فرهنگ و هنر

داعش در پوشش هوادار! – مجله خانواده

“حاشیه تلویزیون برای علاقه مندان به ورزش ، به خصوص طرفداران فوتبال ، بی عیب و نقص نیست. پس از شعار عجیب مجری رادیو در حمایت از تیم آنها ، اکنون نوبت سریال” Safehouse “است ، یکی از آنها. پخش این دو صحنه آزار دهنده است. “البته این بار برخلاف دفعه گذشته ، به نظر می رسید كه او برای ایجاد راه فرار كمی دقیق تر عمل می كند!”

به گزارش مجله خانواده ، روزنامه مشرق وی نوشت: “ماجرای جدال جدید مربوط به حمله یكی از تروریستهای داعش به استادیوم آزادی تحت عنوان استقلال است.” پخش این سکانس که دو شب پیش انجام شد ، با واکنش شدید طرفداران و ذینفعان باشگاه زیبایی روبرو شد. آنها از تروریست ها و اعضای داعش شکایت کردند که پرچم استقلال را برافراشته اند و با صدور بیانیه ای از تلویزیون خواستار اصلاح و رفع این اشتباه جدی شدند. در بخشی از بیانیه باشگاه استقلال آمده است: “سکانس سریال” خانه امن “در جمهوری اسلامی ایران از تلویزیون پخش و در فضای مجازی پخش شد. علی رغم همه ارزش بالای این سریال غنی ، یک صحنه توهین آمیز را نشان داد. صحنه نمایش داده شده را خیلی دوست نداشتم و نمی توانستم آن را توضیح دهم. باشگاه استقلال به شدت به این اشتباه بزرگ اعتراض می کند ، در حالی که امیدوار است رئیس محترم سازمان صدا و سیما با این مسئله تکراری در برنامه سازمان ، در دارایی اصلی باشگاه ، مقابله کند. در اسرع وقت از یک هوادار فاخر شریف عذرخواهی می کنم. “بگذارید عمل کنم”

با این حال مهران کاظمی مدیر رسانه ای باشگاه استقلال با واکنش تندتری در اینستاگرام پاسخ داد و انتقاد شدیدتری از جبهه تلویزیون برای باشگاه استقلال داشت. در برخی از نوشته های وی آمده است: سریالی که باید باعث وحدت ، همدردی و صلح شود باعث دروغ شده است! “بین مردم با پول خزانه داری ملی تقسیم نشوید ، و مانند داعش یا جعلی رفتار نکنید.”

این دو واکنش رسمی باشگاه و مدیران رسانه های مستقل به اندازه کافی تند بود ، اما تنها بخشی از واکنش مستقل بود. هواداران این باشگاه در فضای مجازی از تلویزیون و فضای مجازی از سازندگان این برنامه گله مند بودند و با واژه های خوب هیچ واکنشی نشان نمی دادند!

اعتراضات مستقل علیه جدال جدید در حالی افزایش یافت که دست اندرکاران سریال “خانه امن” مجبور شدند سریع پاسخ دهند. آنها با حوصله از هواداران استقلال خواستند ادامه سریال را شب بعد ببینند. اما منظور آنها از برابری در نشان دادن تروریست ها در پوشش پشتیبانی است. در قسمت بعدی (اپیزودی که دیشب پخش شد) تصمیم بر این شد که یک داعشی دیگر در کسوت هوادار پرسپولیس وارد ورزشگاه آزادی شود! مشخص نیست که پرسپولیس هنگام نشان دادن تروریست ها به عنوان هوادار تیم مانند زیبایی رفتار می کند یا خیر ، اما در هر صورت ، این زیبایی شناسی که برای اولین بار با توجه به سکانس سریال پخش می شود ، تا حدودی آرام است. من میتوانم.

دیروز کارگردان این سریال نیز در واکنش به آنچه اتفاق افتاد ، گفت آنها نسبت به استقلال و پرسپولیس تعصب دارند و قصد توهین به هواداران خود را ندارند. وی همچنین خاطرنشان کرد: ورود تروریست ها به شکل هواداران باشگاه استقلال و باشگاه پرسپولیس برای افزایش آگاهی از اینکه تروریست ها می توانند همه جا را تحت تأثیر قرار دهند ، انجام شده است.

چرا کار برای هواداران استقلال و پرسپولیس انجام شده است؟

دلیل اینکه تهیه کنندگان این سریال با چنین موضوعاتی روبرو شدند این بود که آنها قصد داشتند چنین اثری را در ورزشگاه آزادی به تصویر بکشند. ظاهرا او قصد داشت یکی از بازی های تیم ملی را برای شلیک این سکانس انجام دهد ، اما یکی از دربی های تهران جایگزین شد زیرا تیم ملی در این مدت جلسه ای را در ورزشگاه آزادی برگزار نکرد. سرانجام ، تصمیم گرفته می شود که دو تروریست در لباس هواداران قرار بگیرند. پرسپولیس و استگلار وارد ورزشگاه می شوند.

آیا هدفی در پس این انتخاب وجود دارد؟

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا گنجاندن این دو توالی بحث برانگیز هدف خاصی دارد؟ همانطور که قبلاً ذکر شد ، سکانس فوق قرار بود در یکی از بازیهای تیم ملی شلیک شود ، اما به دلایلی Teheranderby جایگزین آن خواهد شد. به گفته مسئولان ، هدف این نمایش نشان دادن این بود که تروریست ها می توانند تحت هر پوششی فعالیت کنند ، اما کسانی که از نزدیک رفتارهای تلویزیونی را تماشا می کنند ، این صحنه ها را در بازی های فوتبال ، به ویژه زیبایی و تخت جمشید دیده اند. با بیان اینکه می تواند در مسابقات مهم مانند موارد دیگر گنجانده شود ، مخاطبان بیشتری را جذب کنید. به گفته این افراد ، البته پخش چنین تصاویری می تواند نام سریال را برجسته تر كند ، با توجه به اینكه با واکنش های عاطفی فوری طرفداران دو باشگاه و خودش روبرو می شود. می تواند یک تبلیغ ناخواسته در این مجموعه باشد. البته ، این ادعای اثبات نشده ای است ، اما بسیاری از واکنش های مستقل نسبت به سکانس بحث برانگیز دیروز در ورزشگاه آزادی ، این فرضیه را تا حدودی آزمایش کرده است.

حاشیه های بی نهایت برای تلویزیون و ورزش

این اولین بار نیست که تلویزیون پخش می شود و در ورزش به خصوص فوتبال آزار دهنده است. در گذشته بحث و جدال شدیدتری وجود داشت. داستان عبدالرضا امیراحمدی مجری برنامه صبح کانال اول شیما که هشتگ “بابا مسعود” را راه اندازی کرد ، یکی از بحث برانگیزترین اتفاقاتی است که با واکنش های شدید هواداران باشگاه و پرسپولیس روبرو شد. یکی بود چند روز قبل یکی از مجریان شبکه 3 به نام آریمرادی داستان را تعریف کرد و با توهین های زشت به قهرمانی پرسپولیس توهین کرد. “یكی از مشهورترین جنجالهایی كه تلویزیون قبلا علیه باشگاه استگرا ایجاد كرده بود ، حسین مجری جوان دیگر در شبكه 3 بود كه آرم استقلال را در پخش های مستقیم تمسخر می كرد و شوخی های توهین آمیزی می كرد. این مربوط به شاهکار کالاله بود. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا