه منع کرده است.

به گزارش مجله خانواده، سید عبدالفتاح نواب و سید صادق حسینی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زیارت و زیارت مکه مکرمه، حجت الاسلام والمسلمین آیت الله ناصر مکارم شیرازی، آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله حسین نصیین و برنامه را به عهده دارند.

نظر اصلاحات ایران برای تغییر دوره حج به عربستان سعودی اعلام شد

در این همایش ها نمایندگان حج و مقام معظم رهبری با اشاره به تعیین تکلیف عربستان برای اعزام 45 درصد از زائران ایرانی برای اعلام شرایط سنی زیر 65 سال، سن زائران را بالا بردند و در پاسخ از مذاکره برای افزایش سن زائران خبر دادند. تعداد زائران: نظر اصلاحی و سازنده خود را در این زمینه در مورد دولت عربستان اعلام کرده ایم.

منظور نواب شعر «وَلِلَّهِ عَلَی النَّاسِ حِجُّ البَیتِ مَنتاتاعَ إِلَیِ سَبیلی» است.

او اضافه کرد: حج برو “. از طرفی ما سلامت افراد زیر 65 سال را تضمین نمی کنیم.

نماینده ولی فقیه در بحث زیارت و زیارت مکه با اشاره به موضوع کرونا و تعطیلی حج مکه طی دو سال گذشته، از آمادگی سازمان زیارت و زیارت مکه برای اعزام زائران ایرانی به این سرزمین صحبت کرد. امسال اگرچه سخت است اما شرایط لازم برای حضور در حج مکه مکرمه فراهم است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای تشکیل کاروان و آمادگی روحانیون انجام شد، افزود: حج “

آغاز سفر زیارتی 23 خرداد مکه

سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز با انتشار گزارشی از خدمات سازمان حج و زیارت در حوزه هایی مانند اسکان، تغذیه و ایاب و ذهاب از اعزام حدود 39 هزار و 600 نفر به حج امسال خبر داد. وی گفت: اعزام زائران به زیارت مکه ملی اشکالی ندارد.

رئیس سازمان عتبات عالیات گفت: تخصیص ایران در سال گذشته 85 هزار و 74 هزار و 500 نفر در سال 1399 آماده اعزام بود که به دلیل کرونا به حالت تعلیق درآمد. 1600 نفر اعزام خواهند شد.

حسینی همچنین عدم وجود روابط کنسولی ایران و عربستان را یکی از مسائل مهم می داند که اولین پرواز به عربستان در 23 ژوئن انجام شد و آخرین پرواز از عربستان به ایران در 7 آگوست انجام شد. یادم آمد چه خبر است. بر. ..

مذاکره با عربستان برای افزایش سن حجاج

آیت الله مکارم شیرازی: حجاج را توجیه کنید که سوغات گران قیمت نخرند

یکی از مراجع عظام تقلید آیت ناصر مکارم شیراجی در دیدار با مسئولین حج زمان کوتاه باقی مانده تا عملیات مکه 1401 را برای زائران و مجریان لازم و مناسب ذکر کرد و تقاضای آموزش کردم.

وی بر حل مشکلات زائران داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: رابطه ایران و عربستان خوب نیست، اما با استفاده از توان زیارت مکه برای ایجاد خوش بینی و رفع بدبینی، می توانید این کار را انجام دهید.

مسئولان تقلید تاکید کردند که رفتار مناسب زائران ایرانی در سرزمین وحی موجب خوش بینی کشور میزبان و سایر مسلمانان می شود. “برای بحث در مورد این موضوع و مدیریت تجربیات خود به خوبی.”

مکارم شیرازی همچنین با اشاره به حضور 50 درصدی بانوان در زیارت مکه مکرمه امسال، این زائران را آسیب پذیرتر از مردان دانست و بر لزوم ارائه آموزش های تکمیلی تاکید کرد.

وی در ادامه یکی از مشکلات رایج سفرهای زیارتی به ویژه زیارت های معنوی گذشته را خرید سوغاتی های سنگین و گران قیمت عنوان می کند تا در این زمینه توجیه لازم برای زائران فراهم شود، از مسئولان خواستم.

یکی از مفسران حوزه علمیه کام، توجه به دعای کمیل، نوع قرائت شرک و برائت را یادآور شد و گفت: شخص بدخواه

مکارم شیرجی گفت: امیدواریم زیارت مکه امسال زمینه ساز شرایط بهتر در سال های آینده باشد.

مذاکره با عربستان برای افزایش سن حجاج

آیت الله سبحانی: تکالیف کارگزاری زیارت مکه باید به حداقل برسد

آیت الله سبحانی همچنین تاکید کرد: کشورهای اسلامی و متعاقب آن تخصیص های جمهوری اسلامی ایران در زیارت های بزرگ مکه کاهش یافته است، اما سعی کنید حضور عوامل و کارگزاران بعثی را به حداقل برسانید.

وی گفت: بسیاری از زائران سال ها در سفر معنوی مکه منتظر بوده اند، زائران بیشتری که سال ها منتظر حضور در سرزمین وحی بوده اند در این سفر معنوی هستند که شایسته است اعزام شوند.

مراجع تقلید همچنین بر اهمیت آموزش زائران در شرایط کنونی تاکید کردند و افزودند که “به همه زائران توصیه می کنند به قوانین عربستان احترام بگذارند و کارهایی را که نباید انجام دهند، انجام ندهند.”

سبحانی با بیان اینکه سالانه صدها هزار زائر به عربستان سفر می کنند، توصیه کرد: زائران با فراگیری اخلاق میزبان و در نظر گرفتن شرایط کشور با افتخار برمی گردند.

مذاکره با عربستان برای افزایش سن حجاج

آیت الله نوری همدانی: مسئولیت زیارت مکه امسال خطیر است

آیت الله حسین نوری همدانی نیز مسئولیت کارگزاران زیارت مکه مکرمه را بسیار سنگین و خطیر دانست و از مسئولین خواست در خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام تلاش مضاعف کنند.

وی خطاب به این مسئول حج با بیان اینکه هرگز از وظایف خود کوتاهی نکنید، گفت: شما هر سال مکه ای را که دوران امام زمان است پیاده روی کنید و به زائران بیت الله الحرام خدمت کنید، سعی می کنم.

مراجع تقلید با اشاره به اینکه موسم حج زمینه را برای نمایش عقاید اسلامی فراهم می کند، گفتند: از همگرایی و تفرقه امت های اسلامی بپرهیزید. دنیای امروز بسیار خطرناک است.

وی افزود: وقتی دشمن به اسلام حمله می کند، مردمی چون نور روشن راه اسلام را به بندگان خدا نشان می دهند. این فریضه بزرگ در موسم زیارت مکه بر عهده مسئولان زیارت و زیارت مکه است و هرگز نباید از آن غافل شد.

همدانی نوری با بیان اینکه در موسم زیارت مکه، مسلمانان در مکان های مشخص و در روزهای مشخص برای تشکیل جامعه اسلامی، به بیان مشکلات کشورهای اسلامی، وحدت، صبر، صبر و اعتبار الهی می پردازند، تاکید کرد: رعایت این مسائل. این مشکلات را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا