فرهنگ و هنر

شهادت سردار سلیمانی نقطه عطف فرهنگی بود/ اثر متقابل قدرت فرهنگی و امنیت ملی بر کسی پوشیده نیست

وزیر کشور دولت سیزدهم در گردهمایی رایزنان فرهنگی 60 کشور جهان گفت: کشورهای غربی ضعف های عمده فرهنگی خود را در پشت جذابیت صنعت پنهان می کنند.

به گزارش مجله خانواده، به نقل از روابط عمومی خبرگزاری فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احمد وحیدی عصر امروز (12 مرداد) و در سومین روز از دهمین اجلاس شورای رایزنی فرهنگی ایران در خارج از کشور، به ماموریت سنگینی اشاره کرد. حوزه بین الملل در سخنان خود گفت: اول اینکه آیت الله تسکیری اولین رئیس سازمان ارتباطات فرهنگی اسلامی همواره به توسعه فرهنگ علاقه داشته است. او با وجود بی حوصلگی در اواخر عمر، هیچ گاه از رسالت و مسئولیت خود غافل نشد.

رئیس سابق کمیته دفاع و امنیت شورای روابط خارجی گفت: تبیین جایگاه و جایگاه انقلاب اسلامی در راستای گسترش علم و معارف اسلامی به جهان و در راستای گسترش روابط فرهنگی با کشورها و مردم مختلف جهان به ویژه کشورهای همسایه، مشاوران فرهنگی در ابعاد مختلف بحث اول در مورد ترسیم موقعیت. چارچوبی که اگر درست تحلیل شود، قدرت ملی را تحلیل و تبیین می کند.

وحیدی ادامه داد: یکی از ابعاد سنجش قدرت ملی، تحلیل قدرت فرهنگی ملی است که نظارت آماری بر مولفه های تأثیر فرهنگی از نظر میزان دقیق محاسبه این ظرفیت است. به عبارت دیگر در سطح منطقه ای مطلوب و یا در نگاه کلی به جهان در مواجهه با پرسش ها و مشکلات می توان بدون توجه به طبقه بندی اجتماعی مخاطب را قانع کرد که اصطلاحاً به آن داده های آماری و تحلیلی افکار عمومی می گویند. می خواهند جایی را جذب کنند که بتوانیم در مورد نفوذ و قدرت فرهنگی صحبت کنیم.

فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتقای توان فرهنگی را مستلزم حضور ذینفعان فعال و سناریوهای ساختارمند دانست. از هرکسی، اما نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، لایق جانشینی برای رسالت خود هستند که موجودات منفعل به بازی سازی دست می یابند و به جای اینکه تحت تاثیر شرایط منطقه یا کشور میزبان قرار بگیرند، توسعه را تحت تاثیر قرار دهند.

ژاکولی اسلامی وزیر کشور ایران در ادامه بر گفتگوها و تقویت روابط فرهنگی با کشورهای همسایه تاکید کرد. با افزایش قدرت فرهنگی ما، امنیت ملی ما نیز افزایش می یابد، هر دو روی سکه که دارای مولفه های فرهنگی و امنیتی یکسانی است. و رایزن محترم فرهنگی در این حوزه عاملی تلقی می شود که این قدرت یا امنیت مورد نیاز را تضمین می کند.

وحیدی خواستار ارائه تصویری تقریبی از سوی مشاوران فرهنگی و توجه حداکثری به موضوع وحدت اسلامی شد و گفت: پاسخ ساده است. می خواهیم به این نکته توجه کنیم که توانایی های منحصر به فرد و حتی توانایی های نادر را نباید نادیده گرفت. به گفته بسیاری از صاحب نظران عرصه فرهنگ، ما ابرقدرت فرهنگ هستیم و هستیم. و شکی نیست که ما ارزش رقابت با کشور مدعی را نداریم. ما ثروت و توانایی زیادی داریم.

او اضافه کرد: امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران برای مشاهده در بین ملت های بزرگ نیجریه کافی است که چگونه در قالب فعالیت های دانشجویی در مدرسه انقلاب اسلامی شگفتی ایجاد کرد و در کانون توجه قرار گرفت. و البته تمرکز بر حملات اطلاعاتی غرب و مرتجع اعراب و اعراب است. اکنون این نشانه‌گذاری‌ها اشعاری از قدرت فرهنگی ایرانی اسلامی است که نیاز به اشاعه و تبیین دارد. بگذارید ساده ترین و بهترین مثالی که در کلیپی که توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهیه شده و در چارچوب وجود سردار دلا در این سازمان ارائه شده است را برای شما بیان کنم. شهادت سردار قاسم سلیمان یک پدیده به ظاهر ساده است اما باید به این اتفاق به عنوان یک نقطه عطف فرهنگی و در نتیجه همبستگی بیشتر جبهه مقاومت و تصاویر غیرقابل پیش بینی فراوانی نگاه کرد که در رسانه های جهانی به ثبت رسید. پیکر شهید را تشییع کنید. خب اینها توانایی های فرهنگی است. همین آهنگ «سلام فرماندهی» که مایه تعجب بیگانگانی است که در کشورهای مختلف جهان طنین انداز می شود، چگونه و چه جهت و چه جذابیتی دارد؟

وحیدی با اشاره به اینکه غرب در تلاش است تا نقاط ضعف عمده خود را پشت نقاب های صنعتی پنهان کند، گفت: غرب برخلاف ارزش های معنوی ایران اسلامی، از انسان گرایی تا فیزیکالیسم است و پایین آمدن از مرزهای بعد الهی او تا تمام معنوی و مادی او. بدن. و با استفاده از رسانه و ابزارهای جذاب صنعتی این رفتار را نیز عادی می کند. در اعماق غرب، بن بست جدی در حوزه فرهنگی وجود دارد و چنتر سرمایه ای ندارد، به جای اینکه اقدام مثبتی انجام دهند، ترفندهای مثبت، جایگاه، جایگاه معنوی خود را پایین می آورند، ایران، اسلام هراسی در صحنه بین المللی است. ، تلاش برای نهادینه کردن فوبیا.

وزیر کشور ادامه داد: به دنبال این اقدامات خصمانه، رایزنان فرهنگی باید تلاش کنند تا داستان های نادرست را شناسایی کرده و واقعیت نحوه برخورد با نقاط ضعف را تبیین کنند و به عبارت دیگر به جهانیان نشان دهند که غرب چیست. با افشای حقیقت از این مکان، زبان کارشناسان غیرایرانی خود به خود امنیت ملی و قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی را تضمین می کنند.

وحیدی تصریح کرد: زمانی که نمی توانیم به دشمنان خود در سرزمین خود حمله کنیم، با اقدامات و فعالیت های تهاجمی ما را به چالش می کشند.

دهمین نشست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پس از 10 سال وقفه با عنوان «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان»، همگرایی، فرهنگی، 10 تا 16 مردادماه در مجتمع امام خمینی (ره) سازمان ارتباطات فرهنگی اسلامی برگزار می شود. صادرات “.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا