جامعه

کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید

مجله خانواده/ کارمان وزیر بهداشت از راه اندازی رشته هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مستند «سلیمان سلامت» گفت: همه ما معتقدیم روح بلند حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدا ما را حمایت و کمک خواهند کرد.

او اضافه کرد: وی ادامه داد: سابقه پزشکی و تلاش ما تنها به دو سال اخیر ختم نمی شود، در دفاع مقدس نیز تیم پزشکی ما سابقه پزشکی خوبی از رزمندگان گرفته است اما این موضوع ثبت نشده است. باید اتفاق بیفتد

عینو راهی ادامه داد: در دفاع مقدس گروه های پزشکی در نزدیک ترین نقطه خدمات زیادی به دشمن انجام دادند و این حماسه بعد از انقلاب همچنان متبلور شد.

وی ادامه داد: با وجود فاجعه، کرونا خیلی چیزها را فاش کرد و گویی گرد و غبار از کشور زدوده شده است، کشورهایی که توانستند مردم را از این بحران نجات دهند قدرت خود را نشان دادند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه قدرت واقعی هر کشوری مردم آن هستند، گفت: قدرت واقعی کشورمان در روزهای کرونا نشان داده شد.

عین اللهی با بیان اینکه ما در یک هفته به اندازه جمعیت امارات متحده عربی واکسن دریافت کردیم، گفت: این نتیجه حضور در کنار مردم و انجام وظایف آنهاست که برای ما تاریخ است. این یک درس است.

او توضیح داد: قبل از شیوع کرونا، دشمن تلاش می کرد کادر پزشکی را از بین ببرد، اما کادر پزشکی کرونا حماسه آفرید و پدید آورد.» اوایل انقلاب خدمات درمانی زیادی داشتیم، بستگی به کشورهای خارجی داشت، اما این امروزه به ندرت دیده می شود

عین اللهی گفت: هویت ما کشوری است که به خدمت به دولت و مردم اعتقاد دارد. وزارت بهداشت همیشه به روی هنرمندان باز است و در روابط عمومی ما هنرمندان حضور دارند. این خدمتی به هنر متبلور است، زیرا ما آماده ایم به هر طریقی به هنرمند کمک کنیم.

وی بیان می کند: کیفیت تولید شده توسط طب ملی باید ادامه داشته باشد و به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم. می توان گفت برخی از بیمارستان های ما دست کمی از اروپا و آمریکا ندارند که حاصل استقلال ماست.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مرحله دوم انقلاب مستلزم الگویی از ایثار، فداکاری و معرفت است که سالدار سلیمانی الگوی بسیار موفقی است. تاکنون 205 شهید در بخش کرونا وجود دارد.

وی از تاسیس رشته هنرهای پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: این رشته را برای آشنایی با هنرمندان رشته پزشکی و بالعکس راه اندازی کرده ایم. امیدواریم این جشنواره شروع خوبی باشد و هر ساله برگزار شود.

وزیر بهداشت گفت: کارمان با نام سالدار سلیمانی در جهان درخشید و اوج کشور شد. ما همیشه قراردادهایمان را با مردم حفظ می کنیم، هیچ وقت یک لحظه نمی نشینیم و این حرکت ها را تا ظهور امام زمان ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا