فرهنگ و هنر

اطلاعاتی درباره هتل‌های حجاج ایرانی در عربستان

رئیس سازمان حج و عمره سازمان حج و زیارت با تشریح نحوه انتخاب و اجاره هتل برای زائران حج 1402 و تخصیص اسکان برای هر زائر در عربستان گفت: بیشتر هزینه های حج مربوط به اسکان است، هنوز قیمت ها مشخص نشده است.

به گزارش مجله خانواده، به نقل از اطلاعیه سازمان حج و زیارت، مرتضی عاصی زاده درباره اقدامات انجام شده در حوزه مسکن حج 1402 گفت: سیستم قبلاً شروع شده است. ابتدا موضوع دعوت از هتل های مکه و مدینه به حج سال آینده با استفاده از این بستر فراهم شده انجام شد و تاکنون حدود 100 هتل وارد میدان شده و در این دعوت شرکت کرده اند.

وی درباره روند انتخاب و اجاره هتل حج توضیح داد: در چند سال گذشته مدیریت مسکن بر اساس اطلاعات قبلی اقدام به اجاره هتل کرده است. از نظر انتخاب بر اساس ظرفیت و امکانات موجود شرایط سختی بود اما امسال با فعال شدن سامانه جیمز اسکان چشم انداز انتخاب هتل ها تغییر کرده است به این فراخوان می پیوندد و شما را از وضعیت هتل مطلع می کند. سرویس.

اسدزاده افزود: در حال حاضر فقط در مرحله تایید شرایط اقامت هتل هستیم و قیمت گذاری در حال حاضر در دسترس نیست. نرخ هتل ها پس از بازدید کارشناس از سایت و تعیین شرایط حمل و نقل برای هر کشور تعیین می شود.

رئیس حج و اسکان زائران حج و عمره در خصوص انواع هتل هایی که در حج سال آینده برای زائران فعالیت می کنند، گفت: ملاک قضاوتی است که نه تنها ارزانی و قد را در نظر می گیرد، بلکه تفاوت سلیقه و درجه را نیز در نظر می گیرد.

او افزود: روند اجاره مسکن و اسکان زائران در هتل ها بسیار حائز اهمیت است. زیرا هتل را باید دارای وظایف تعریف شده سازمان حج و زیارت در زمینه ارائه خدمات دانست. مثلاً هتل های نزدیک حرم نمی گذارند غذای ایرانی پخته شود یا پخش شود، غذا را خودشان سرو می کنند، اما هزینه آن خیلی بالاست و غذا به مذاق مردم ما نمی آید، جا نمی افتد. هتل های نزدیک حرم ها نه تنها نامناسب هستند، بلکه قوانینی مانند عدم مراجعه کاروان زیارتی، تاکید بر پذیرش انفرادی، عدم مراجعه فصلی و عدم تردد هر چند روز یکبار دارند. برای زائران ایرانی اما بسیار گران. هتل های شمال حرم در مدینه و هتل های اطراف حرم در مکه نیز مشمول چنین شرایطی هستند.

مدیرکل حج و اسکان حج و عمره سازمان حج ادامه داد: در مدینه به دنبال بهترین خدمات ممکن برای زائران و خدمات مناسب از نظر هزینه و سود از هتل های منطقه مرکزی هستیم. در مکه، هتل های حلقه دوم منطقه در اطراف حرم هستند، بنابراین در مکه نزدیک ترین هتل به حرم حدود 2 کیلومتر فاصله دارد.

    اطلاعات هتل زیارت ایران در عربستان سعودی

وی همچنین به سوالاتی درباره اینکه چه زمانی خدمات اقامتی به اجاره هتل تبدیل شد و اینکه آیا خدمات در چند دهه اخیر به شکل هتل درآمده است یا خیر، پاسخ داد. وی بیان کرد: در چند دهه گذشته اسکان زائران به صورت ساختمانی بوده تا هتلی که در واقع هزینه های مربوط به این بخش را کاهش داده است، اما از اواخر دهه 1980 سفر حج عربستان سعودی اسکان زائران در این بخش انجام می شود. هتل‌ها که تابع قوانین کشور میزبان نیز می‌باشد، مربوط به نیاز به اجاره هتلی است که فراهم می‌کند.

آقای اسدزاده گفت: قوانین وضع شده در کشور میزبان (عربستان) اجازه اقامت کاروان های زیارتی در ساختمان های غیر استاندارد را نمی دهد و زائران می توانند در هتل ها یا اقامتگاه های دارای مجوز اقامت داشته باشند و تاکید می کند که باید در ساختمان اقامت کنید.

مدیر کل اسکان حج و عمره یک سازمان حج و زیارت گفت: کلیه اطلاعات مربوط به خدمات اداری برای زائران باید قبل از صدور ویزا در سامانه ثبت اطلاعات حج عربستان (e-route) ثبت شود. گفت: هر یک از استانداردهای حج و سایر اقامتگاه های خدمات اداری برای ارائه ویزا و سایر خدمات مرتبط باید در این سامانه ثبت شوند.

وی افزود: با وجود اینکه هنوز چند ماه تا حج باقی مانده است، اقداماتی برای اجاره هتل ها انجام شده است و در آینده نزدیک می توانیم خدمات مناسبی را در زمینه اسکان ارائه دهیم و مذاکرات را آغاز خواهیم کرد.

به گفته اسدزاده، برای اولین بار در حج 1402 اطلاعات و مشخصات هتل قبل از ثبت نام نهایی در اختیار زائران قرار می گیرد که یکی از دلایل راه اندازی سامانه جامع اسکان است.

وی خدمات هتل مکه را اینگونه بیان کرد: در هیچ کجای توکیو نمی توانید هتل اجاره کنید، اما نیازی به اجاره هتلی ندارید که شرایط را داشته باشد، یعنی نزدیک پارکینگ مرکز شهر برای رفت و آمد به حرم باشد. رفت و آمد برای زائران سخت است.

اسدزاده گفت: بیشتر هزینه های سفر حج مربوط به اسکان است و تلاش می کنیم با هزینه مناسب و بهترین برنامه ریزی بهترین خدمات ممکن را به زائران ارائه دهیم.

    اطلاعات هتل زیارت ایران در عربستان سعودی

رئیس اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره اسکان کارکنان و هیئت های مقام معظم رهبری در مکه و مدینه گفت: محل اسکان کارکنان در حد زائران مکه و حتی پایین تر است. ، اقامت در همان هتل در کنار زائر.

وی افزود: با توجه به شاخص های کشور میزبان و مصوبات در نظر گرفته شده، اقامت در مدینه خارج از مرکز است و در چند سال گذشته در این شهر ساختمان های غیر هتلی با متراژ متوسط ​​ساخته ایم و برای اسکان استفاده شده است. اعضای ستاد و هیئت.

عاصازاده درباره اقامت حاجی در مدینه و مکه می گوید: اقامت مدینه در زیارت بعدی مکه حدود 6 روز است و به صورت فصلی نیز در مکه اقامت داریم.

مدیرکل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: ، این در مورد تخت است و بر اساس قرارگیری هر هتل در گروه قیمت، کیفیت هتل متفاوت است.

وی افزود: ظرفیت سقف اتاق بیشتر بر اساس پلان 3 تخته و 4 تخته است و اندازه تعیین شده نیز بر اساس پلان در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس اداره اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره اسکان مدیران، مددکاران و روحانیون کاروان ها گفت: آنها در یک اتاق مستقر خواهند شد و هر سه پزشک در یک اتاق قرار خواهند گرفت.

اسدزاده اسکان زائران در عرفات و منا را تشریح کرد: فضاهای اسکان تقریباً یک متر و 40 سانتی متر توسط کشور میزبان در عرفات و کمتر از یک متر برای هر زائر در منا اختصاص داده شده است، اسلام وجود دارد، اما به هر حال با کمک متفین این روزها تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی مناسب انجام می دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا