فرهنگ و هنر

مهم‌ترین جایزه ادبی استرالیا برای نویسنده ۷۴ ساله

این نویسنده 74 ساله تاسمانی جایزه ادبی مایلز فرانکلین ، یکی از معتبرترین جوایز ادبی استرالیا را دریافت کرد.

آماندا لوهری ، نویسنده 74 ساله تاسمانیایی ، با رمان “هزارتوی” جایزه ادبی 60 هزار مایل فرانکلین را دریافت کرد که به دلیل همه گیری ویروس کرونا عملا برای دومین سال متوالی برگزار می شد.

داوران این جایزه ادبی ، رمان “هزارتوی” را “رمانی غم انگیز و غم انگیز” توصیف کردند. این رمان داستان زنی را روایت می کند که به اشتباه مرد و به یک روستای دور افتاده سفر می کند تا به پسرش که اکنون در زندان است نزدیک شود. او به تدریج با همسایه خود آشنا می شود ، اما همیشه او را دوست ندارد تا زمانی که در یک ساختمان با پیچ و خم سنگی روبرو شود و سعی کند معنای از دست دادن و انزوا در زندگی را درک کند.

در مصاحبه ای پس از اعطای جایزه ، آماندری رالی گفت که کارهای اولیه او معطوف به مسائل سیاسی بود ، اما اکنون تحت تأثیر سفرهای درونی افراد در زندگی آنها است.

آراویند ادیجا “فراموشی” ، رابی آرنوت “ماهی باران” ، دانیل دیویس وود “در لبه زمین” ، گیل جونز “سایه های ما” ، سوفی “لاگونا” “شکوه ابدی” ، “حیوان در آن” “کشور “” لورا جین مک کی “،” شانس “” اندرو پیپس “،” کوه طلایی سنگ آسمانی “” میراندی ریوو “،” فصل پنجم “” فیلیپ سالوم “،” آهنگ “تمساح ناردی سیمپسون و مادلین واتس اوتسومی بود نامزد دیگری برای جایزه ادبی مایلز فرانکلین در سال 2021.

جایزه مایلز فرانکلین هر ساله به رمان نویسان با بالاترین توانایی های ادبی در ترویج و شناخت زندگی و فرهنگ استرالیا اعطا می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا