فرهنگ و هنر

شهدا تجلی فرهنگ مقاومت، ایستادگی و ایثارند

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه شهدا مظهر فرهنگ مقاومت، صبر و ایثار بودند، گفت: از این رو، خاطرات آنان در یاد و خاطره مردم ایران ثبت شده است.

به گزارش مجله خانوادهدکتر عبدالحسین کرانتری روز شهید دانش آموز است که امروز به یاد شهدای شهدا در مراسم یادواره 25 دی ماه برگزار می شود و فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت امروز است و بر نیازهای جامعه، دولت تاکید کرد. ، سیاستمداران، فرهنگ عمومی، و دانشگاه ها و دانش پژوهان. ارزش والای شهدا، عشق وصف ناپذیری را برای جامعه به ارمغان آورده است.

وی در خصوص ارزش های شهید و هشت سال دفاع مقدس می گوید: این ارزش‌ها سرمایه‌های اجتماعی مردم ایران است و قدرت دفاعی آن‌ها را در برابر دشمنان تقویت می‌کند.»

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: ارزش‌ها را می‌توان با شجاعت و شهامت افرادی مانند نوجوانان ایذه‌ای بیان کرد که برای نجات دو انسان دیگر از مرزهای کتاب جان باختند. هستی و اعداد دیگر. ده نمونه.»

کالانتری گفت: این ارزش‌ها در سرچشمه بسیاری از آموزه‌های اسلامی پالایش شده است و نتایج آن هسته‌های سخت تمدن‌های ایران باستان را تشکیل می‌دهد که شهیدانی چون همت، باکری، آرام الفدا، فافری‌زاده، سلیمانی و احمدی روشن شدند.»

وی ادامه داد: این فرهنگ و ارزش همچنان در دانشگاه وجود دارد و در مکان های تاریخی مانند انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جهاد علمی و جهاد سلامت تجلی می یابد و ما وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم و در اختیار آنها قرار دهیم. با پایه ای برای توسعه بیشتر.

معاون فرهنگی، اجتماعی و علمی، پژوهشی و فناوری گفت: جوانان آینده سازان این مرز و بوم هستند.

دکتر کرانتری خاطرنشان کرد: کشور اکنون به جهاد علمی و فرهنگی نیاز دارد و چون این افسر، فرمانده و سرباز جهاد علمی، دانش آموز و دانشجو هستند، باید به جوانان فرصت دهیم و به آنها اعتماد کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا